موشن گرافیک با پاورپوینت

موشن گرافیک با پاورپوینت

احتمالا با دیدن تیتر این مقاله متعجب شده باشید و سوالاتی برای شما پیش آمده باشد. موشن گرافیک با پاورپوینت؟ موشن گرافیگ را چه به پاور پوینت ؟! و سوالات دیگر، اما لازم به ذکر است که بر خلاف تصور شما امکان ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت وجود دارد و ما این جا هستیم تا با یک پروژه آزمایشی به شما یاد بدهیم چگونه این کار را انجام دهید.

تقریبا در اوایل مهر ماه یکی از سال های اخیر بود که شرکت مایکرو سافت در وب سایت خبری خود  اعلام کرد افیس 2019 منتشر شد. در کنار این خبر ویژگی ها و اپدیت های جدید هر کدام از نرم افزارهای افیس نیز اعلام شدند.

در نرم افزار پاور پوینت نیز ویژگی های جدید و بسیار کاربردی قرار گرفته بود. از جمله ای ویژگی های جدید می توان به امکان خروجی فیلم 4k و یا طراحی خودکار اسلاید ها با استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد که از مهم ترین و برجسته ترین ویژگی ها بود.

اما نکته قابل توجه و اصلی دو اپدیت کوچک اما  بسیار جذاب و کاربردی بود و آن هم Morph و Zoom بود که به نرم افزار  پاور پوینت اضافه شده بود.

این دو ویژگی بسیار اساسی به صورتی مکمل و تکمیل کننده یک دیگر محسوب می شوند. در واقع می توان گفت امکاناتی که ما در نرم افزار پرزی در دسترس داشتیم و از آن استفاده می کردیم حال در نرم افزار پاور پوینت 2019 قابل مشاهده بود. این یعنی که از دست درد سر های ترم افزار پرزی راحت شدیم و می توانیم کار خود را با پاور پوینت پیش ببریم.

علاوه بر همه این موارد پاورپوینت از قبل امکاناتی داشت ک دارد که ترم افزار پرزی هنوز هم ندارد پس پاور پوینت در کنار ویژگی های اپدیت شده ویژگی های دیگری نیز دارد که موجب جذابیت ک محبوبیت دو چندان آن می شود. حال با ما همراه باشید تا شیوه ساخت یک موشن گرافیک را در پاورپوینت برای شما شرح دهیم.

 

نحوه ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت

برای آموزش ساخت موشن گرافیک یا پاورپوینت ما یک طرح فرضی در نظر می گیریم و صرفا برای مثال است تا شما واضح تر و به درستی مطالب را در ذهن خود بسپارید طرح ما یک انسان در حال تکان دادن دست خواهد بود پس با ما همراه باشید. نخست یک کاراکتر و یا شخصیت را که به صورت آماده است به شکل فایل png پیدا می‌کنیم.

لازم به ذکر است که شما می توانید کاراکتر خود را با استفاده از نرم افزار های مختلف مانند ایلوستریتور و یا نرم افزار فوتوشاپ بسازید و طراحی کنید و پس از آن به پاورپوینت منتقل کنید.

سپس در مرحله دوم از بخش shape ایکون Scribble را انتخاب کنید. پس از طی این مرحله ها قسمتی از دست شخصیت موشن گرافیک ما که قصد داریم به حرکت در بیاید را مشخص می کنیم و سپس به سراغ تب Format خواهیم رفت و ایکون Merge Shapes را انتخاب خواهیم کرد.

سپس ایکون Fragment را انتخاب می کنیم. پس از این که برای بخش مورد نظر خود  جدا سازی را انجام دادیم یک کپی از آن بخش خواهیم ساخت و آن را برعکس می کنیم.

در گام بعدی به تب Insert می رویم و از قسمت Shape مربعی انتخاب می کنیم و می سازیم و سپس Object ساخته شده اولی را با دومین Object ساخته شده به یک گروه تبدیل می کنیم و در ادامه مراحل کار Object مورد نظر را Hide  و یا پنهان می کنیم.

در گام بعدی هر دو Object گفته شده را از بخش انیمیشن گزینه Spin را انتخاب می کنیم، سپس  در همان قسمت انیمیشن ایکون Effect Option را انتخاب می کنیم.

سپس در بخش افکت ایکون تنظیمات در قسمت Amount درجه چرخش کار را به 10 درجه می رسانیم و سپس گزینه بازگشت را انتخاب می کنیم. در مرحله بعدی به قسمت Duration در همان تب گفته شده می رویم و با توجه به زمان مد نظر خود مدت حرکت را تغییر می دهیم و تعیین می کنیم.

در این حالت Object های تولید شده را با استفاده از  روش های متنوع پنهان می کنیم. در گام بعدی که آخرین مرحله محسوب می شود با توجه به مدت زمان اجرای اسلاید در قسمت Timing تا آخر اسلاید، گزینه تکرار این فرآیند را انتخاب می کنیم. و در نهایت موشن گرافیک ما بدون هیچ دغدغه از ساخته شد.

نحوه ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت

موشن گرافیک با پاورپوینت و کاهش هزینه ها

از برجسته ترین مشکلاتی که در طراحی های موشن گرافیک وجود دارد هزینه های طراحی است و علت این مورد هم پیچیدگی و تخصصی بودن نرم افزار های ساخت موشن گرافیک است، مانند نرم افزار سینما فوردی، نرم افزار افتر افکت، نرم افزار ادوبی فوتوشاپ و… زمانی که صرف ساخت موشن گرافیک با این نرم افزار ها می شود بسیار زیاد است و در کنار تخصص و مهارتی که نیاز دارد یک هزینه تمام شده بسیار بالا رقم می زند.

ولی طراحی موشن گرافیک با پاورپوینت موجب می شود زمان کم تری صرف کار شود و از پیچیدگی کار و نیاز با تخصص و مهارت حرفه جلوگیری می کند و در نتیجه هزینه کمتری برای طراحی و ادیت موشن گرافیک ها صرف می شود.

موشن گرافیک با پاورپوینت و کاهش هزینه ها

طراحی موشن گرافیک در رشد 360

همانطور که می دانید از موشن گرافیک برای زمینه های بسیاری استفاده می شود، تبلیغات و توسعه کسب و کار ها یکی از این زمینه ها محسوب می شود.

در واقع به علت تاثیر گذاری و مخاطب پذیری که موشن گرافیک دارد یک روش فوق العاده برای تبلیغات است. شما می توانید برای کسب و کار های خود و یا هر زمینه دیگری موشن گرافیک های مد نظر خود را از رشد 360 سفارش دهید. برای این کار تنها کافی است به سایت رشد 360 مراجعه کنید.

از ویژگی های برتر ساخت موشن گرافیک با پاورپوینت به چه موردی می توان اشاره کرد؟

کاهش هزینه ها به علت سادگی کار با پاورپوینت.

دلیل استفاده موشن گرافیک برای تبلیغات چیست؟

تاثیر گذاری و مخاطب پذیری بالا موشن گرافیک.

در نسخه اپدیت شده پاورپوینت چه ویژگی کوچک اما کاربردی جای گذاری شده بود؟

Morph و Zoom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link