طراحی سایت یا گرافیک

طراحی سایت یا گرافیک

کسی نمی تواند ادعا کند که بدون داشتن وبسایت برای کسب و کار خود، حداکثر توانایی در موفقیت در دنیای امروز را خواهد داشت. دیگر این حقیقت به هر کسی اثبات شده است که اغلب مشتریان به خصوص بازه سنی کودکان تا جوانان 30 تا 40 ساله، پیش از هرگونه اقدام نسبت به خرید هر محصولی، آن را در سایت های فروشگاهی جستجو می نمایند.

برخورداری وبسایت از جلوه های بصری مطرح روز و آیتم های گرافیکی حرفه ای، ملاک جداسازی کسب و کارهای کار بلد در حوزه خود به حساب می آید. البته ممکن است بسیاری از کاربران نسبت به زیبایی ظاهری بی اهمیت باشه و تنها به دنبال سهولت در خرید خود باشند و یا کاربر از مشتریان ثابت مجموعه شما بوده و رضایت کامل از محصولات شما را داشته باشد، در نتیجه به فاکتورهای برتری سایت شما توجهی نخواهد داشت.

در کل بایستی در انتخاب نوع طراحی سایت خود، تمام سلایق و سبک ها را در نظر داشته باشیم و سایتی همه پسند را به کاربران گمراه در انتخاب فروشنده ارائه دهیم.

پیاده سازی مشخصات و ویژگی های ظاهری سایت از دو راه «طراحی سایت به صورت قالب های پیش فرض» و «برنامه نویسی سایت» امکان پذیر است.

قالب های سایت پیش فرض

قالب های سایت پیش فرض

عدم برخورداری همه افراد از دانش پایه نسبت به عملیات برنامه نویسی و همچنین گسترش نیاز روز دنیا به سایت های مختلف و انجام امور خود به وسیله آن ها، راه میانبری را به نام قالب های پیش فرض و آماده، برای بسیاری از کاربران ایجاد نموده است.

این سبک از طراحی، اکنون به متداول ترین شیوه‌ طراحی سایت برای اغلب شرکت ها، اشخاص مطرح و فروشگاه های اینترنتی تبدیل گشته است. مهم ترین دلایل ترجیح سایت سازهای آماده می تواند در عدم دانش کافی همه افراد در حوزه کدنویسی های سایت و صرفه جویی قابل توجه در زمان خلاصه شود.

امروزه CMS ها و افزونه هایی بسیار کاربردی در انواع تجاری و رایگان وجود دارند که می توانند عملیات برنامه نویسی را برای شما انجام دهند.

نقش اصلی طراح در این میان، انتخاب قالب ها و رنگ هایی است که همین میزبان ها در اختیار او گذاشته اند. طراحان، المان ها را مطابق طرح و چینش صفحه وارد می نمایند و سیستم به طور هم زمان، مسئولیت نوشتن کدها را بر عهده خواهد گرفت.

البته این نکته را نیز متذکر شویم که پروسه مورد بحث آنقدر هم ساده نیست و همچنان نیازمند اطلاعاتی پایه در زمینه سایت سازی خواهد بود.

محدودیت های استفاده از قالب های آماده

برنامه نویسی هنوز هم در رأس قدرت مهم ترین ابزارهای ساخت برترین وبسایت ها قرار دارند، چرا که سایت سازهای بی دردسر هنوز توانایی طراحی بسیاری از حرفه ای ترین امکانات درون سایت را ندارند.

غیر از محدودیت آزار دهنده شما در اضافه کردن به جزئیات سایت، ممکن است از امنیت کامل در بستر اینترنت در برابر داده های سایت خود برخوردار نباشید. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که سایت های دارای محیط وردپرس، بیشتر برای تولید محتوا در داخل سایت کاربرد دارند تا طراحی سایت.

طراحی گرافیک سایت با کدنویسی

اگر با خود می گویید که چه نیازی به دانش برنامه نویسی است، وقتی دیگر می توان سایتی را بدون آن طراحی نمود، کاملاً در اشتباه هستید. همانطور که در قبل هم اشاره کردیم، افزونه ها و قالب های آماده تنها به مواردی خاص و محدود اختصاص دارند که این محدودیت ها تنها با پیاده سازی کدها بی معنی خواهند شد.

انواع زبان برنامه نویسی

طبیعی است که بپرسید مگر برنامه نویسی زبان خاصی دارد؟! در واقع تمام کارایی یک سیستم در همین کدهای دارای زبان خلاصه می شود.

مطرح ترین کدهای برنامه نویسی سایت ها در بستر اینترنت عبارت اند از:

  • PHP
  • MySQL
  • C++
  • C#
  • CSS
  • JS
  • HTML
  • Java
  • Java Script
  • Python
  • Swift
  • و…

برخی از این زبان ها اکنون برای برنامه نویسی پیشنهاد شده و برخی دیگر در آینده حرفی برای گفتن خواهند داشت. به هر حال تسلط کافی به هرکدام، محدودیت های کلیشه ای را از بین خواهد برد.

قالب های سایت پیش فرض

کاربرد برنامه نویسی در داخل سایت

بدون شک متوجه تفاوت و مزیت های سایت های بسیار معروف داخل و خارج از کشور نسبت به دیگر سایت های معمولی شده اید. گاهی هر کاربری از اختیارات خود در بعضی از ابر سایت ها بسیار متعجب خواهد شد. این برتری در محیط وب را مدیون تلاش های قابل تقدیر برنامه نویسان هستیم.

برخی از کاربردهای تمام نشدنی ساخت طراحی با کدنویسی عبارت اند از:

  • اجرای سیستم های قرعه کشی در داخل سایت
  • سیستم اطلاعیه ها یا خدمات به صورت پیامکی
  • ایجاد درگاه های پرداخت اینترنتی
  • برخورداری از امنیت داده ای بسیار بالا
  • قابلیت هایی از جمله تغییر یا عودت سفارش

و…

معایب طراحی فوق گرافیکی

زمان گیر بودن آن، نیازمند دارا بودن دانش تخصصی و بسیار پیچیده در انجام آن و بازار کاری نسبتاً نامناسب، اصلی ترین عوامل رد شدن از دانش و پروسه طراحی سایت با کمک کدهای مطرح دنیا محسوب می شوند.

سرویس هاستینگ، ارائه دهنده بالاترین گرافیک سایت

میزبانی از بخش نرم افزاری و داده های سایت شما بر عهده هاست می باشد. شرکت هایی نیز تحت همین عنوان، به ارائه سرویس های مربوطه به کاربران خود تشکیل شده اند. تأمین نیازهای فنی، امنیتی با در نظر گرفتن به صرفگی اقتصادی، معیارهای محبوبیت شرکت های ارائه دهنده هاست به شمار می آیند.

البته بسیاری از شرکت های بزرگ و موفق، هاست را با صرف هزینه زیادی برای خود راه می اندازند. هرچقدر میزان محبوبیت کسب و کار شما بیشتر باشد، استفاده از قالب های گرافیکی آماده سطح کلاس و جلب مشتری پایین تری را برای شما به همراه دارد.

امروزه کمپانی متوسط به بالایی وجود ندارد که طراحی سایت خود را به برنامه نویسان مجرب نسپارد. شما عزیزان نیز می توانید سایت roshd360 را به طور کامل مطالعه نموده و پس از جلب نظر و اعتماد، از این پس سخت ترین پروسه ها و طراحی های مربوط به سایت را از کارشناسان باتجربه ما درخواست کنید.

شرکت رشد 360، توسعه کسب و کار شما در بستر سایت با رعایت استانداردهای لازم طراحی و محتوایی و در کل سئوی سایت، را به شما تضمین می نماید.

معیارهای اعتماد به سرویس هاستینگ

اکنون بایستی متوجه اهمیت بسیار زیاد سرویس هاست در موفقیت سایت خود شده باشید. سؤالی که اکنون ممکن است پرسیده شود، این است: «کدام هاست بهتر است؟» سرویس هاستینگ مورد اطمینان، لازم است تا از خصوصیات زیر برخوردار باشد:

  • ارائه فضای ابری نسبتاً نامحدود
  • ارائه قالب ها و طرح های متنوع و نامحدود در طراحی سایت
  • ارائه پشتیبانی پس از خرید قوی

بهتر است بدانید، سرویس های رایگان ساخت سایت، به کسب و کار حرفه ای شما نخواهند آمد، زیرا ارائه دهنده آن هیچ گونه مسئولیتی در قبال بالا آمدن سایت در موتورهای جستجو، امنیت داده های شما در داخل سایت و ارائه بهترین کیفیت گرافیکی و محتوایی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link