آشنایی با انواع ریدایرکت ها

آشنایی با انواع ریدایرکت ها

آشنایی با انواع ریدایرکت ها یکی از اطلاعات لازم می باشد که باید کاملا آن  را بشناسید. همانطور که می دانید، مهم ترین عاملی که سبب می شود جست و جود در فضای مجازی و اینترنت انجام شود، آدرس ها و نام وب سایت می باشند.

گوگل مپ هم چون ریشه درخت است که شاخه های بسیار زیادی دارد. اما برای هر کدام از این شاخه ها نامی تعریف شده که به واسطه ی آن ها موتور جست و جو گوگل مپ، شما را به نقشه ی مورد نظر هدایت می کند.

در مورد وب سایت ها نیز این موضوع وجود داشته و هر کدام از وب سایت ها یک آدرس مخصوص به خود دارند، به واسطه ی همین نام و آدرس مجموعه از وبلاگ ها را درون خود جای داده و برای هر کدام یک نام مشخص در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر پدیده برای وب سایت ها وجود داشته که ریدایرکت نام دارد. در این مقاله قصد داریم تا آشنایی با انواع ریدایرکت ها را به خوبی میسر کنیم و مخاطبین از ریدایرکت اطلاعات کافی را به دست بیاورند.

آشنایی با انواع ریدایرکت ها

ریدایرکت چیست؟

در مبحث آشنایی با انواع ریدایرکت ها  ابتدا باید ریدایرکت به خوبی تعریف شود. در گذشته اصطلاح خط رو خط شدن برای مخابرات و شبکه های تلفن همراه وجود داشت.

بدین صورت که شماره ای گرفته می شد و خط دیگری آن را پاسخ می داد. هم چنین فرآیند دایورت که اکنون وجود دارد نیز با ریدایرکت مشابه است، اما تفاوت های زیادی نیز با یکدیگر دارند.

زمانی در وب سایت شما قصد دارید که مطالب یک وب سایت درون وب سایت دیگر قرار بگیرد و هر دو با یک آدرس نمایان شوند. یا وب سایتی را حذف کرده اید و یا وب سایت خود را کاملا تغییر داده و دامنه ی جدید ی را برای آن تعریف کرده اید، نیاز به ریدایرکت دارید.

آشنایی با انواع ریدایرکت ها به شما کمک می کند تا این وب سایت را به خوبی بشناسید و از این آپشن و عملیات استفاده ی لازم را ببرید.

زمان استفاده از انواع ریدایرکت

سعی کردیم تا به خوبی آشنایی با انواع ریدایرکت ها برای شما محقق شود. در ادامه ی این مبحث، زمان  استفاده از این فرآیند را شرح می دهیم.

  1. ادغام و یا ترکیب وب سایت ها: اگر دو و یا چند وب سایت قرار است با هم دیگر ترکیب شوند، به فرآیند آشنایی با انواع ریدایرکت ها احتیاج داریم.
  2. آپدیت وب سایت: سیستم پیشین در حا تغییر بوده و یک سیستم جدید جایگزین آن خواهد شد. به عنوان مثال یک دانشگاه وب سایت قبلی خود را به دلیل قدیمی بودن رها کرده و یک وب سایت جدید طراحی کرده است.
  3. تغییر URL به دلایل مختلف
  4. حذف محتوا: اگر پست و یا محتوای ارائه شده ی شما حذف شده، اما در وب دیگری موجود می باشد.
  5. تغییر CMS
  6. تعریف دانه و تب جدید برای وب سایت
  7. ادغام چندین صفحه: زمانی صفحات مختلف موجود در یک وب سایت قرار است، با هم دیگر ترکب و ادغام شوند.

در تمامی مراحل بالا وب سایت نیازمند ریدایرکت که باید به صورت کاملا اصولی و حرفه ای انجام شود. کوچکترین خطایی در عملیات ریدایرکت به سئو سایت، آسیب جدی وارد می شود. پس حتما دقت کافی را داشته باشید. به همین دلیل آشنایی با انواع ریدایرکت ها بسیار لازم می باشد.

چند نمونه ریدایرکت وجود دارد؟

تا به امروز سه نوع ریدایرکت موجود است؛

  • ریدایرکت 301
  • ریدایرکت 302
  • ریدایرکت 307

تمامی ریداکت های بالا از ویژگی های منحصر به فردی دارند که برای آشنایی با انواع ریدایرکت ها ، آن ها را بیان می کنیم؛

  1. ریدایرکت 301: زمانی که صفحه ای توسط شما حذف می شود و هر گز امکان بازگشت برای آن وب و صفحه وجود ندارد، ریدایرکت 301 انجام می شود. این نوع از ریدایرکت به صورت دائمی عمل می کند. که البته عاری از عیب هم نمی باشد، یکی از عوارض ریدایرکت 301 بروز خطا 404 می باشد.
  • برای توضیح بهتر این ریدایرکت یک مثال ساده می زنیم. شما محل کارتان را تغییر داده اید و از یک مکان به مکانی دیگر تغییر مسیر داده اید.
  • شما اشتراک با یک رستوران داشتید. پس از تغییر مسیر پیک به محل کاری قدیمی تان مراجعه می کنند. ریدایرکت 301 کمک می کند تا پیک محل فعلی کارتان را پیدا کند.
  1. ریدایرکت 302: بر خلاف ریدایرکت 301 که دائمی بود، ریدایرکت 302 به صورت موقت می باشد. مشخصا در یک بازه ی زمانی محدود وب سایت شما تغییر پیدا می کند و پس از پایان زمان به وب سایت قبلی باز می گیردد. برای آن که کاربر ها و مخاطبین گمراه نشوند ریدایرکت 302 به میدان می آید.
  • به عنوان مثال شما دانشجوی شهر A هستید که ترم جدید را قصد دارید در دانشگاه B مهمان شوید. تمام نامه های اداری و جزوات که برای شما ارسال می شود برای مدت زمان سه ماه یک ترم به دانشگاه B ارسال می شود.
  • پس از پایان نیز شما به دانشگاه قبلی باز می گردید. ریدایرکت 302 این فرصت را در اختیار کاربران می دهد تا دچار گمراهی نشوند و به مرجع اصلی هدایت شوند.
  1. ریدایرکت 307: این نوع از ریدایرکت نمونه ی تعیم یافته ی ریدایرکت 302 بوده و موقتی است. با این وجود که گمراهی در آن وجود نداشته و بیان می کند که URL موجود از URL اصلی و قبلی تبعیت می کند. خطا های ناشی از ریدایرکت 302 نیز در نمونه ی 307 وجود ندارد.
  • در مبحث آشنایی با انواع ریدایرکت ها سه نوع ریدایرکت به درستی معرفی شدند. توجه داشته باشید که چه زمانی باید از آن ها استفاده شود.

آشنایی با انواع ریدایرکت ها

کلام آخر

ریدایرکت یکی از عملیات و فرآیند های موجود در وبسایت می باشد، در این مقاله خواهان آشنایی با انواع ریدایرکت ها بویم و سه نوع از ریدایرکت به خوبی معرفی شدند.

اگر وب سایت خود را می خواهید تغییر دهید و یا قصد اجرای چندین عملیات دارید که نیازمند اجرای ریدایرکت می باشد، مجموعه ی رشد 360 می تواند به خوبی فرمان های درخواستی شما را بر روی وب سایت تان اجرا کند.

کدام یک از ریدایرکت ها را انتخاب کنیم؟

با توجه به تغییر مسیرتان به صورت دائمی و موقت یکی از ریدایرکت را انتخاب کنید.

بروز خطا در کدام ریدایرکت بیشتر است؟

به دلیل این که در ریدایرکت 301 صفحه حذف می شود و خطا 404 اتفاق می افتد و ممکن است سایت پنالتی شود، ریدایرکت 301 خطای بیشتری دارد.

در میان ریدایرکت 302 و 307 کدام یک بهتر هستند؟

بی شک ریدایرکت 307

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link