آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟

آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟

همه ای ما با موتور جستجوی گوگل آشنایی داریم به گونه ای که میتوان ردپایی از آن را در زندگی مشاهده کرد. امروز بیشتر کسب و کار ها برای پیشرفت و توسعه اقدام به ورود به دنیای وب و راه اندازی وب سایت می نمایند. ولیکن تنها راه اندازی وب سایت نمی تواند به تنهایی منجر به موفقیت و فروش بیشتر گردد.

چرا که در وهله اول شما بایست در نتایج جستجو ظاهر شوید تا قادر باشید بازدید کنندگان بیشتری را به سوی وب سایت خود راهنمایی کنید. ولیکن برای آنکه بتوانید در نتایج جستجو ظاهر شوید بایستی به پارامتر و فاکتور های که گوگل برای رتبه بندی در نظر گرفته است توجه کنید و در وب سایت خود آنها را پیاده نمایید.

داشتن یک وب سایت که از هر لحاظی بهینه شده باشد بدون شک در نتایج جستجو به کاربر نشان داده خواهد شد. در ادامه در این مطلب از رشد 360 همراه ما باشید تا به صورت کامل در رابطه با آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟ گفتگو نماییم.

آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟

نگاه کلی به چگونگی وارسی نظرات منفی در موتور جستجوی گوگل

به منظور بیان بهتر مطلب آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟ ابتدا بهتر است یک دید کلی در رابطه با نظرات منفی بدست آوریم.

بر طبق گزارشی که به وسیله نیویورک تایمز در سال 2010، منتشر شده بود یک شرکت بازرگانی که خدمات خود را از طریق آنلاین به فروش می رساند. به دلیل بالا بودن نظرات منفی و همچنین شکایت های که از سمت مشتریان خود از سوی دیگر وب سایت ها گرفته بود و… منجر شده بود بر روی رتبه این سایت در گوگل تأثیر بگذارد.

گوگل در پاسخ به این مسئله اعلام نمود که نظرات و کامنت های منفی می تواند به کسب و کار و رتبه بندی سایت آسیب وارد نماید. بعد از این رخداد گوگل تغییراتی در الگوریتم های گوگل به وجود آورد. به این صورت که کامنت های منفی بتواند بر روی رتبه بندی وب سایت تأثیر بگذارد. در ادامه بیشتر موضوع آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟ مورد بحث قرار خواهیم داد.

نظرات منفی و تأثیر آن در رتبه بندی وب سایت ها

در رابطه با این موضوع (آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟) بایستی چنین بیان نمود در صورتی که همه ای کامنت های که از سوی مشتریان درج شده است منفی باشد. بدون شک به رتبه بندی و همچنین به اعتبار وب سایت لطمه وارد خواهد نمود.

ولیکن اگر فقط بخشی از نظرات را کامنت های منفی تشکیل داده باشد. در واقع اگر قسمت اعظم نظرات از خدمات و عملکرد وب سایت راضی باشند. در این صورت نظرات منفی نخواهد توانست بر روی رتبه و اعتبار وب سایت تأثیر بگذارد.

با همه این تفاسیر میتوان به این نتیجه دست یافت که داشتن یک سری از کامنت های منفی کاملاً طبیعی است. از اینرو به هیچ وجه نگران اینگونه از کامنت ها نباشید چرا که تأثیر منفی بر روی وب سایت شما نخواهند داشت.

الگوریتم آنالیز نظرات گوگل

پس از سال 2010 نظرات منفی بسیار مورد اهمیت قرار گرفت و تا به امروز نیز همچنان نیز به آن توجه می شود. گوگل همیشه بر روی آپدیت و بروزرسانی آلگوریتم های خود کار نموده است و این موضوع را نیز در نظر گرفته است.

به این نکته توجه کنید که تنها در صورتی این نظرات تأثیر منفی خواهد گذاشت که از حالت نرمال بیشتر باشند در این صورت به وسیله الگوریتم گوگل این مسئله وارسی خواهد شد.

همانگونه که مشاهده کردید در پاسخ به سؤال آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟ بایستی با توجه به مطالب مطرح شده به شما بگوییم که اگر نظرات منفی بیشترین میزان کامنت ها را به خود اختصاص دهد وب سایت شما را تحت تأثیر خواهد گذاشت و پاسخ بله خواهد بود.

چالش های وارسی نظرات در وب سایت ها به وسیله گوگل

در ادامه مبحث آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟ در پاره ای از موارد این احتمال وجود دارد که نظرات منفی به وسیله رقبا به وجود آمده باشد. یا به وجود آمدن نظرات منفی از طریق انتشار یک شایعه رخ داده باشد.

آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟

چگونه الگوریتم ها بایست واقعیت ها را شناسایی کنند؟

  • نظرات منتشر شده شرایط یکسانی نخواهند داشت. برای مثال این احتمال وجود دارد که علاوه بر نظرات خریداران محصول نظرات کاربرانی که محصول را خریداری نکرده اند وجود داشته باشد. یا اینکه افرادی که به صورت کامل از محصول استفاده نکرده اند نظراتی را درج کنند.
  • بر طبق تحقیقات نظرات ثبت شده میتواند نظراتی را که قرار است افراد درج کند را تحت تأثیر قرار دهد.
  • در بعضی از وب سایت ها فاکتور های که کاربران برای نظر دهی در نظر می گیرند متفاوت است. در این صورت این امر واضح است که نظر شخصی که نمره 5 را داده است با نظر فردی که نمره 2 را داده است متفاوت می باشد. چرا که هر یک فاکتور های متعددی را برای کامنت گذاری در نظر گرفته اند. امیدواریم تا به اینجای مقاله آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟ برای شما کارآمد و مفید بوده باشد.

کلام پایانی

اگر شما داری یک وب سایت باشید این امر واضح است که از سوی بازدید کنندگان و کاربران خود نظرات مثبت و منفی متعددی دریافت خواهید کرد. در نتیجه در پاره ای از موارد ممکن است نظرات منفی از عملکرد ضعیف و ارائه خدمات وب سایت خود دریافت کنید.

زمانی این مسئله می توانند نگران کننده باشد که این کامنت ها بیش از اندازه باشند. همین مسئله سبب می گردد که موتور جستجو گوگل عملکرد وب سایت را مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار دهد. امیدواریم این مقاله آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تأثیر دارد؟ از رشد 360 برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مجموعه رشد 360 همواره در تلاش بوده است که با ارائه خدماتی نظیر تولید محتوا متنی، بازار یابی دیجیتال و… گامی در پیشرفت و توسعه کسب و کار شما بردارد.

گوگل برای رتبه بندی یک وب سایت چه عواملی را در نظر می گیرد؟

پارامتر های متعددی از قبیل سرعت بارگذاری وب سایت، محتوای ارزشمند و سئو شده میتواند در رتبه بندی وب سایت تأثیر بگذارد.

محتوای با کیفیت که میتواند در رتبه وب سایت تأثیر بگذارد چه نوع محتوای است؟

محتوای با کیفیت است که در کنار اینکه تمام مطالب را تحت پوش قرار می دهد مختصر باشد که کاربر در زمان مطالعه آن احساس خستگی نکند.

رتبه بندی گوگل چیست؟

به رتبه و جایگاهی که یک وب سایت در نتایج جستجو دارد گفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link