چرا موشن گرافیک مهم است؟

چرا موشن گرافیک مهم است؟

به نظر شما چرا موشن گرافیک مهم است؟ احتمالا پاسخ دقیقی برای این سوال ندارید، اما نگران نباشید چرا که ما قصد داریم راجع به آن اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم.

موشن گرافیک از زیر مجموعه های هنر های دیجیتالی است که امروزه به طور چشم گیری در حال رشد و پیشرفت است. البته که موضوع طبیعی است.

تکنولوژی بشدت در حال پیشرفت و توسعه است و همگی عرصه های مرتبط با تکنولوژی نیز در کنار او پیشرفت می کنند و موشن گرافیک هم جز همین عرصه های مرتبط با تکنولوژی است که در روند پیشرفت قرار دارد و روز یه روز امکانات و قابلیت های جدیدی به آن اضافه می شود و همین پیشرفت و رشد سریع موجب اهمیت موشن گرافیک می شود.

با توجه به این رشد و پیشرفت نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم و توجه ویژه ای به موشن گرافیک داشته باشیم.

 

چرا موشن گرافیک مهم است؟

همانطور که گفته شد موشن گرافیک یکی از عرصه های طراحی دیجیتال است که در کنار پیشرفت تکنولوژی همواره رشد می کنید و توسعه پیدا می کند. در مسیر این زمینه آثار بسیاری تولید شده اند و همین موضوع نشان دهنده این است که موشن گرافیک تا چه حد به تکنولوژی وابسته است و جدا شدنی نیست.

لازم به ذکر است که هر چه بیشتر تکنولوژی پیشرفت کند هنر موشن گرافیک نیز گسترده تر و حرفه ای تر از قبل می شود. موشن گرافیک در اصل به ارتباط های تصویری که حرکت هایی نیز به همراه دارند و در طول گذر زمان دچار تغییر نیز می شوند، گفته می شود.

وقتی که به رشته های طراحی سر می زنیم موشن گرافیک را خواهیم یافت که به قسمت های مجزایی تقسیم شده است و این نشان دهنده آن است که موشن گرافیک دارای شاخه و دسته های بسیاری است.

موشن گرافیک در تبلیغات

زمان زیادی گذشته است از روز هایی که با استفاده از موشن گرافیک فیلم و تیزر های تبلیغاتی ساخته می شد و می توانیم بگوییم که موشن گرافیک از زمینه های کهن و با قدمت تبلیغات است.

از آن جایی که تکنولوژی  امروزه سرعت زیادی در روند رشد و پیشرفت دارد و همین موجب راحتی در استفاده از امکانات و محصولات تکنولوژی می شود در نتیجه ما خواهیم دید که محدودیت های استفاده از امکانات موشن گرافیک کاهش پیدا می کند و می توان گفت که همه شرکت ها و کسب و کار ها باید موشن گرافیک را در مسیر کاری خود به کار ببرند.

اگر شما هم مایل هستید که  تبلیغات برند شما خیلی متفاوت تر  و منحصر به فرد تر از سایر رقبا باشد و لوگو و اسم برند شما و سایر المان ها با جذابیت و زیبایی به همراه موسیقی زیبا و مناسب مخاطب ها و کاربر های هدف را به سمت و سوی شما و برند شما بکشاند پیشنهاد ما این است که حتما از موشن گرافیک استفاده کنید و از کاربرد های بی نظیر آن غافل نشوید.

احتمالا سوالی در ذهن شما شکل گرفته است و این است که چگونه موشن گرافیک را برای برندم طراحی کنم؟ زمانی ندارم که صرف این کار کنم و… اما نیاز نیست نگران باشید چرا که آژانس های تبلیغاتی و شرکت های متنوع و گوناگونی هستند که مسئولیت ساخت و طراحی موشن گرافیک های تبلیغاتی شما را بر عهده خواهند گرفت و یک کار بسیار حرفه ای و جذاب به شما تحویل خواهند داد.

مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 که مسئولیت طراحی موشن گرافیک های شمارا بر عهده می گیرد و بهترین نحو ممکن برای شما یک موشن گرافیک تبلیغاتی می سازد.

موشن گرافیک در تبلیغات

موشن گرافیک در آموزش

بخش آموزش یکی از پر اهمیت ترین زمینه های موشن گرافیک بوده و هست  چرا که طراحی یک موشن گرافیک عالی قابل اهمیت است و نباید از آن چشم پوشی کرد. در هر صورت طراحی موشن گرافیک امروزه در زمینه های آموزشی نیز استفاده می شود.

موشن گرافیک موجب می شود تا دانش آموزان و دانشجویانی که حواس پرتی بیشتری دارند و نمی توانند تمرکز داشته باشند با این تصویر ها و المان های درون آن ها درگیر شوند و درنتیجه هم مشارکت بهتری در کلاس درس داشته باشند و هم حجم بسیاری از مطالب گفته شده را در ذهن خود ثبت کنند در واقع موشن گرافیک هم موجب ایجاد تمرکز و درگیر کردن ذهن می شود و هم موجب تثبیت مطالب ذکر شده می شود.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد در کلاس های درسی که اساتید به طور مداوم از موشن گرافیک برای تدریس استفاده می کنند دانش آموزان بهتر مطالب را یاد می گیرند و همچنین علاقه بیشتری به درس ها پیدا می کنند.

موشن گرافیک در آموزش

موشن گرافیک در روانشناسی

با تحقیق و جست و جوی بیشتر دریافتیم که موشن گرافیک نه تنها  به عنوان یک هنر ارزشمند و کاربردی است بلکه در زمینه های روانشناختی و روانشناسی نیز قابل اهمیت است. موشن گرافیک در عرصه های بازی، سرگرمی و ورزشی نیز نقش قابل اهمیتی دارد و موفقیت های بی نظیری از خود نشان داده است.

موشن گرافیک با ساختار ها، طراحی ها، المان ها و رنگ های جذاب و مخاطب پسند موجب می شود تا افرادی که حوصله کمی دارند و در جامعه دچار مشکلات ارتباطی هستند نیز با موشن گرافیک با وجد بیایند و در زندگی آن ها فصل جدیدی ورق زده شود.

همچنین موشن گرافیک در دسته تفریحات سالم کودکان نیز قرار می گیرد و همچنین در تولید بازی های اندرویدی نقش پر رنگی دارد.

کلام آخر

به طور کلی و دقیق با دلایل اهمیت موشن گرافیک آشنا شدیم و به پاسخ این سوال که چرا موشن گرافیک مهم است نیز رسیدیم.

نکته قابل توجه این است که کاربرد های موشن گرافیک محدود به سه زمینه گفته شده یعنی تبلیغات، آموزش و روانشناسی نمی شود و زمینه های بسیاری وجود دارند که می توان موشن گرافیک را در آن ها به کار گرفت.

همچینن موشن گرافیک می تواند بر روی قوه تخیل کاربر و مخاطب هدف تاثیر بگذارد و تا مدت های طولانی در ذهن او بماند و این یک آپشن مهم و منحصر به فرد محسوب می شود که می تواند مخاطب را به سوی شما جذب کند.

زمینه های کاربرد های موشن گرافیک چیست؟

آموزش-روانشناسی-تبلیغات

موشن گرافیک در آموزش چه تاثیراتی دارد؟

موجب کاهش حواس پرتی و یادگیری بهتر مطالب می شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 در چه زمینه ای می تواند به کسب و کار ها کمک کند؟

در تولید موشن گرافیک های تبلیغاتی و ساخت تیزر های تبلیغاتی منحصر به فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link