طراحی لوگو برای شرکت

طراحی لوگو برای شرکت

طراحی لوگو برای لوگوی شرکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زمانی که شما تمایل دارید شرکت ثبت کنید، باید لوگو برند خود را نیز طراحی کنید. زمانی که اقدام به طراحی لوگو می‌کنید باید از همان ابتدا نکاتی را مد نظر داشته باشید چرا که شما نمی‌توانید هر وقت تمایل داشتید اقدام به تغییر لوگو کنید.

لوگوی شما به عنوان هویت شرکت شما عمل می‌کند که تا آخر با کار و شما همراه خواهد بود. پس باید برای ثبت لوگو به گونه‌ای عمل کنید که برند و خدمات شما به درستی در طراحی لوگو به کار رفته شود.

نکته ای مهمی که همواره باید در طراحی لوگو شرکت مد نظر داشته باشید قابلیت چاپ و پیاده سازی لوگو طراحی شده می‌باشد با دارا بودن این قابلیت شما می توانید لوگو شرکت را در ابعاد و سایز های مختلف چاپ و استفاده کنید.

معمولا در طراحی لوگو از خطوط خشن و نرم استفاده می‌کنند که باید این خطوط به خوبی در لوگو نمایش داده شود تا باعث زیبایی و جذابیت لوگوی شما شود. شرکت های تجاری، تولیدی، صنعتی و همچنین افرادی که کسب و کارهای کوچکی دارند از لوگو که یک نشانه گرافیکی است برای معرفی کردن محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند.

همانطور که ذکر شد لوگو یک عمل گرافیکی بوده که یکی از ابزار های تبلیغاتی مهم می‌باشد و با توجه به بصری بودن و خلاقیتی که در طراحی لوگو به کار خواهید برد در ذهن افراد حک شده و ماندگاری بیشتری دارد. اگر تمایل دارید برند و محصولات خود را به عموم افراد معرفی کنید و در ذهن آنها حک شود، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک لوگو مناسب و جذاب بهره مند شوید.

جذابیت و کارآمد بودن لوگو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در صورتی که شما لوگوی مناسبی را طراحی کنید، می‌تواند برند محصولات و خدمات شما را در نظر مخاطبان محبوب سازد. معمولا لوگو ها به عنوان آرم، نماد و یا هویت سازمان شما شناخته می‌شود به عنوان مثال زمانی که شما یک برند مانند کوکاکولا یا اپل و … می‌شنوید اولین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند، بدون شک لوگو این محصولات می‌باشد.

انواع لوگو شرکت

برای شرکت می‌توان لوگو ها را در انواع مختلفی طراحی کرد، معمولاً لوگو برای شرکت ها در طراحی از عناصری مانند نوشتار، شکل و ترکیب این دو استفاده می‌شود.

لوگوی تصویر: شرکت های مانند اپل برای جذابیت کار خود از لوگو تصویر یا آیکون و سمبل استفاده کرده است.

لوگوی نوشتار: به لوگو نوشتاری، لوگو‌تایپ هم می‌گویند؛ که در این لوگو ها معمولاً از برند و نام شرکت استفاده کرده و فونت های خارج از فونت های مرسوم به کار می‌برند مانند توییتر یا موبوگرام که از یک حرف برای لوگوی خود استفاده کرده اند.

لوگوی نوشتار و تصویر: در طراحی این لوگو ها معمولاً از ترکیب تصویر و نوشتار استفاده می‌کنند امروزه یکی از انواع لوگو های پرکاربرد لوگوی ترکیبی می‌باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

انواع لوگو شرکت

ویژگی های طراحی یک لوگو خوب و موفق

اگر طراحی لوگوی کسب و کار شما موفق و به خوبی طراحی شود؛ می‌تواند بین صاحب لوگو یعنی نام تجاری و برند شما و تجارتی که به آن اشاره دارد، ارتباطی دو طرفه برقرار کند. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی یک لوگوی خوب می‌تواند انعطاف پذیری بالای آن باشد؛ انعطاف پذیری در لوگوی یعنی شما بتوانید لوگو را به صورت تک رنگ سیاه و سفید و یا تمام رنگی چاپ کنید بدون اینکه در ظاهر و معنی لوگو تغییر ایجاد شود.

در نظر داشته باشید که شما اگر لوگوی خوبی را طراحی کنید می‌توانید به صورت آنلاین در سایت ها بارگذاری کنید و یا به هنگام کارهای چاپی از آن بهره مند شوید بدون اینکه مشکل و تغییری در ان ایجاد شود.

امروزه معمولاً لوگو های موفق را ثبت کرده تا مشتریان و کاربران بتوانند به صورت قانونی به احراز حقوق مالکیت بپردازند. همچنین طراحی لوگو خوب باید با موضوع کسب و کار شما همخوانی داشته باشد و بتوانند سریعتر معنای خود را به مخاطبان و کاربران انتقال دهد.

ویژگی برتر لوگو خوب؛ ماندگاری و پایدار بودن آن در ذهن افراد می‌باشد، با توجه به گذشته زمان و تکامل پیدا کردن کسب و کار لوگوی شما ماندگاری خود را با به وجود آمدن طرح ها و مدل های مختلف از دست ندهد.

اگر بخواهیم به صورت کلی و خلاصه برای شما ذکر کنیم باید گفت؛ لوگوی که برای شرکت طراحی می‌کنید باید ساده و گویا باشد و همچنین در ارتباط با کسب و کار شما جذابیت بصری داشته باشد و بتواند به راحتی با مخاطبان و کاربران ارتباط خوبی برقرار کند.

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی لوگو یا نشان واره شرکت این است که شما به هیچ عنوان نباید از لوگوی تکراری برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنید.

همواره باید سعی کنید از لوگوهای ناب و جدیدی برای شرکت خود استفاده کنید تا منحصر به فرد باشد و در صورتی که شما خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهید تنها نام و برند شرکت شما در ذهن مشتریان حک شود.

ویژگی های طراحی یک لوگو خوب و موفق

شما اگر با نرم افزارهای گرافیکی آشنا باشید می‌توانید با خلاقیت و ایده های تازه اقدام به طراحی لوگو کنید. اما در نظر داشته باشید که شما باید برای طراحی لوگو برخی از نکات اصولی و استاندارد را مد نظر قرار دهید تا بتوانید کسب و کار خود را توسط لوگو به مخاطبان و کاربران معرفی کنید.

یکی از خدمات تخصصی تیم طراحی رشد ۳۶۰ طراحی لوگو برای کسب و کارهای مختلف و متنوع می‌باشد که شما نیز برای شرکت خود می‌توانید از این خدمات بهره مند شده و لوگوی مورد نظر خود را سفارش دهید. توجه داشته باشید که ما همواره سعی می‌کنیم تا در طراحی لوگو از نکات اصولی و استاندارد پیروی کرده و بهترین و مناسب ترین لوگو را با توجه به کسب و کار شما طراحی و به شما تحویل دهیم.

جهت بهره‌مندی از خدمات تیم رشد 360 می‌توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با کارشناسان تماس گرفته و برای طراحی لوگو از مشاوره و راهنمایی های رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link