مدیران دیجیتال مارکتینگ چه چیزی را در مورد استراتژی های قیمت گذاری گوگل ادز باید بدانند؟
  • ms.akbari
  • اسفند 27, 1400
  • بدون دیدگاه

مدیران دیجیتال مارکتینگ چه چیزی را در مورد استراتژی های قیمت گذاری گوگل ادز باید بدانند؟

بهتر است بدانید دیجیتال مارکتینگ دارای فرآیند پیچیده ای می باشد که باید در کنار تبلیغات  از روش عملکرد قیمت‌گذاری گوگل ادز اطلاعات کافی داشته باشد.

در ادامه این مطلب قصد داریم به جواب سوال مدیران دیجیتال مارکتینگ چه چیزی در مورد تعدیل قیمت گذاری باید بدانند را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

استراتژی های هدف

در ادامه مبحث مدیران دیجیتال مارکتینگ چه چیزی را در مورد استراتژی های قیمت گذاری گوگل ادز باید بدانند؟ بهتر است بدانید استراتژی ROSA یک نوع استراتژی هوشمند برای قیمت‌گذاری گوگل است که بودجه تمرکزی ندارد. در روز حداقل ۱۵ نرخ تبدیل به دست خواهد آورد.

بهتر است بدانید این استراتژی یکی از با کیفیت ترین نرخ تبدیل ممکن است به هزینه‌ای که شما در نظر دارید به دست خواهد آورد. عملکرد استراتژی Target CPA مشابه استراتژی قبل می باشد که قیمت هر کانورژن تغییر خواهد کرد و بر تعداد کانورژن نیز هیچگونه تمرکزی ندارد.

اگر شما از طریق استراتژی های قیمت گذاری استفاده کنید. باید سعی کنید هدف خود را از استراتژی مشخص کنید اگر یک استراتژی CPA یا ROSA مهاجمی برای کسب و کار خود خواهید داشت.

اگر کانورشن بگیرید باعث می‌شود نمایش تبلیغات در بسیاری از مکان ها محدود شود. یعنی شما به این استراتژی‌ها اعلام خواهد کرد در صورتی بازی ۲۰ برابری باشد تبلیغات را نمایش دهد. تا الگوریتم ها باعث می‌شود و وسواس زیادی را در نمایش تبلیغات داشته باشد.

در نتیجه باعث می شود تا تعداد نمایش کاهش پیدا کرده و همچنین قیمت هر کلیک افزایش پیدا کرده به طور کلی تعداد ورودی‌ها کاهش پیدا می‌کند. اما برای اینکه نسبت به صورت بهینه و مناسب کار کند باید داده های زیادی را برای تصمیم‌گیری داشته باشید.

استراتژی های هدف

در زمان تعیین اهداف باید چند قانون را رعایت کرد. برخی از قانون ها عبارتند از:

اگر شما از این استراتژی های قیمت گذاری برای اولین بار استفاده می کنید باید اهداف اولیه را طبق ۳۰ روز گذشته تنظیم نمایید.

قانون دوم این است که حدود ۷ الی ۱۴ طول خواهد کشید با این استراتژی به صورت کامل بهینه شود. بنابراین باید به بهینه سازی زمان کامل بدهید تا مقدار آن به صورت ثابت شده و تغییری در آن ایجاد نشود. بهتر است بدانید این استراتژی‌ها تا زمانی که یادگیری آن تمام نشود که به هیچ عنوان درست عمل نخواهد کرد.

در هر بار اهداف CPA یا ROSA به مقدار ۱۵ درصد افزایش دهید. به عنوان مثال اگر شما در ۳۰ روز گذشته آخرین استراتژی ROSA در بازده ۵ برابری ب‌خواهید به سمت بازه ده برابری برود باید ابتدا و بازده ۶ برابری تغییر دهد.

پس باید چند هفته صبر کنید تا اجرا شود و دوباره ۲۰ درصد افزایش دهید و از تغییرات تهاجمی در استراتژی ها جلوگیری کنید تا سیستم بهینه سازی گوگل را برهم نزنید.

سعی کنید توسط لایه بندی ها توان اهداف را دقیق تر نمایید.

اگر مشکل با افزایش ورودی کمپ ندارید می توانید به هدف خود را با عوامل محیطی مانند تعیین کنید برابر سعی کنید ۱۵ تا ۲۰ درصد استراتژی CPA افزایش داده و یا اهداف ROSA کاهش پیدا کند. انگار در عملکرد آن تاثیر نخواهد داشت با کم کردن این موارد شما به الگوریتم گوگل اعلام خواهیم کرد که ریسک پذیر هستید.

از هر موقعیتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهید کرد. اگر اکانت گوگل از حداقل ۳ ماه فعال باشد توصیه می‌کنیم در فصل های پرفروش برای کاهش ROSA و افزایش CPA حداقل یک هفته زودتر اقدام کنید اکانت شما نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد.

استراتژی های حداکثری

در پاسخ به سوال مدیران دیجیتال مارکتینگ چه چیزی را در مورد استراتژی های قیمت گذاری گوگل ادز باید بدانند؟ باید گفت که استراتژی های حداکثری معمولاً استراتژی‌هایی با هشتگ بر اساس بودجه هستند که محدودیت بودجه دارند یا حداکثر روزانه خود را مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بهتر است بدانید چند معیارها برای استراتژی حداکثری در روز ۲۰ کلیک می باشد که بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد. شما باید سند کامل کانورژن های مهم را در کمپین خود بگذارید.

بهتر است بدانید این استراتژی اگر از کلمه کلیدی Broad Match استفاده کنید با توجه به بودجه های بیشتر از اطلاعات بیشتری را دریافت خواهید کرد. به همین صورت در محل شرکت بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

در صورتی که درخواست بیشترین بازدهی را داشته باشید شما از این درخواست تایید کرد که در بیشترین حالت ممکن نمایش قرار بگیرد و با توجه به بودجه تعداد کاربران آنها بیشتر خواهد شد. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که هیچ تأثیری کمپین‌های اکانت شما درخواست نمی‌کند و هر چیزی که لازم داشته باشد خود به دست خواهد آورد.

اهمیت به قیمت هم نمی‌دهد که شما کلمات کلیدی است که قیمت آن پایین و محدود باشد. شما می توانید آنها را در یک کمپین دیگر قرار دهید که این کلمات ها در نظر گرفته نمی‌شود.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که هنگام استفاده از این استراتژی شما باید کار را به صورت سی‌بی‌سی شروع نمایید. سپس آن ها را تبدیل به بیشترین کانورشن کنید. این یک تصور غلط می باشد.

در صورتی که شما نیازی به این کار ندارید در واقع شما این کار را انجام خواهد داد باعث می‌شود تا الگوریتم‌ها دوبار با حالات یادگیری برای دوباره کالیبره شوند.

شما می‌توانید یک کمپاین تازه را استفاده نمایید. اگر شما اطمینان ندارید که آیا یک استراتژی قیمت گذاری باید کمبود درخواست می کند یا خیر؟ می توانید از طریق تنظیمات و گزینه Shared Library به قسمت  Bid Strategies رفته و این مورد را در آنجا پیدا نمایید.

استراتژی های حداکثری

توجه داشته باشید استفاده از استراتژی های قیمت گذاری در دیجیتال مارکتینگ گوگل نیازمند مهارت و آگاهی کامل می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم این کار را به افراد متخصص بسپارید تا بتوانید به صورت اصولی از همان ابتدا انجام داده و در استراتژی خود به موفقیت لازم برسد.

نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که شما در صورتی که از این استراتژی ها به درستی استفاده نکنید امکان دارد نتیجه عکس داشته باشد.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم حتما سعی کنید از تیم‌های ماهر و متخصص بهره مند شوید. قبل از اینکه کار خود را به این تیم‌ها واگذار کنید درباره سابقه و فعالیت شرکت‌ها بررسی کنید تا بتوانید به تیم متخصص مراجعه نمایید و کار خود را انجام دهید.

پیشنهاد ما به شما گروه تخصصی رشد ۳۶۰ می باشد که با توجه به سابقه طولانی مدتی دارد به راحتی می تواند نیاز های شما را برآورده کرده و جهت دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های قیمت گذاری گوگل به شما کمک نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه ارتباطی ذکر شده با کارشناسان رشد 360 در تماس باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتالی می باشد که امروزه گسترش پیدا کرده است.

قیمت گذاری گوگل ادز به چه صورت است؟

قیمت گذاری گوگل ادز به ازای هر کیکی می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه نمائید.

چگونه می توان تبلیغات گوگل ادز انجام داد؟

جهت تبلیغات گوگل ادز با تیم تخصصی رشد 360 در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link