چگونگی ساخت انیمیشن با گوشی

چگونگی ساخت انیمیشن با گوشی

امروزه انیمیشن سازی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. انیمیشن‌ یا پونمایی تصاویر متحرکی هستند که در تبلیغات‌های تلویزیونی، وب سایت‌های اینترنتی، شیکه‌های مجازی کاربرد دارند.

 

برنامه‌ی Drawing cartoons 2

برنامه‌ی Drawing cartoons 2 گزینه‌ ی مناسبی برای انیمیشن سازی با گوشی موبایل می‌باشد. برای ساخت انیمیشن در این برنامه باید مراحل زیر را به خاطر بسپارید.

  1. برنامه‌ی Drawing cartoons 2 را در گوگل پلی یا کروم دانلود کنید.
  2. برنامه را اجرا کنید، در سمت چپ نوارابزاری همراه با آیکون سه نقطه را مشاهده می‌کنید. آن را لمس کنید. منویی برای شما باز می‌شود که مواردی مانند CRATEL ITEMES, EDIT SCENE, ADD AUDIO, BACKGROUND, را مشاهده می‌فرمایید.
  3. ابتدا از قسمت background یک تصویر انتخاب کنید. تصویر پس زمینه در ساخت انیمیشن معمولا باید با موضوع و کاراکترها همخوانی داشته باشد. در این بخش می‌توانید از قسمت photo عکسی که از قبل در نظر گرفته اید را انتخاب کنید. یا اگر می‌خواهید فقط یک رنگ مشخص در پشت کاراکترها قرار گیرد گزینه‌ی color  را بزنید.
  4. از نوار سمت چپ قسمت INSERT آیتم‌های مورد نظرخود را انتخاب کنید. بعد از قرارگیری روی صفحه امکان چرخاندن و یا برزگ و کوچک کردن آن را دارید.
  5. در سمت راست شما کلیدهای زرد و آبی را مشاهده می‌کنید. اگر دکمه‌ی آبی را بزنید می‌توانید فریم‌های جدید تولید کنید.
  6. شما می‌توانید در قسمت EDIT UNIT بخش lock other را انتخاب کنید و هر کدام از کاراکترهایی را که می‌خواهید ثابت بمانند را لمس کنید. در واقع با قفل کردن بعضی تصاویر می‌توانید صحنه‌های جذابی در انیمیشن خود تولید کنید.
  7. پس از اتمام کارها در بخش EDIT SCENE می‌توانید سرعت کاراکترها را انتخاب کنید. برای اینکه حرکت تصاویر را بهتر متوجه شوید، slow motion را بزنید و بعد play را لمس کنید تا انیمیشنی که ساختید برایتان اجرا شود.
  8. اگر قصد دارید در زمان دیگری تغییر روی انیمیشن ایفا کنید گزینه‌ی save project را بزنید و اگر می‌خواهید خروجی را بزنید، Export را انتخاب کنید.

نکته؛ شما از قسمت create items  می‌توانید کاراکترها یا itemهای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ساخت انیمیشن با برنامه‌ی Flipaclip

برای چگونگی ساخت انیمیشن با گوشی شما را با برنامه‌ی flipa clip آشنا می‌کنیم. ابتدا آن  را دانلود و سپس باز کنید. همان طور که میبینید یک دایره‌ی قرمز رنگ که علامت مثبت در وسط آن وجود دارد در ابتدا برای شما نمایش داده می‌شود. روی آن ضربه بزنید.

جهت استفاده از flipaclip باید حتما نامی برای انیمیشن خود انتخاب کنید. شما در این مرحله میتوانید سرعت حرکت تصویر را تایین کنید که حالت نرمال آن را بر روی عدد 12 قرار دارد.

برای درک بهتر حرکت تصاویر بهتر است آن را روی کمترین سرعت یعنی عدد یک بگذارید. همچنین در این صفحه می‌توانید مشخص کنید که انیمیشنتان در کجا زخیره می‌شود و چه کیفیتی داشته باشد.

بعد از مشخص کردن موارد بالا یک عکس پس زمینه انتخاب کنید. در پایین صفحه برای اضافه کردن اسلاید یا فریم علامتی وجود دارد که با زدن آن تعداد تصاویر شما بیشتر و در نهایت انیمیشنتان طولانی تر خواهد شد. می‌توانید برای ساخت انیمیشن خودتان دست به کار شوید و طرح کاراکترها و شخصیت‌ها را بکشید و یا از قبل آن را از اینترنت دانلود کرده باشید.

بعد از طراحی هر عکس آن را در صفحه‌ی بعد به صورت کمرنگ مشاهده خواهید کرد. زیرا برای ساخت انیمیشن می‌خواهیم تصاویر را به حرکت درآوریم پس طرح اولیه باید همان باشد اما قادر هستید تغیراتی در آن ایجاد کنید برای مثال چشم‌های کاراکتر خود را بازتر بکشید و در اسلاید بعد چشم کاراکتر را ببندید.

زمانی که پخش را میزنید انگار کاراکتر شما در حال پلک زدن است. با برنامه‌ی flipaclip بدون هیچ تجربه‌ای در انیمیشن سازی قادر به ساخت انیمیشن خواهید بود. توجه داشته باشید که در این برنامه نمی‌توانید انیمیشن‌های حرفه‌ای تولید کنید. اما امکان ساخت انیمیشن‌های ساده  با مفاهیم کاربردی را خواهید داشت.

برنامه‌ی picsart animator

این برنامه قابلیت نصب بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را دارد. با استفاده از تصاویر متعدد در PicsArt animator می‌توان انیمیشن ساخت. این برنامه کیفیت صفحه‌ی بالایی دارد.

 

چگونگی ساخت انیمیشن با گوشی

انیمیشن سازی با برنامه‌ی کاربردی اینشات

اینشات قابلیت به حرکت درآوردن تصاویر را دارد. علاوه بر تصاویر می‌توانید متن‌‌ ها را نیز به نمایش درآورید. از بخش ویدئوها، ویدئو مورد نظرتان را انتخاب کنید. در گزینه‌ی text متنی که علاقه به نوشتن آن را دارید تایپ کنید. در اپلیکیشن اینشات بر روی گزینه‌ی keyframe بزنید‌. با این کار می‌توانید ویدئوها، عکس ها را به حرکت وا دارید.

ساخت انیمیشن سه بعدی

برنامه‌ای به نام plotagon برای انیمیشن سازی سه بعدی طراحی شده است. ابتدا باید برنامه را از گوگل پلی و یا مایکت دانلود کنید. پس از نصب برنامه ان را باز کنید. روی گزینه‌create video ضربه بزنید. صفحه‌ی جدیدی برای شما نمایش داده خواهد شد.

بخش white room را انتخاب وبعد صفحه‌ی کاری خود را ایجاد کنید. نکته‌ای که باید دراین مرحله به آن دقت کنید این است که عکس پس زمینه‌ای باید انتخاب کنید که با کاراکترها و شخصیت‌های انیمیشنی ارتباط داشته باشد‌.

در مرحله‌ی بعد از انتخاب عکس صفحه نو‌بت به خلق و اضافه کردن کاراکترها است. گزینه‌ی No actor  را لمس کنید. یکی از قابلیت‌های این اپلیکیشن این است که می‌توانید خودتان یک شخصیت کارتونی بسازید.

اگر می‌خواهید کاراکتر شما جنسیت مذکر داشته باشد male و اگر می‌خواهید مؤنث باشد گزینه‌ی female را بزنید. اینترنت گوشی خود را  در این مرحله چک کنید که متصل و با سرعت باشد تا از ارور دادن و قطع انیمیشن سازی جلوگیری شود.

در بخش بعدی قادر خواهید بود ویژگی‌های شخصیتی مورد نظر را به سبک  خودتان تغییر دهید. برای مثال مدل مو و رنگ چشم آن را تایین کنید.

زمانی که نوار را به سمت چپ بکشید از آیکون‌های دیگر این برنامه مطلع خواهید شد و تمامی مواردی که می‌تواند یک شخصیت کارتونی به وجود آورد را شامل می‌شود.

در نهایت با انتخاب یک اسم برای کاراکتر خود و لمس گزینه‌ی done شخصیت خود را با تب کردن به صفحه‌ آورید. رشد 360 یک وب سایت اینترنتی است که در زمینه‌ی تولید محتوا، طراحی سایت و مقاله نویسی فعالیت می‌کند.

آیا برنامه‌‌ی انیمیشن سازی اختصاری برای آیفون ها وجود دارد؟

برنامه‌هایی همانند toontastic فقط بر روی آی او اس نصب می‌شود.

آیا برنامه‌ی فلش بر روی گوشی نصب می‌شود؟

فلش یک برنامه‌ی حرفه‌ای برای ساخت انیمیشن بر روی ویندوز‌ می‌باشد و بر روی گوشی قذبل نصب نیست.

آیا با پاور پوینتی که برروی اندروید نصب می‌شود می‌توان انیمیشن ساخت؟

با پاورپوینتی که بر روی ویندوز نصب می‌شود به صورت حرفه‌ای تری می‌توان این کار را انجام داد و حتی از کاراکترهایی استفاده کرد ولی در گوشی موبایل فقط در حد سطحی می‌توان پیش رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link