بک لینک در سئو چیست؟

بک لینک در سئو چیست؟

بک لینک در سئو چیست؟ یکی از سوال های رایج افراد درباره استفاده از بک لینک برای تبلیغات می‌باشد. در سئو سایت توسط بک لینک صفحه سایت را به سایت دیگری منتقل و مرتبط می‌سازد.

یکی از فاکتورهای اصلی برای موتور های جستجوگر مانند گوگل؛ بک لینک می‌باشد که تاثیر بسزایی در کسب رتبه بالاتر می‌باشد.

باید در نظر داشته باشید که تعداد و کیفیت بک لینک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شما نمی‌توانید تعداد زیادی بک لینک را برای موتورهای جستجوگر در سایت خود انجام دهید.

شما می‌توانید برای سایت خود بک لینک خریداری کنید. بک لینک هایی که به صورت طبیعی برای سایت شما ایجاد شوند از اهمیت ویژه ای برای گوگل برخوردار است. یعنی شما به سراغ خرید بک لینک و سایت های معتبر رفته تا به سایت شما لینک دهند که این برای گوگل بسیار ارزشمند تر باشد.

اهمیت بک لینک ها در سئو سایت

همانطور که ذکر شد این کار برای دریافت رتبه بالا در گوگل اهمیت ویژه ای دارد که شما باید سعی کنید از برخی بک لینک های مناسب و با کیفیتی برای سایت خود استفاده کنید. توسط بک لینک ها می‌توان میزان بازدید سایت را افزایش داد تا گوگل به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

اگر شما می‌خواهید سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید از بک لینک ها غافل نشوید. به نوعی می‌توان گفت تمامی موتور های جستجوگر بک لینک هایی که در سایت قرار می‌دهید را بررسی کرده و بر اساس آن به سایت شما اعتبار می‌دهند.

اهمیت بک لینک ها در سئو سایت

انواع بک لینک ها

  • لینک Nofollow
  • لینک Follow

لینک نوفالو

زمانی که شما از این لینک در سایت استفاده کنید به موتورهای جستجوگر گوگل اطلاع می‌دهید که سایتی که آن را لینک کرده اید را دنبال نکند. زمانی که شما می‌خواهید به سایت دیگر لینک ندهید، بهتر است از بک لینک نوفالو باشد.

در این صورت شما به موتورهای جستجوگر اعلام می‌کنید که سایت مورد نظر صحت آن توسط شما تایید نشده و بررسی این موضوع را به ربات گوگل واگذار می‌کنید. شما می‌توانید از بک لینک سایت های معتبر نیز برای رتبه بهتر سایت خود استفاده کنید. البته این که شما کدام نوع بک لینک را انتخاب کنید و بستگی به سیاست‌های شما و همچنین موضوع سایت شما دارد.

لینک فالو

لینک فالو یعنی شما به صفحات داخلی سایت خود لینک دهید و به موتور جستجوگر گوگل اطلاع دهید که به این صفحات نیز رنک لینک صفحه را تقسیم بندی کند. انواع مختلفی دارند که شما باید بتوانید از نوع مناسب استفاده کنید. انتخاب نوع لینک برای سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بر روی سایت شما تاثیر گذار می‌باشد.

  • بک لینک از نوع Sponsored
  • لینک از نوعUGC
  • بک لینک های با اعتبار بالا
  • بک لینک های غیر طبیعی
  • لینک های ویرایش شده
    و…

چگونه بک لینک برای سایت ایجاد کنیم؟

توجه داشته باشید شما باید بک لینک را برای سایت خود استفاده کنید که مفید و تاثیر گذار باشد. برای انتخاب بک لینک ها باید برخی نکات را در نظر داشته باشید که آسیبی به رتبه سایت شما نزند. اولین نکته‌ای که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مدنظر قرار دهید این است ؛ بک لینک باید با محتوای شما مرتبط باشد.

در نظر داشته باشید که شما باید از یک منبع معتبر بک لینک بگیرید. موتورهای جستجوگر گوگل بسیار هوشمند می‌باشند و در صورتی که از وب سایت های بی ربط برای سایت خودتان بک لینک بگیرید برای سئوی سایت شما تاثیری ندارد.

در صورتی که شما از وب سایت های بسیار معتبر بک کلیک بگیرید و اعتبار بالایی برای گوگل دارد که بدون شک برای سایت شما مناسب بوده و در کسب رتبه بالا گوگل کمکی بسیار مفیدی خواهد بود.

چگونه بک لینک برای سایت ایجاد کنیم؟

بک لینک اصولی

در صورتی که شما بک لینک را به صورت اصولی انجام دهید توسط موتورهای جستجوگر گوگل بررسی می‌شود. پس باید بدانید که به چه صورت بک کلیک بگیرید تا جریمه نشوید. در این قسمت قصد داریم بک لینک طبیعی را شرح دهیم.
در صورتی که شما دوست یا آشنایی داشته باشید که مرتبط با سایت شما، سایت داشته باشد می‌توانید از آنها درخواست کنید تا به صورت طبیعی به سایت شما لینک دهند. ‌

یکی دیگر از روش های بک لینک ارسال پست مورد مهمان در وبلاگ های دیگر می‌باشد؛ که از این طریق بک لینک شما به صورت طبیعی بوده و توسط موتورهای جستجو در گوگل جریمه نخواهد شد.

توجه داشته باشید شما برای اینکه بخواهید بک کلیک ایجاد کنید بهتر است در صفحات منبع یا مرجع ایجاد کنید که نتیجه فوق العاده برای بک لینک به همراه خواهد داشت.

یکی دیگر از روش های بک لینک این است که شما برند خود را در سایت هایی که به شما لینک ندادند استفاده کنید. در اینجا شما باید به سراغ سایت معتبر و پربازدید بروید که از شما نام برده اند ولی لینک انجام ندادند شما در اینجا شروع نمی‌کنید فقط تنها لینکی را احیاء می‌کنید که به شما تعلق دارد.

در نظر داشته باشید که بک لینک شکسته در صورتی که در سایت شما وجود داشته باشد، برای سئو سایت خوب نیست. بنابراین شما می‌توانید از طریق لینک این بک لینک شکسته را اصلاح کنید که تأثیر بسزایی بر سایت شما خواهد داشت‌.

گزینه دیگری که به شما کمک می‌کند استفاده از رپورتاژ آگهی می‌باشد. شما می‌توانید توسط رپورتاژ به صورت کاملا طبیعی برای سایت خود بک لینک ایجاد کرده که در کسب رتبه برتر در گوگل بسیار اهمیت دارد بنابراین از رپورتاژ آگهی غافل نشوید.

در نظر داشته باشید که استفاده از بک لینک برای سئو سایت بسیار تاثیر گذار می‌باشد به گونه ای که شما برای دست یافتن به رتبه برتر در گوگل نیازمند بک کینک و رپورتاژ و … هستید به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم و این کار را به صورت کاملا استاندارد و اصولی انجام دهید.

در صورتی که شما بک لینک ها را به صورت اصولی انجام ندهید نتیجه معکوس داشته و برای سئو سایت شما مشکل ایجاد می‌کند در صورت نیاز به مشاوره برای استفاده از بک لینک ها می‌توانید با کارشناسان برتر مجموعه رشد ۳۶۰ تماس بگیرید تا بتوانید به خوبی و به صورت اصولی از بک لینک ها در جهت سئو مناسب سایت خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پنج =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link