تکنیک های طراحی موشن گرافیک

تکنیک های طراحی موشن گرافیک

ممکن است با واژه موشن گرافیک به خوبی آشنا نباشید، اما در حقیقت بارها به طور روزانه شاهد انواع آن ها در بستر وب و فضای مجازی هستید. طراحی موشن گرافیک در حال حاضر از قوی ترین روش های محتواسازی به منظور جذب کاربران و یا مشتریان در فضای مجازی به حساب می آید.

موشن (Motion) در زبان فارسی به معنای پویا می باشد. در واقع هر چیزی که دارای حرکت باشد، را موشن می نامند. انتقال یک محتوا یا تبلیغ یک محصول به روش به کار بردن طرح های گرافیکی و موشن، جذاب تر از آن چیزی که تصورش را می کنید به شمار می روند.

همچنین موشن ها نیاز به تولید محتوای متنی و طولانی را که ممکن است خیلی ها را از دنبال نمودن صفحات منصرف نمایند، کاهش داده اند. در واقع استفاده از طراحی موشن گرافیک با تکنیک های موجود در کنار محتوای اصلی، می تواند بهترین نتیجه را حاصل کنند.

امروزه موشن گرافی ها به صورت آنلاین یا حتی آفلاین در تمامی دستگاه های دیجیتال و در داخل وب سایت ها و نرم افزارها، قابل ارائه می باشند.

اگر از علاقه مندان به حوزه موشن گرافیک هستید و قصد یادگیری آن را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا با انواع تکنیک های طراحی موشن گرافیک و ابزارهای مخصوص انجام آن به طور مفید و مختصر آشنا شوید.

 

طراحی موشن گرافیک با کدام ابزارها انجام می شود؟

نرم افزارها، پلاگین ها و در کل ابزارهای طراحی انواع موشن گرافیک، بسیار زیاد و هر یک از امکانات منحصر به فردی برخوردار هستند. در ادامه، مطرح ترین آن ها را عنوان نموده ایم:

  • Adobe After Effects
  • Adobe Premiere
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Animate
  • Nuke
  • 3D Max
  • Hudini
  • Maya
  • Syntheyes

همانطور که مشاهده می کنید، شرکت Adobe توانسته است در زمینه طراحی انواع موشن گرافیک، نرم افزارهای کاربردی متعددی را معرفی و این امکان را برای علاقه مندان به این حوزه، تسهیل نماید.

طراحی موشن گرافیک با کدام ابزارها انجام می شود؟

انواع تکنیک های طراحی موشن گرافیک

گسترش عظیم تکنیک های طراحی موشن گرافیک به سال 2018 باز می گردد، لذا در ادامه به بررسی 10 تکنیک برتر در این سال پرداخته ایم:

این تکنیک، مجموعه ای از اسلایدها را با افکتی به شکل پیکسل ها و پارازیت های تلویزیونی قدیمی به یکدیگر متصل می نمایند. تغییر ناگهانی امروزه در موشن های مربوط به فرهنگ، مد، نمایش های تلویزیونی و… کاربرد دارد.

  • تغییر آرام میان صفحات (Morphing)

در این تکنیک طراحی موشن گرافیک، شکل لایه ها، اجزا و آیکون ها به آرامی تغییر خواهد نمود و در انیمیشن های طراحی لوگو بسیار کاربردی واقع می شوند.

  • ترکیب دو بعدی و سه بعدی

درست است که طراحی های سه بعدی، امروزه از برترین و خلاقانه ترین موشن گرافیک ها محسوب می شوند و صنعت هایی همچون انیمیشن سازی را متحول نموده اند، اما ترکیب گرافیک های دو بعدی و سه بعدی، نسل جدیدتر و جالب تری از موشن گرافیک ها را ارائه نموده است.

  • حرکت مایع (Liquid Motion)

یکی از محبوب ترین سبک های طراحی موشن گرافیک، به حرکت در آوردن مایعی میان صفحات و تصاویر است و با کمک نرم افزارهایی همچون After Effects قابل انجام می باشد.

  • رنگ های پر رنگ روشن

حتماً متوجه حضور رنگ بنفش در طراحی لوگوها و انیمیشن های برترین اپلیکیشن ها و وب سایت ها شده اید. جالب است بدانید این رنگ به عنوان بهترین رنگ سال انتخاب شده است. رنگ های پررنگ روشن، امروزه تأثیر به سزایی بر طراحی موشن گرافیک ها گذاشته اند.

  • پاستل های قدرتمند (Punchy Pastels)

پاستل های قوی شامل رنگ های بسیار شاد و روشنی می شوند که امروزه در طراحی های مدرن و خلاقانه به شدت کاربرد دارند و حس جالبی را به بیننده منتقل می کنند.

  • تحولات رنگ (Gradients)

پیشرفت تکنولوژی طراحی های مربوط به لوگوهای ثابت و موشن، به جایی رسیده است که دیگر رنگ های ثابت و یکنواخت به کار نمی آیند و بایستی با یکدیگر ترکیب و جابجا شوند. این تکنیک در سیستم عامل ios و اپلیکیشن هایی همچون اینستاگرام، به شدت غوقا نموده است.

 

  • تایپوگرافی

تایپوگرافی، این امکان را به طراح می دهد که بیننده را وارد دنیایی متفاوت با دنیای حال نماید. بدین صورت که با استفاده از مجموعه ای از فونت ها، رنگ ها، افکت ها و…، کاربر را در موقعیتی غیر مشابه به لحاظ زمانی و مکانی قرار خواهد داد. کلاژ، ماکرو، لایه ای، جنبشی و متحرک، از انواع تایپوگرافی به حساب می آیند.

  • لوگوی متحرک در قالب GIF

امروزه کلیپ های بی صدا و کم حجمی که به طور معمول از لحظات مورد علاقه ما مانند صحنه ای از یک فیلم و یا با گرافیک های مخصوص ساخته شده اند، را در تمامی شبکه های مجازی با فرمت gif مشاهده می نماییم.

لوگوی متحرک در قالب GIF

برای طراحی سایت خود به کدام مجموعه اعتماد نماییم؟

درست است که ابزارهای طراحی موشن گرافیک به وفور و رایگان در دسترس هستند، اما تکنیک های انجام این کار بسیار تخصصی بوده و در اغلب موارد، نیاز به متخصصان در این زمینه حس خواهد شد.

شرکت رشد 360 با دارا بودن سابقه ای بسیار درخشان در زمینه صفر تا صد وب سایت همچون طراحی موشن گرافیک، می تواند شما را در طراحی سایت یا تبلیغی با جذاب ترین آیکون ها و گرافیک های انیمیشنی، با بهترین شرایط و مناسب ترین خدمات یاری دهد.

هم اکنون می توانید جهت آشنایی بیشتر با مجموعه رشد 360، از وب سایت ما به طور کامل بازدید به عمل آورید. همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به خدمات و قیمت های ما، با شماره های ما تماس حاصل فرمایید. منتظر حضور گرم شما در این مجموعه خواهیم بود.

کدام یک از ابزارهای طراحی موشن گرافیک، تکنیکی تر و دارای برتریت می باشد؟

ما در این مقاله به معرفی محبوب ترین این ابزارها پرداختیم. این که کدام یک از آن ها نسبت به دیگری برتری دارد، کاملاً به سلیقه و سطح حرفه شما در این زمینه بستگی دارد.

کدام یک از تکنیک های طراحی موشن گرافیک، از محبوبیت بالاتری برخوردار است؟

تمامی تکنیک هایی که در این مقاله به توضیح آن ها پرداختیم، از تکنیک های برتر طراحی موشن گرافیک به حساب می آیند و بسته به نیاز و سلیقه شما، کاربردی خواهند بود.

آیا امکان طراحی موشن گرافیک در موبایل نیز وجود دارد؟

بله! در واقع انجام خیلی از تکنیک هایی که عنوان نمودیم، در سیستم عامل های تلفن همراه نیز امکان پذیر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 14 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link