بازاریابی آنلاین و آفلاین

بازاریابی آنلاین و آفلاین

بازاریابی‌ های‌ آنلاین و آفلاین شامل استراتژی‌ها و رویکرهای متفاوت می‌باشند اما مقصد و هدف هر دو یکسان است. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین را برسی کنیم و به پلتفرم‌های برنامه ریزی آن‌ها بپردازیم.

 

بازاریابی آنلاین و آفلاین

بازاریابی آفلاین

بازاریابی آفلاین شامل تبلیغات در تلویزیون، بیلبورد، تراکت‌ها، بیلبوردها، جزوه‌ها و… می‌باشد به صورت کلی به هر نوع تبلیغاتی که بدون بهره از اینترنت باشد، بازاریابی آفلاین می‌گویند.

هرچند که تاثیر اینترنت در زندگی روزمره‌ی انسان‌ها چشم گیر و غیر قابل انکار است اما همچنان سبک‌ها و شیوه‌های بازاریابی آفلاین کارایی‌ها و تاثیرات مثبت خود را ایفا می‌کند. تبلیغات رادیویی یکی از انواع بازاریابی‌های آفلاین است که تا قبل از رواج بازاریابی آنلاین رشد خوبی داشت.

بازاریابی آنلاین

به هر نوع از بازاریابی که در آن از اینترنت برای معرفی  برند خود استفاده شود، بازاریابی آنلاین می‌گویند. موتورهای جست‌و جو از ساده‌ترین بازاریابی‌ یا تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آیند.

وقتی در گوگل یا موتورهای جست و جوی دیگر کلمه‌ای را سرچ می‌کنیم، ابتدا وب‌سایت‌هایی که دارای آن کلمه هستند برای ما نشان داده خواهد شد. هرچقدر بازدید و طرفداران وب سایتی  بیشتر باشد، از امتیاز و نمره‌ی بالاتری برخوردار خواهد بود.

از قدرتمندترین  بازاریابی‌های چند سال اخیر شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام می‌باشند. اشخاص زیادی از طریق فعالیت و تبلیغات در این زمینه کسب درآمد می‌کنند. در این نوع رسانه‌های اجتماعی اینفلوئنسرها و ظیفه‌ ی تبلیغات را بر عهده می‌گیرند که در صورت موفقیت و دیده‌شدن توسط افراد زیاد درآمدهای قابل توجهی کسب می‌کنند.

در حال حاضر برنامه‌ی مجازی اینستاگرام حدود یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد که هفتاد درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. تبلیغات و بازاریابی آنلاین در رابطه با محصولات و خدماتی که خانم‌ها به آن علاقه دارند، بهره و سود زیادی در پی خواهد داشت‌ که در این زمینه می‌توان به محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

از مزایای بازاریابی آنلاین پیدا کردن مشتریان مناسب محصول است. با برسی رفتار خرید مشتری و ویژگی‌هایی مانند جنسیت و سن افراد می‌توان در فضای مجازی و وب سایت‌های اینترنتی مشتریان و مخاطبان را شناسایی کرد.

همه‌ی ما زمانی که در سایت‌های متنوع به دنبال موضوعی خاص می‌گردیم، تبلیغات‌هایی در عنوان‌های متفاوت مشاهده کرده‌ایم که محصول یا خدماتی را به ما معرفی می‌کنند و با کلیک کردن بر روی لینک مرتبط به کالا یا شرکت که زیر تبلیغات درج شده است شما به صفحه‌ی مورد نظر انتقال خواهید یافت.

تبلیغات‌های اپلیکیشنی و ویدئویی نیز بخشی از بازاریابی آنلاین به شمار می‌روند. علاقه‌ی مردم نسبت به فیلم‌ها و ویدئوها نسبت به عکس‌ها بیشتر است به همین  علت در وب‌سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی به ساخت کلیپ‌ها و ویدئوهای تبلیغاتی بیشتر اهمیت می‌دهند چرا که قادر به جذب مشتریان بیشتری خواهند بود.

اهداف مشترک بازاریابی آنلاین و آفلاین

بازاریابی به معنای جذب مخاطبین و مشتریان است که به فروش یک محصول یا معرفی یک برند و خدماتی کمک می‌کند. نکته‌ای که در رشد هر دو بازاریابی حائز اهمیت است به اشتراک گذاشتن محتواهای مفید است.

در واقع کیفیت محصولی که ارائه می‌دهید شرط رشد و پیشترفت شماست. اگر بهترین شیوه‌های بازاریابی را آموزش دیده باشید اما کالاها و محصولاتی که ارائه می‌دهید، به اندازه‌ی کافی محبوب و با کیفیت نباشند، صعود شما نیز به قله‌ی پیشترفت منتفی خواهد شد.

دربازاریابی باید به دنبال مشتریان همیشگی و قابل اعتماد بگردید و تنها به دنبال افزایش تعداد مخاطبین روزانه نباشید. راهکارهایی بیابید که موجب آرامش مشتریان سابق شما شودو نظرات و انتقادهای آن را به خاطر بسپارید.

در بازاریابی باید به مخاطبین خود ارزش زحمتی که برای تولید یک محتوا کشیده‌ اید را نشان دهید. داستان شروع کار خود و جایگاهی که اکنون در آن قرار گرفته‌اید را یادآوری کنید تا از شرایط تولید محصول آگاهی پیدا کنند.

 

بازاریابی آنلاین و آفلاین

مقایسه‌ی بازاریابی آنلاین و آفلاین

در بازاریابی آنلاین به واسطه‌ی شبکه‌های مجازی، ایمیل مارکتینگ، وب سایت‌های اینترنتی سرعت نشر پیام به مخاطبان بیشتر است و  همزمان افراد زیادی در سراسر دنیا قادر به دریافت پیام تبلیغاتی خواهند بود.

در صورتی که حتی در کنفراس‌های بزرگ و جلسه‌های چند هزارنفری بازاریابی آفلاین، شمار مشخصی افراد، حضور پیدا می‌کنند و محدودیت دارند. در نتیجه می‌توان گفت از معایب بازیابی آفلاین این است که تعداد افرادی که پیام تبلیغاتی را دریافت می‌کنند، کمتر می‌باشد.

تفاوت اصلی مابین بازاریابی آنلاین و آفلاین چگونگی انتشار یک محتوا است. در تبلیغات به شکل آفلاین، کاستی‌ها و کمبودهای مکانی و زمانی وجود دارد. ارسال یک پیام تبلیغاتی به افراد زیادی به صورت آفلاین هزینه‌ی زیادی در بر دارد.

با توجه به این موضوع که رشد وسایل ارتباطی روز به روز در حال گسترش است، شرکت‌ها و فروشگاه‌ها بدون استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین قطعا با مشکل مواجه می‌شوند و فروش خوبی در بر نخواهند داشت.

برقراری تعامل با مشتریان در عصر حاضر با کمک تبلیغات آفلاین و آنلاین به انجام می‌رسد. به مرور زمان مرزی که بین بازاریابی انلاین و آفلاین قرار دارد محو می‌شود و دیگر دو بازاریابی مجزا از هم نیستند.

در بازاریابی آفلاین نحوه‌ی انتقال یک محتوا به صورت دهان به دهان است در صورتی که در تبلیغات آنلاین با به اشتراک گذاری یک محتوای متنی، صوتی یا ویدئویی پیام محتوا را منتقل می‌کنند.

اهداف مشترک بازاریابی آنلاین و آفلاین موجب گشته است با هم همکاری‌هایی داشته باشند. برای مثال شرکتی برای معرفی محصولات خود از تبلیغات کاغذی بهره برده که بخشی از بازاریابی آفلاین است و در ان کاغذ آدرس سایت اینترنتی و صفحه‌ی اینستاگرامی خود را بازگو می‌کند.

توجه داشته باشید همیشه شیوه‌های بازاریابی اینترنتی با موفقیت همراه نیست. همان طور که می‌دانید طول عمر ایمیل‌ ها کوتاه است و تنها 25٪ افراد در سراسر دنیا به ایمیل‌های تبلیغاتی پاسخ می‌دهند.

بازاریابی محتوا یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است. بخش عمده‌ای از بازاریابی محتوا توسط استراتژی‌های آنلاین انجام می‌شود. یکی از معایب بازاریابی آنلاین که در تبلیغات و بازاریابی آفلاین معنایی ندارد، خطر ابتلا به ویروس‌های اینترنتی است.

همانند ویروس‌هایی که در بدن انسان‌ها مانع از فعالیت طبیعی بدن و از کار انداختن سیستم‌های بدن می‌شود، ویروس‌های اینترنتی با حمله به سایت ‌ها و از بین بردن بعضی صفحات آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنند. رشد 360 از جمله وب‌سایت‌های اینترنتی موفق در زمینه‌های تولید محتوا، مقاله نویسی، طراحی سایت می‌باشد.

منظور از بازاریابی آنلاین به آفلاین چیست؟

استفاده از سبک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی آنلاین برای رفتن به مکان‌های فیزیکی جهت کسب و کار

آیا در تبلیغات آنلاین هم بازاریابی دهان به دهان وجود دارد؟

بله. زمانی که افراد محتوایی که در اکانت شخصی حود دارند را در بخش‌های گوناگونی‌، اشتراک گذاری کنند در واقع بازاریابی دهان به دهان را انجام داده‌اند.

برای از بین بردن شکاف‌های میان بازاریابی آنلاین و آفلاین چه روش‌هایی وجود دارد؟

بازاریابی ایمیلی، URL های مفید برای به دست آوردن و جذب ترافیک آنلاین، ادغام تکنولوژی‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link