سئو به چه معناست؟

سئو به چه معناست؟

هنوز هم افرادی هستند که با وجود یک دهه از مطرح شدن بهینه سازی سایت، نسبت به آن کوچک ترین دانشی ندارند. عمق فاجعه این مسئله وقتی بیشتر می شود که همان افراد نسبت به ساخت و طراحی سایت اقدام نمایند و یا قصد راه اندازی کسب و کاری از طریق وب سایت داشته باشند.

حتی اگر در زمینه سایت و سئوی سایت فعالیتی ندارید، لازم است تا اطلاعاتی پایه راجع به آن داشته باشید، چرا که تأثیر بسزایی در شناخت و انتخاب بهترین متخصص جهت ارتقاء سایت شما خواهد داشت. کادر مجرب رشد 360، قصد دارد تا شما را با کلیت سئو آشنا سازد و اعتمادتان نسبت به انجام تخصصی بهینه سازی سایت مورد نظر را به طور صددرصد تصمین نماید.

معنی واژه SEO

مفهوم این عبارت در ابتدا به صورت Search Engine Optimization یعنی «بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو» معنی می شد، اما امروزه این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر معنی یافته است که یعنی: «بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو».

کاربران انتظارات و فاکتورهای جلب رضایت متنوعی را دارند و در نتیجه لازم است توجه کافی را نسبت به رضایت کاربر از نتیجه یافت شده، داشته باشیم.

سئو چگونه کار می کند؟

داستان سئو به سال 2011 بر می گردد، زمانی که شرکت گوگل تصمیم گرفت معیاری برای پایین آوردن سایت های کپی گر و به اصطلاح به درد نخور به منظور بالا بردن و حفظ محبوبیت خود و به دست آوردن رضایت کاربرانش، تعیین کند. معیاری که به الگوریتم «پاندا» معروف است.

وظیفه الگوریتم سئو، دسته بندی سایت ها طبق کیفیت محتوای آن ها و براساس آن، تشویق سایت های با کیفیت محتوای خوب و مفید و تنبیه شیادان کپی کار است که با معیاری استاندارد صورت می گیرد. پس از آن فعالیت هایی همچون تولید محتوا، از اهمیت بسیاری برخوردار گشتند.

آیا می توان سئو را دور زد؟

سودجویانی که شعار آن ها رضایت کاربران است، از ضعف های موجود در موتور جستجوگر گوگل نهایت بهره را برده و از تکنیک هایی فریب دهنده در بالا آمدن سایت خود استفاده می کنند. این فرآیند غیر اصولی را سئوی «کلاه سیاه» می نامند.

بهتر است بدانید این افراد اول سر خود را کلاه گذاشته اند! چرا که به لطف آنالیز مستمر الگوریتم پاندا، سایت های شیاد زود شناخته می شوند و به ته جدول خواهند رفت، پس این موفقیت پوشالی زمان زیادی طول نمی کشد و جز وقت تلف کنی، چیز دیگری به حساب نمی آید.

بهینه سازی سایت

مراحل اصلی بهینه سازی سایت

شناخت کافی نسبت به بخش های مختلف یک سایت که کاربر با آن ها روبرو می شود، ما را چند پله از افراد ناآشنا نسبت به ساختار سایت متمایز می سازد.

در ادامه به بررسی هر کدام از این بخش های اصلی و چگونگی سئوسازی هر یک پرداخته ایم:

  • عنوان سایت

عنوان سایت یا عنوان سئو، اولین موردی است که بایستی توجه ویژه ای در نوشتن آن داشته باشید، چرا که سایت شما در موتور جسجتوگر با همین عنوان معرفی می شود، لذا تأثیر به سزایی در جذب کلیک کاربران دارد. این بخش در محیط وردپرس قابل ویرایش است.

برای داشتن عنوانی تحت استانداردهای تعیین شده سئو، سعی کنید آن را با کلمه کلیدی تعریف شده شروع کنید یا حتماً آن را در طول عنوان به کار ببرید. همچنین سعی کنید طول عنوان چیزی بین 40 تا 50 کاراکتر باشد و بیشتر از 50 نشود، هر چند تا 60 کاراکتر نیز جا دارید. در آخر نیز پیشنهاد می کنیم از سپراتورها یا جداکننده هایی مانند «–» و «|» میان کلمات عنوان بهره ببرید.

  • زیر عنوان سایت

توضیحاتی (Meta Description) نیز در زیر عنوان سایت شما به نمایش در خواهد آمد که برای آن هم شاخص های سئو تعریف شده است و کاربر به احتمال زیاد قبل از ورود به سایت شما به مطالعه آن بپردازد، پس بسیار مهم است.

آغاز این توضیحات با کلمه کلیدی، بیشتر نشدن توضیح از 150 یا 160 حرف، تبلیغ هوشمندانه محتوای داخل سایت با همین فضای زیر عنوان و… از اقداماتی است که می توانید در جهت ارتقاء سایت از آن ها بهره ببرید.

  • آدرس URL

پیوند یکتا که نام دیگر آن است، دومین عامل معرفی شده توسط ما جهت بهینه سازی سایت به شمار می رود. این پیوند همان لینکی است که به وسیله آن دیگران را نیز به مشاهده صفحه مورد نظر دعوت می نماییم.

مناسب ترین آدرس URL، دارای کلمه کلیدی محتواست و زیاد طولانی نمی باشد. پیوند یکتای فارسی، بهینه تر از انگلیسی اما در عین حال طولانی تر است که عاملی منفی به حساب می آید.

  • سئوی محتوا

اهمیت محتوای سایت به قدری زیاد است که در صورت رعایت تمامی موارد بالا و عدم برخورداری از محتوای بهینه ساز شده، انگار که هیچ گامی در ارتقای سئو برنداشته اید.

  • سرتیترها

سرتیتر یا هدینگ ها، اولین و اصلی ترین فاکتور محتوای برتر به حساب می آیند، چرا که پیش شروع پاراگراف های محتوا بوده و ممکن است با کاربری مواجه شوید که فقط همین هدینگ ها را بخواند، پس لازم است معرف محتوا باشند.

  • محتوای متنی

متنی برتر شناخته می شود که پاراگراف بندی، جمله بندی، علائم نگارشی و املایی در آن به نحو احسنت رعایت شده باشند. سعی کنید کلمات کلیدی را به اشکال مختلف در طول پاراگراف ها ذکر کنید و محتوایی دارای حداقل 600 تا 700 کلمه برای هر موضوع ارائه دهید. توجه داشته باشید که با کپی پیست کردن متن بیشتر سر خود را کلاه گذاشته اید تا کاربر را!

  • محتوای تصویری

اهمیت برخورداری محتوای شما از تصاویر با کیفیت و مرتبط با پاراگراف ها، کمتر از خود محتوای متنی نیست. هیچوقت صفحه ای بدون عکس نداشته باشید، چرا که خیلی از کاربران بیشتر تحت تأثیر همین تصاویر زیبا و مفید هستند، بجای آن که متن را بخوانند!

بهینه سازی سایت

  • لینک های داخلی

برقراری ارتباط بین محتواهای مرتبط در یک سایت، با استفاده از لینک های داخلی ممکن است. اگر قصد پرداختن به موضوعی را دارید، اما آن را در محتوایی جدا بررسی کرده اید، می توانید آن را به محتوای فعلی لینک کنید.

  • لینک های خارجی

لینک های خارجی را تنها در صورتی استفاده کنید که برای اثبات حرف خود به منبعی بسیار موسخ نیاز داشته باشید.

 توجه داشته باشید که شما در صورتی که تمایل دارید تا کسب و کار خود را ارتقا بدید و به سمت طراحی سایت بروید؛ اما تجربه کافی ندارید، می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت  رشد ۳۶۰ که یکی از شرکت های تخصصی می‌باشد راهنمایی ها لازم را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link