بدترین اشتباهات رایج در تولید محتوا

بدترین اشتباهات رایج در تولید محتوا

امروزه محتوا جزو اصلی ترین بخش های یک سایت محسوب می گردد. اهمیت تولید محتوای تخصصی مطابق با معیارهای سئو، زمانی برجسته گردید که اشتباهات رایج در محتوا نویسی در یک بازه زمانی به اوج خود رسیدند و موتورهای جستجوگر با حجم عظیمی از نارضایتی کاربران مواجه شدند.

به منظور رفع این مشکلات و کسب رضایت همگانی، شرکت گوگل ملزم به طراحی الگوریتم های هوشمندی گردید که وظیفه دارند محتوای دارای ارزش و استانداردهای سئو را به صدر لیست جستجوی خود بیاورند و محتواهای کپی یا تکراری یا دیگر نشان ندهند.

چنین اقدام بسیار درست و هوشمندانه ای، تولید کنندگان محتوای هر سایتی را مجبور به برنامه ریزی جداگانه در این زمینه نمود تا بتوانند در بستر وب حرفی برای گفتن داشته باشند و کسب و کار آن ها با شکست جدی رو به رو نگردد.

با این حال هنوز هم کسانی هستند که بدترین اشتباهات رایج در تولید محتوا را مرتکب می شوند. این افراد یا سهواً به این اشتباهات می پردازند که به طور معمول از عدم تجربه و دانش کافی در زمینه فعالیت خود ناشی می شود، و یا عمداً با هدف دور زدن الگوریتم های موتورهای جستجو!

با ما همراه باشید تا در ادامه با رایج ترین اشتباهات تولید محتوا در زمان کنونی به خوبی آشنا شوید و دیگر جریمه های الگوریتم ها را تجربه نکنید.

 

هدف تولید محتوا چیست؟

یکی از تأثیرگذار ترین عوامل در تولید محتوایی با کم ترین اشتباهات رایج، هدفی است که پشت آن نهفته می باشد. خیلی ها ممکن است با هدف رضایت کاربران خود، مطلع نمودن آن ها به طور کامل و به روز و یا تسهیل برخی امور برای آن ها، سعی در ایجاد بهترین محتوا داشته باشند.

این در حالی است که عده ای دیگر بدون توجه به نیاز و خواسته کاربر، تنها در فکر کسب رضایت گوگل و رد شدن از الگوریتم های آن هستند تا همچنان در رتبه مورد نظرشان قرار داشته باشند.

بیایید از امروز سعی در ایجاد محتوایی با هدف کسب رضایت دوگانه گوگل و کاربران خود داشته باشید. مطمئن باشید که با تنها صرف کمی زمان بیشتر و تولید محتوایی با کیفیت بهتر، خیلی سریع تر صعود خواهید نمود، چرا که در حقیقت معیار اصلی الگوریتم های سخت گیر، رضایت کاربران می باشد.

هدف تولید محتوا چیست؟

رایج ترین اشتباهات در تولید محتوا

  • عدم توجه کافی به کلمه یا کلمات کلیدی

کلمه کلیدی، تمرکز یک محتوا به حساب می آید. بدین معنی که محتوا بایستی حول آن تولید شود و به شاخه های مرتبط با آن تقسیم گردد. در واقع یکی از اصلی ترین شروط سئو فرندلی شدن سایت، چگالی درست کلمه کلیدی در بافت محتوای شماست.

عدم توجه کافی به کلمه کلیدی، شامل تکرار بیش از حد آن در متن، عدم به کارگیری مترادف، هم خانواده و حتی متضاد آن در متن و یا تکرار ناکافی آن به طوری که موضوع اصلی محتوا فراموش گردد، می شود.

  • تقلب در تولید محتوا!

اگر فکر می کنید با کپی مستقیم یک متن در محتوای خود می توانید آن را ارتقاء دهید، کاملاً در اشتباهید! طبیعتاً مخاطبین شما که از هوش قوی تری نسبت به هر الگوریتمی برخوردارند، چندین مقاله را به طور همزمان بررسی نموده و متوجه کپی شما خواهند شد.

امروزه گوگل نیز که از مخالفان سرسخت کپی کاری است، چندیدن الگوریتم با هدف پایین کشاندن متقلبان طراحی نموده است.

  • عدم رساندن مفهوم در محتوا

یکی از اشتباهات رایج تولید کنندگان محتوا نسبت به سئو، این است که تصور می کنند هر چه متن آن ها ساختار پیچیده تری داشته باشد و یا در آن واژه های فلسفی تر بیشتری به کار رود، بیشتر مورد توجه گوگل قرار خواهند گرفت.

فراموش نکنید مخاطبین شما تنها محدود به یک طیف نیستند، لذا هر چه محتوای شما ساده تر و قابل فهم تر باشد، رضایت و فیدبک بیشتری را دریافت خواهید نمود.

  • عدم استفاده از محتوای چند رسانه ای

خودتان را جای خواننده محتوای خود بگذارید! بی شک ترجیح می دهید محتوایی را دنبال کنید که در آن از جلوه های بصری همچون انواع تصاویر گرافیکی، محتوای صوتی و ویدئو استفاده شده باشد و بخشی از محتوای متنی را در این قالب ارائه دهد.

اگر محتوای شما از قابلیت چند رسانه بودن برخوردار نباشد، کاربر را از دنبال نمودن آن خسته و منصرف خواهد نمود. این عامل نیز مساوی است با کاهش رضایت و فیدبک کاربران و در پی آن، رد شدن توسط الگوریتم های گوگل و سقوط رتبه شما!

 

عواقب بدترین اشتباهات رایج در تولید محتوا

حال که می دانید قوانین گوگل شوخی بردار نیستند، بهتر است منطقی و معقولانه عمل کنید و با انگیزه و علاقه بیشتر به تولید محتوا بپردازید.

در صورتی که اشتباهات تولید محتوای خود را بررسی نکنید و نسبت به آن ها بی تفاوت عمل نمایید، زحمات دیگر خود در تولید دامنه و سایت را تلف نموده اید.

اگر نسبت محتوای تولیدی دارای کیفیت شما به محتوای کپی شده یا فاقد ارزش سئو به طور نسبی پنجاه در پنجاه باشد، فرآیند عفو توسط الگوریتم های گوگل و استارت خوردن صعود سایت شما برایتان آسان تر خواهد شد. کافیست تا مقالات غیر مفید را به طور کامل پاک و جایگزین محتواهای کاربر پسند نمایید.

عواقب بدترین اشتباهات رایج در تولید محتوا

تولید محتوای سایت خود را به کدام مجموعه بسپاریم؟

حال که به خوبی از اهمیت بالای تولید محتوای باکیفیت در صعود سایت خود در سرچ انجین های گوگل مطلع شده اید، وقت آن است که برنامه ریزی جداگانه ای برای آن نمایید.

می دانیم که بسیاری از صاحبان سایت هایی که بایستی همیشه به روز و محتوایی برای ارائه داشته باشند، فرصت و مهارت کافی در تولید محتوایی که تمامی استانداردهای سئو در آن رعایت شده باشد را ندارند.

بدین ترتیب لازم است به مجموعه ای دارای اعتبار و تجربه کافی در این زمینه مراجعه نمایند. آژانس مارکتینگ رشد 360 با دارا بودن بیش از یک دهه سابقه پرافتخار در زمینه سئو و محتوای سایت، قادر است صفر تا صد وب سایت شما را از طراحی گرفته تا تولید محتوا، عهده دار شود.

آیا الگوریتم های محتوا تنها به قادر به تشخیص کپی بودن آن هستند؟

بی شک این الگوریتم ها، هوشمندتر از این حرف ها هستند که فقط بتوانند کپی بودن یا نبودن مقالات را تشخیص دهند و برای سوء استفاده گران، راه در رو ایجاد نمایند.

تولید محتوا به روش مدل خوشه ای بهتر است یا آسمان خراش؟

امروزه تولید محتوا به روش تاپیک کلاستر با روش آسمان خراش که موجب تولید محتوای طولانی و خسته کننده می شد، جایگزین گشته است.

آیا می توان عواقب ناشی از اشتباهات رایج در تولید محتوا را جبران نمود؟

بله. کافیست تا دیگر اشتباهات و خطاهای سهوی یا عمدی را در تولید محتوای خود مرتکب نشوید تا در مدت زمانی نسبتاً منصفانه، سقوط سایت خود را جبران نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link