طراحی سایت بهتر است یا برنامه نویسی

طراحی سایت بهتر است یا برنامه نویسی

حتماً متوجه این سیر تحولی عظیم در سایت ها در بازه ده سال گذشته تا اکنون شده اید. صفحات وب در گذشته از چنان سادگی برخوردار بودند که طبیعتاً قادر نبودند آن گونه که امروزه تقریباً هر کاری را در بستر آن ها انجام می دهیم، ارائه خدمات و امکانات داشته باشند.

پیشرفت هایی که سایت های اینترنتی در زمینه تنوع امکانات به آن ها دست یافته اند، دلیل اصلی بیشتر مطرح شدن روز به روز آن ها به حساب می آیند. تغییر و تحول عظیم در طراحی سایت تا جایی پیش رفته است که امروزه داشتن وبسایتی با معیارهای برتریت نسبت به دیگر رقیبان، یکی از فاکتورهای موفقیت هر کسب و کار شخصی یا گروهی، انواع سازمان های دولتی و یا شرکت های خصوصی به حساب می آید.

دو عامل اصلی توسعه خدمات اینترنتی از طریق سایت ها، پدیده هایی به نام های «طراحی سایت» و «برنامه نویسی سایت» به شمار می روند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با وظایف طراحان و برنامه نویسان سایت و تفاوت های اصلی آن ها با یکدیگر آشنا سازیم.

طراحی سایت

تمام جزئیات یک سایت، از ظاهر و قالب آن گرفته تا منوها و امکاناتشان، بدون کدنویسی ممکن نخواهند بود، اما عدم برخورداری همه افراد از دانش پایه نسبت به عملیات برنامه نویسی و همچنین گسترش نیاز روز دنیا به سایت های مختلف و انجام امور خود به وسیله آن ها، راه میانبری را برای بسیاری از کاربران ایجاد نموده است.

دیگر نگران عدم تسلط به کدهای برنامه نویسی نباشید. امروزه CMS ها و افزونه هایی بسیار کاربردی در انواع تجاری و رایگان وجود دارند که می توانند عملیات برنامه نویسی را برای شما انجام دهند. نقش طراح در این میان، انتخاب قالب ها و رنگ هایی است که همین میزبان ها در اختیار او گذاشته اند.

طراحان، المان ها را مطابق طرح و چینش صفحه وارد می نمایند و سیستم به طور هم زمان، مسئولیت نوشتن کد ها را بر عهده خواهد گرفت. البته این نکته را نیز متذکر شویم که پروسه مورد بحث آنقدر هم ساده نیست و همچنان نیازمند اطلاعاتی پایه در زمینه سایت سازی خواهد بود.

طراحی سایت با CMSها، اکنون به متداول ترین شیوه‌ طراحی سایت برای اغلب شرکت ها، اشخاص مطرح و فروشگاه های اینترنتی تبدیل گشته است.

محدودیت های طراحی سایت

درست است که این سی ام اس ها می توانند بیس طراحی سایت ها را برایتان به آسانی انجام دهند و شما فقط بایستی سلیقه خود را به کار بیندازید، اما ساخت یک سایت تنها به موارد ظاهری و آپشن های پایه محدود نمی شود. متأسفانه یا خوشبختانه، شما نمی توانید صددرصد امکانات سایت فروشگاهی خود را تنها با درگ و دراپ کردن به وجود آورید.

جدا از محدودیت محسوس شما در دستکاری نمودن جزئیات سایت، ممکن است از امنیت کامل در بستر اینترنت در برابر داده های سایت خود برخوردار نباشید. همچنین سایت های وردپرسی بیشتر برای تولید محتوا در سایت کاربرد دارند تا طراحی سایت!

اینجاست که برنامه نویسی هنوز هم در رأس قدرت مهم ترین ابزارهای ساخت برترین وبسایت ها قرار دارند. اگر می خواهید بدانید که محدودیت وارده بر ساخت سایت به صورت پیش فرض و آماده شامل چه چیزهایی می شود و چگونه برنامه نویسی به این محدودیت غلبه کرده است، در ادامه همراه ما باشید.

برنامه نویسی چیست و چگونه انجام می شود؟

برنامه نویسی چیست و چگونه انجام می شود؟

مطمئناً با خود می گویید که چه نیازی به دانش برنامه نویسی است، وقتی دیگر می توان سایتی را بدون آن طراحی نمود. همانطور که در قبل هم اشاره کردیم، افزونه ها و قالب های آماده تنها به مواردی خاص و محدود اختصاص دارند.

انواع زبان برنامه نویسی

طبیعی است که بپرسید مگر برنامه نویسی زبان خاصی دارد؟! در واقع تمام کارایی یک سیستم در همین کدهای دارای زبان خلاصه می شود. مطرح ترین کدهای برنامه نویسی سایت ها در بستر اینترنت عبارت اند از:

  • PHP
  • MySQL
  • C++
  • C#
  • CSS
  • JS
  • HTML
  • Java
  • Java Script
  • Python
  • Swift
  • و…

برخی از این زبان ها اکنون برای برنامه نویسی پیشنهاد شده و برخی دیگر در آینده حرفی برای گفتن خواهند داشت. به هر حال تسلط کافی به هرکدام، محدودیت های کلیشه ای را از بین خواهد برد.

مزایای نامحدود برنامه نویسی سایت

برخورداری کامل از دانش و زبان های مخصوص برنامه نویسی، هر غیر ممکنی در ساخت سایت را برایتان ممکن می نماید! بدون شک متوجه تفاوت و مزیت های سایت های بسیار معروف داخل و خارج از کشور نسبت به دیگر سایت های معمولی شده اید.

گاهی هر کاربری از اختیارات خود در بعضی از ابر سایت ها بسیار متعجب خواهد شد. این برتری در محیط وب را مدیون تلاش های قابل تقدیر برنامه نویسان هستیم.

برخی از کاربردهای تمام نشدنی ساخت طراحی با کدنویسی عبارت اند از:

  • اجرای سیستم های قرعه کشی در داخل سایت
  • سیستم اطلاعیه ها یا خدمات به صورت پیامکی
  • ایجاد درگاه های پرداخت اینترنتی
  • برخورداری از امنیت داده ای بسیار بالا
  • قابلیت هایی از جمله تغییر یا عودت سفارش
  • و…

مزایای نامحدود برنامه نویسی سایت

آیا برنامه نویسی سایت معایبی هم دارد؟

یقیناً نمی توان گفت که برنامه نویسی به هر لحاظ منفعت به همراه دارد، چرا که نقطه ضعف هایی نیز در راه آن مشاهده می شود و اصلاً شاید علت اصلی به وجود آمدن بسترهایی برای طراحی بی دردسر سایت، همین نکات نسبتاً منفی باشند.

از ایرادهای وارده بر فرآیند کدنویسی می توان به زمان گیر بودن آن، نیازمند دارا بودن دانش تخصصی و بسیار پیچیده در انجام آن و بازار کاری نسبتاً غیر منصفانه آن اشاره نمود.

طراحی بهتر است یا برنامه نویسی؟

اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، در کل می توان گفت که برای دستیابی به ایده آل ترین سایت در زمینه کاری خود، استفاده از آپشن های برنامه نویسی لازم و ضروری است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از این حرفه سر در نمی آوردند، نگران نباشید.

شرکت رشد 360 با مجموعه متشکل از مجرب ترین افراد در زمینه ساخت و طراحی سایت، شما را تا رسیدن به محبوبیت در کسب و کار دیجیتال یاری خواهد نمود. شما می توانید فرآیندهای پیچیده ای که قادر به اجرای آن ها در سایت نمی باشید را به برنامه نویسان حرفه ای این مجموعه بسپارید. خوشحال می شویم تا شما را یاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link