آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل

آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل

گوگل همواره در تلاش بوده است تا بهترین نتایج که با درخواست کاربران مطابقت داشته است را برای آنها نشان دهد. به همین منظور همواره در حال آپدیت و توسعه الگوریتم های خود بوده است. در این صورت میتوان به این نتیجه دست یافت که تلاش گوگل همواره بر این بوده است که نتایج نشان داده شده با نیاز های کاربران مطابقت داشته باشد.

بر همین اساس گوگل به وب سایت های که دارای محتوای با کیفیت و البته اعتبار بالای هستند پاداش در نظر می گیرد. همچنین در مقابل به وب سایت های که اعتبار کافی نداشته و برای مخاطبان هیچ ارزشی ندارد جریمه در نظر می گیرد.

آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل

پنالتی گوگل چیست؟

پنالتی گوگل به شرایطی اطلاق میگردد که در آن وب سایت مذکور دیگر در نتایج جستجو نشان داده نمی شود، یا اینکه رتبه آن بسیار کاهش می یابد. زمانی که یک وب سایت به وسیله گوگل جریمه گردد میتوان چنین بیان نمود که دیگر در نتایج جستجو نامرئی می شود.

در نتیجه همین مسئله میتواند سبب کاهش ترافیک وب سایت گردد. شما با بدست آوردن اطلاعاتی در رابطه با آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل خواهید توانست از جریمه شدن وب سایت خود جلوگیری نمایید.

علت افت ناگهانی در نتایج جستجو را میتوان  تغییراتی دانست که بر روی الگوریتم های موتور های جستجو صورت می گیرد. که همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم این کار با هدف بالا بردن کیفیت نتایج جستجو صورت می گیرد.

چگونه میتوان تشخیص نمود که یک وب سایت به وسیله گوگل جریمه شده است؟

تعدادی شیوه به منظور وارسی اینکه آیا وب سایت شما به وسیله گوگل جریمه شده است وجود دارد که در ادامه مطلب آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل برخی از آنها را برای شما شرح خواهیم نمود.

وارسی به صورت دستی

برای آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل در وارسی به صورت دستی فقط کافی است؛ که اصلی ترین کلمات کلیدی که بالا ترین پتانسیل برای افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت شما دارند در کادر جستجو وارد نمایید و سپس بر روی گزینه سرچ کلیک نمایید تا مشاهده کنید وب سایت شما در چه موقعیتی قرار گرفته است.

چنانچه که رتبه وب سایت شما تنزل یافته است. یا در صورتی که زمانی اسم وب سایت خود را سرچ میکنید ولیکن طبق روال همیشگی وب سایت شما در نتایج جستجو نشان داده نمیشود بدان معنا است که به احتمال بسیار از سوی گوگل جریمه شده اید.

وارسی در سرچ کنسول

در ادامه مبحث آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی شدن سایت در گوگل یکی از بهترین شیوه های که شما برای تشخیص مجازات های گوگل (پنالتی شدن سایت) دارید استفاده از ابزار سرچ کنسول می باشد. برای انجام این کار بایستی به حساب خود مراجعه نمایید.

سپس بر روی گزینه Search Traffic کلیک نمایید و پس از آن دکمه Manual Actions را انتخاب نمایید. در صورتی که با پیام هیچ مشکلی تشخیص داده نشد روبرو شودید بدان معنا است که هیچ گونه مجازاتی برای وب سایت شما در نظر گرفته نشده است.

وارسی در گوگل آنالیتیکس

یک مکان عالی به منظور اطلاع از مجازات های احتمالی از سوی گوگل می باشد. این ابزار به خوبی نشان می دهد که وب سایت شما از چه صفحاتی بیشترین میزان ورودی را بدست آورده است.

به وسیله این ابزار وارسی کنید که آیا به صورت ناگهانی دچار کاهش بازدید شده اید یا نه؟ در حقیقت میتوان چنین مطرح نمود که برای آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل گوگل آنالیتکس بهترین گزینه می باشد.

دلایل پنالتی شدن سایت به وسیله گوگل

نمیتوان به صورت دقیق مشخص نمود که چه عواملی میتواند بیشترین تأثیر را بر روی مجازات (پنالتی شدن از سوی گوگل) را دارد. امّا در حالت کلی در ادامه مقاله برخی از مهم ترین فعالیت های که میتواند سبب ایجاد این مشکل شود را برای شما مطرح خواهیم نمود.

  • محتوای تکراری

از مهم ترین دلایلی که میتواند موجب پنالتی شدن سایت گردد محتوای تکراری می باشد. از زمان پیدایش وب سایت ها همواره بر تولید محتوای یونیک و خاص تأکید شده است.

از اینرو اگر شما خواستار این هستید از پنالتی شدن سایت در گوگل جلوگیری نمایید بهتر است همه ای عنصر ها و مطالب بخش های مختلف وب سایتتان کپی نباشد.

  • خرید بک لینک

گوگل به وب سایت های که دارای بک لینک است بسیار اهمیت می دهد چرا که از طریق بک لینک به اعتبار وب سایت مورد نظر پی میبرد. ولیکن مهم ترین موضوعی که در این رابطه وجود دارد این است که بک لینک ها به صورت طبیعی به وجود آمده است.

به این صورت که خود کاربر تمایل به لینک دادن به محتوای شما را داشته باشد. با این حال بسیاری از وب سایت ها از بک لینک های پولی استفاده می کنند. امّا بایستی به این نکته توجه نمایید که در صورتی که وب سایت شما در طی چند روز تعداد بسیاری بک لینک از دامنه های نا مناسب دریافت نماید.

بدون شک تحت عنوان اسپم تشخیص داده شده و از سوی گوگل جریمه خواهید شد. در نتیجه یکی دیگر از اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل میتواند بک لینک ها باشند.

  • کندی سرعت وب سایت

در ادامه مبحث آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل میتوان چنین مطرح نمود. سرعت پایین در بارگذاری صفحات یک وب سایت نیز میتواند سبب پنالتی شدن وب سایت توسط گوگل گردد. سرعت وب سایت یکی از مهم ترین دلایلی می باشد که میتواند در بهبود تجربه کاربری تأثیر مستقیمی داشته باشد.

در نتیجه چنانچه که وب سایت شما از سرعت مناسبی برخوردار نباشد در این صورت از سوی گوگل جریمه خواهید شد. شما به وسیله ابزار های نظیر GTmetrix زمان بارگذاری صفحه مورد نظر را وارسی نمایید.

آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل

  • لینک های شکسته

به احتمال بسیار دست کم یکبار برای شما نیز این اتفاق افتاده است که زمانی که بر روی یک لینک کلیک می کنید با خطای 404 مواجه می شوید. این خطا بدان معنا است که پیوند و یا لینک انتخاب خراب می باشد و شما را به صفحه ای هدایت نموده است که دیگر وجود ندارد. گوگل وب سایت های که دارای لینک های شکست بسیار می باشد جریمه می نماید.

در نتیجه یکی دیگر از دلایل پنالتی شدن سایت در مطلب آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی شدن سایت در گوگل میتوان لینک های شکسته دانست.

کلام پایانی

در این مقاله از مجموعه رشد 360 در رابطه با آشنایی با اصلی ترین دلایل پنالتی سایت در گوگل گفتگو نمودیم. در صورتی که شما موارد بیان شده در بالا را رعایت نمایید و از انجام آنها دوری کنید.

بدون شک گرفتار پنالتی سایت خود در گوگل نخواهید شد. برخی از قابلیت و ویژگی های مجموعه رشد 360 میتوان به مواردی از قبیل عکاسی حرفه ای، تجربه کاربری، برندینگ، طراحی سایت و مدیریت اینستاگرام به صورت حرفه ای اشاره نمود.

چه مواردی میتواند سبب پنالتی سایت در گوگل گردد؟

موارد بسیاری از قبیل استفاده پیش از حد از کلمات کلیدی، عدم بکار گیری متا و یا استفاده از توضیحات متای تکراری و ... میتواند منجر به این اتفاق گردد.

پس از پنالتی شدن سایت به وسیله گوگل چه اتفاقی رخ می دهد؟

بعد از پنالتی شدن وب سایت رتبه شما در نتایج جستجو کاهش یافته و یا این احتمال وجود دارد از نتایج جستجو حذف شوید.

چگونه میتوان پنالتی شدن سایت را متوجه شد؟

بهترین شیوه ای که شما میتوانید برای اطلاع از این موضوع استفاده نمایید استفاده از گوگل آنالیتیکس و وارسی ترافیک ارگانیگ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هجده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link