تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت

تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت

میلیارد ها انسان در سراسر جهان وجود دارند و در مقابل، میلیون ها وب سایت و بی نهایت صفحات وبلاگ خلق شده اند. هر روزی که از زندگی بشریت می گذرد، میزان استفاده از جستجوگر ها افزایش پیدا می کند. وبلاگ ها، سایت های خرید آنلاین، سایت های اخبار و حتی وب سایت های سرگرمی در این میان طرفداران بسیاری دارند.

مخاطبان اینترنت که امروز درصد بالایی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، روزانه برای تفریح، آموزش و سرگرمی مطالب مختلفی را مطالعه می کنند.

نکته ای که برای صاحبان برند ها یا وبلاگ نویس ها ارزش بسیاری دارد، میزان تعامل مخاطب است. اگر وبلاگ شخصی خود را دارید، حتما این تجربه را داشته اید که هیچ نظر و کامنتی برای مقاله ی شما ارسال نشده باشد. باید بدانید که تعداد بسیاری تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت وجود دارند.

این که چگونه در سایت خود نظر مخاطب را دریافت کنیم اهمیت بالایی دارد. تا انتهای این مقاله از رشد 360 با ما همراه باشید تا به بررسی چندین تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت بپردازیم.

تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت

آمار های شگفت انگیز!

  • در سال 2021، تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به بیش از 4.66 میلیارد نفر رسیده است.
  • بیش از 5.22 میلیارد نفر در جهان از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند.
  • تعداد کاربران شبکه های اجتماعی پس از سال 2021، بالغ بر 4.22 میلیارد نفر است.

توجه به این آمار ها این نکته را اثبات خواهد نمود که برای گسترش دیجیتال مارکتینگ خود نیاز به روش های تازه داریم. هم چنین با توجه به آن که بیش از 80 درصد از جمعیت ایران به اینترنت دسترسی دارند، بهتر نیست تا فکری برای وبلاگ خود کنیم؟ از نظر متخصصان وب، بهترین تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت چیست؟ با ما همراه باشید.

افزایش دریافت نظرات در سایت!

بهبود تعامل با کاربر، نتایج جذابی برای شما خواهد داشت. وب سایت هایی که نظرات بیشتری را دریافت کرده اند ترافیک آن ها نیز افزایش یافته است. اما پیش از آن که به بررسی مهم ترین تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت بپردازیم، یک سوال وجود دارد.

آیا محتوای شما به اندازه ای جذاب، سودمند، مناسب و به روز هست؟ چرا مخاطب باید تا انتهای این مقاله را بخواند و در انتها نظر خود را ارسال کند؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا وبلاگ خود و کیفیت محتوا را بررسی کنید. پیش از همه چیز به سئو و بهینه سازی وب سایت بپردازید و با تولید محتوای ایده آل و مناسب مخاطب را مشتاق به مطالعه کنید.

با این تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت غوغا کنید!

یکی از مهم ترین تکنیک ها برای دریافت نظرات در سایت، سوالات چالش برانگیز است. استراتژی محتوا باید به گونه ای باشد که وبلاگ شما سرشار از مقاله های جذاب و داغ باشد. در انتهای مقاله سوالی از مخاطب بپرسید که نیاز به توضیح و تفسیر داشته باشد.

برای نمونه فرض کنید عنوان محتوای شما با عنوان این مقاله یکسان است. یعنی عنوان؛ تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت خواهد بود. در انتها از مخاطب بپرسید که آیا تکنیک دیگری می شناسید که بیان نشده است؟ مخاطب شما اگر هم چیزی افزون بر مقاله نداند ممکن است با یک بررسی کوچک از آن اطلاع یافته و نظر خودش را ارسال کند.

6 ترفند برای دریافت نظرات در سایت:

  1. در طول متن، به وسیله یک لینک مخاطب را به بخش نظرات ببرید.
  2. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، مخاطب خاص خود را به وبلاگ بیاورید.
  3. از درگیر کردن مخاطبی که تمایل به نظر دادن دارد با ثبت نام های پردردسر و طولانی بپرهیزید.
  4. فرآیند ارسال نظر را برای مخاطب خود ساده کنید و موانع را بردارید.
  5. در صورتی که مخاطبان نظر داده اند، حتما پاسخ مناسبی را برای آن ها ارسال کنید.
  6. به سبکی شفاف به مخاطب خود بگوئید که نظر دادن او برای شما ارزشمند است.

تخفیف، جشنواره، فستیوال و جایزه!

جذاب ترین و مهم ترین تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت، برگزاری کمپین های تخفیف و جشنواره هایی است که جایزه دارند. بنابراین با استفاده از متن محتوا و یا با کمک شبکه های اجتماعی از مخاطب بخواهید که در کمپین شرکت کند.

مستقیما جشنواره ی تخفیف خود را برای لیست ایمیل مارکتینگ خود ارسال کنید و یا پست هایی در ایسنتاگرام ارسال کنید. در این پست ها برای مخاطب توضیح دهید که با مراجعه به لینک و ارسال نظر، در قرعه کشی یا مسابقه شرکت داده خواهد شد.

تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت

از عناصر درگیر کننده استفاده کنید؛

  1. برای نمونه امکان اشتراک نظرات را فراهم کنید تا کاربران در صورت مخاطب قرار گرفتن از آن مطلع شوند. به این ترتیب، کاربر هم از نظراتی که در پاسخ به او ارسال شده است مطلع می شود و هم از نظرات تازه.
  2. اگر پست های قدیمی شما امکان ارسال نظر برای کاربر را ندارند، حتما این قابلیت را اضافه کنید.
  3. نظرات تازه ی مخاطبان را در Sidebar خود نمایش دهید. به این ترتیب مخاطبان در هر صفحه ای که باشند می توانند کامنت های اخیر را ببینند.
  4. ساده ترین تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت، استفاده از پلاگین COMMENTLUV است. به این ترتیب کاربرانی که نظر داده اند به صورت خودکار پاداش می گیرند.
  5. احساسات کاربران را درگیر کنید؛ برای نمونه حتما در پایان مقاله بنویسید که با خواندن این متن چه احساسی به شما دست داده است؟

نکته آخر…

محتوایی را منتشر کنید که علاوه بر رعایت اصول سئو، برای مخاطب ارزش آفرین باشد. صرفا مطالب را کپی نکنید بلکه وبلاگ خود را شایسته مخاطبان طراحی کنید. و به طور مستقیم مخاطب را از این نکته آگاه کنید که نظر دادن او می تواند شما را خوشحال کند.

آیا استفاده از سوشال مدیا و لینک دهی به وبلاگ می تواند کارساز باشد؟

این روش را می توان هم به عنوان تکنیک کاربردی برای دریافت نظرات در سایت در نظر گرفت و هم برای افزایش نرخ کلیک.

چگونه متوجه نیاز های مخاطب و محتوایی که نیاز دارد بشویم؟

می توانید به صورتی حرفه ای عمل کنید و از او بپرسید که دوست دارد محتوای بعدی سایت در چه زمینه ای باشد؟

چگونه مسابقه برگزار کنیم؟

برای نمونه در شبکه اجتماعی خود اعلام کنید که بهترین کامنت زیر این مقاله جایزه نقدی خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link