اتوماسیون ایمیل مارکتینگ 

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک کانال قدرتمند برای ارتقای کسب و کار می باشد. تمامی استارتاپ ها و صد البته کسب و کار های با سابقه از این کانال پر رفت و آمد می توانند استفاده ی زیادی کنند.

ایمیل مارکتینگ یکی از آیتم های موثر در این کانال ویژه می باشد. اما برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ باید از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ استفاده شود. در واقع اتوماسیون ایمیل مارکتینگ روش هایی است که بر اساس آن می توان حداکثر بهره روی را از ایمیل مارکتینگ داشت.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

منظور از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ که به معنای ارسال ایمیل های متعدد برای کاربر ها می باشد. اما اتوماسیون ایمیل مارکتینگ باعث شده تا این فرآیند با دقت بیشتری انجام شود. تصور کنید شما دارای یک کسب و کار هستید و حدود 1000 ایمیل در دسترس شما می باشد.

شما به مناسبت های متعدد به کاربر های ایمیل می فرستید. قطعا کار دشواری است که هر ماه یک الی دو هزار ایمیل ارسال شود.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا به صورت خودکار و بدون دخالت افراد و کارمند موسسه، ایمیل ها بر اساس تاریخ به کاربر ها ارسال شوند. تمامی ایمیل ها توسط نرم افزار انجام شده و ایمیل مارکتینگ به واسطه ی اتوماسیون بسیار ساده و آسان شده است.

در واقع اتوماسیون ایمیل مارکتینگ اتواماتیک کردن ارسال ایمیل ها می باشد. البته هدف اتوماسیون ایمیل مارکتینگ  تنها ارسال ایمیل های مختلف نمی باشد، در این فرآیند کاربر ها دسته بندی می شوند. به عنوان مثال دو دسته ی خانم و آقا وجود داشته که ایمیل ها منحصرا برای هر کدام ارسال می شود.

تبلیغ ادکلن مردانه برای دسته ی آقایان و تبلیغ روسری و شال برای دسه ی بانوان ارسال می شود. با این وجود هم از ارسال پیامک های اضافی برای کاربران جلوگیری می شود، هم به راحتی مخاطب طی هدف خاصی جذب خرید خواهد شد.

البته دسته بندی ها تنها معطوف به جنسیت نخواهند بود، بر اساس رفتار های مختلفی که کاربر ها از خود نشان می دهند، آن ها در گروه های مختلفی قرار داده می شوند.

مزیت های اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ باعث می شود ا بازدهی ایمیل مارکتینگ تا حد زیادی افزایش یابد و در نتیجه کسب و کار رشد حقیقی پیدا کند. چندی از مزایای این فرآیند در ادامه ذکر خواهند شد.

  • ارسال اتوماتیک ایمیل ها: ایمیل ها در هر تعداد که باشند، به راحتی به صورت خودکار ارسال می شوند. تنها محتوای ایمیل توسط یک فرد تنظیم شده و سپس نرم افزار آن ها را ارسال خواهد کرد.
  • ارزیابی کاربر به واسطه ی ایمیل ها: با وجود این که چندین ایمیل برای کاربر ارسال می شود، تنها کاربر به بعضی از آن ها پاسخ می دهد. این نتیجه ی بسیار خوبی است، تا در سری بعد در انتخاب ایمیل های ارسالی دقت شود، تا به نتیجه برسد.
  • تسهیل در امر فروش: خوشبختانه ایمیل یک پیام چند رسانه ای بوده که می توان فایل های مختلفی را در آن پیوست کرد. اگر ایمیل ارسالی با دقت طراحی شده باشد، وسوسه ی خرید را در کاربر ایجاد می کند و نیازی به افزودن اطلاعات اضافی نخواهد بود و امر فروش بسیار آسان می شود.
  • تناسب ایمیل ارسالی با نیاز کاربر: به واسطه ی اتوماسیون ایمیل مارکتینگ ایمیل ها با هدف گذاری مشخصی ارسال می شوند. با این وجود ایمیل های موفق در کنار ایمیل های نا موفق در صندوق ورودی قرار نخواهد گرفت و احتمال بازدید و پاسخگویی بالا می رود.
  • معرفی حساب شده ی برند مجموعه: وقتی ایمیل ها در بازه ی زمانی مشخص و در تاریخ های مختلف مثل روز مادر، روز پدر و مراسم های این چنینی ارسال می شود، کاربر به خوبی با برند مجموعه آشنا خواهد شد و حتی در مراسم های خصوصی مثل تولد نیز برای تهیه ی کالا به سراغ برند خواهد رفت.
  • شخصی سازی ایمیل: ایمیل هایی که از طریق اتوماسیون ایمیل مارکتینگ فرستاده می شوند، حاوی اطلاعات کاربری مخاطب می باشند. به عنوان مثال کاربر با نام کوچکش خطاب می شود که سبب ارتباط بهتر می شود و این حس صمیمت باعث شده تا هنگامی که ایمیل های مختلف ارسال می شوند، کاربر منتظر یک خبر جدید باشد و ایمیل ها را دنبال کند.
  • جلوگیری از هدر رفت وقت: با وجود این که تبلیغات یکی از قطب های یک بازاریابی می باشد، اما نباید تمام وقت مجموعه را معطوف خود کند. اتوماسیون ایمیل مارکتینگ به راحتی این مشکل را برطرف می کند و در کوتاه ترین زمان هزارات ایمیل را ارسال خواهد کرد.
  • افزایش درآمد و سود دهی: با استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ دقیق و حساب شده یک تکان اسای به کسب و کار داده می شود که نتیجه ی ان رشد سود دهی مجموعه خواهد شد.
  • جلوگیری از افزایش هزینه ها: جذب مخاطب جدید نیازمند اعمال تخفیف های زیادی است که ابتدا برای مجموعه هزینه بر است. اما زمانی که بر روی کاربر های قدیمی سرمایه گذاری می شود، هزینه ی کمتری دارد. چرا که ایشان به خوبی مجموعه را می شناسند و احتمال خرید ایشان بیشتر از کاربران جدید می باشد. یکی از هداف اتوماسیون ایمیل مارکتینگ نگه داشتن کاربر های قدیمی می باشد.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

کلام آخر

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ یک ابزار فوق العاده برای پیشرفت مجموعه می باشد، البته به شرطی که به صورت کاملا دقیق و اصولی انجام شود. که البته برای تازه کار ها امری سخت می باشد.

خوشبخاته آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 با قابلیت های بسیار زیادی که دارد، می تواند اتوماسیون ایمیل مارکتینگ را به صورت کاملا حرفه ای برای مجموعه های مختلف بکار ببرد.

با چه نرم افزاری می توان اتوماسیون ایمیل مارکتینگ را انجام داد؟

نرم افزار های مختلفی وجود داشته که به راحتی این فرآیند را انجام می دهند.

برای شخصی سازی ایمیل مارکتینگ چه کاری می توان انجام داد؟

از اطلاعات کاربری مثل شهر ی که کاربر در آن زندگی می کند و تاریخ تولد کاربر استفاده کنید و در روز تولد به کاربر هدیه داده شود.

نحوه ی دریافت اطلاعات مختلف کاربر برای شخصی سازی ایمیل مارکتینگ؟

می توان از ترفند های مختلفی استفاده کرد و در یک ایمیل یک فرم برای کاربران ارسال شود که خواستار اطلاعات شخصی ایشان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link