ساخت انیمیشن به روش ساده

ساخت انیمیشن به روش ساده

می دانیم که روش های متنوعی برای ساخت انیمیشن وجود دارد و در کنار آن نرم افزار های متنوعی نیز وجود دارند که هر کدام به سبک خودشان انیمیشن ها را می سازند. ما در این مقاله قصد داریم از میان تمامی این  روش ها بهترین و ساده ترین را انتخاب کنیم و به شما ساخت انیمیشن به روش ساده را آموزش دهیم.

لازم به ذکر است که ساخت انیمیشن اصلا ساده نیست و اصل سخن ما این است که روشی یاد بدهیم که سریع تر و به نسبت سختی سایر روش ها آسان تر باشد و نه این که کلا آسان باشد. ما به معرفی چند نرم افزار و وب سایت مناسب خواهیم پرداخت و درباره آن ها شرح خواهیم داد که چگونه بتوانید از آن ها بهره مند شوید.

در حالت کلی ساخت انیمیشن های دو بعدی ساده تر از انیمیشن های سه بعدی است اما نیاز نیست که نگران باشید چرا که ما در این مقاله به هر دو شیوه خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

 

ساخت انیمیشن به روش ساده

ابتدا به تعریف انیمیشن می پردازیم، پویا نمایی در واقع فرایند به تصویر کشیدن فوری و سریع تصویر هایی است که تفاوت های بسیار جزئی با یک دیگر دارند. انیمیشن ها در گوشه و کنار زندگی ما در حال پرسه زدن هستند و ما را سراسر احاطه کرده اند.

نمونه هایی که می توان به آن ها اشاره کرد شامل موزیک ها، فیلم های متنوع، تبلیغات و آگهی های تلویزیونی و انواع گوناگون انیمیشن است.

انیمیشن سازی روش ها و تکنیک های بسیار متنوعی دارد که در واقع همگی آن ها ترکیبی از انیمیشن های سنتی ساده با تکنیک های جدید مانند استاپ موشن که در فرمت های مختلف دو بعدی و یا سه بعدی هستند.

 

لازم به ذکر است که کلّیه تکنیک های ساخت انیمیشن بر پایه و اساس استاپ موشن هستند. در ادامه به ۲۰ روش و یا تکنیک ساخت انیمیشن اشاره خواهیم کرد؛

  1. انیمیشن سنتی (دو بعدی کلاسیک) انیماتور در این سبک تمامی فرم ها را دستی تهیه می کند.
  2. انیمیشن کامپیوتری
  3. انیمیشن دو بعدی دیجیتالی نیازی به طراحی مدل های دیجیتالی ندارد و صرفا به طراحی های فریم نیاز دارد.
  4. انیمیشن سه بعدی دیجیتالی
  5. انیمیشن استاپ موشن
  6. انیمیشن مکانیکی
  7. انیماترونیک صوتی و آتوماترونیک
  8. تکنیک Chukimation
  9. انیمیشن تئاتر عروسکی
  • انیمیشن خمیری
  • انیمیشن زوئتروپ
  • انیمیشن کات اوت
  • تکنیک شن و ماسه
  • انیمیشن تایپو گرافی
  • تکنیک نقاشی روی شیشه
  • تکنیک نقاشی روی فیلم
  • انیمیشن تجربی
  • انیمیشن محو شده
  • تکنیک پین اسکرین
  • تکنیک فلیپ بوک

بیست روش تولید و ساخت انیمیشن را به طور خلاصه  برای شما ذکر کردیم، البته لازم به ذکر است که امروزه اکثر روش های دستی به روش ها و تکنیک های دیجیتالی و کامپیوتری تبدیل شده اند.

ساخت انیمیشن به روش ساده

پس از آشنایی با تکنیک ها و روش های ساخت و تولید انیمیشن، حال به سراغ ساده ترین تکنیک ها و روش ها می رویم. اینکه سریع ترین و ساده ترین روش ها دیجیتالی باشند ک با استفاده از کامپیوتر انجام می شوند موضوعی بدیهی است و قطعا ما باید به سراغ روش های دیجیتالی ساده تر برویم.

در ادامه به نرم افزار هایی خواهیم پرداخت که ساده ترین و بهترین روش برای ساخت و تولید انیمیشن هستند؛

  • نرم افزار تری دی مکس

این نرم افزار  محیط بسیار کاربرد اما ساده ای دارد و شما با صرف زمان بسیار اندکی می توانید به آن مسلط شوید. لازم به ذکر است که با وجود زمان کمی که برای آموزش صرف می شود اما در صورت تسلط بر این نرم افزار می توانید به طور حرفه ای مشغول به ساخت انیمیشن شوید.

تری دی مکس انیمیشن ساده ای است که تعداد کمی به آن مسلط هستند اما در مقابل درخواست های زیادی مبنی بر تسلط به این نرم افزار وجود دارد و شرکت های بسیاری به متخصصان این نرم افزار نیاز دارند.

نرم افزار تری دی مکس

  • نرم افزار لومیون

نرم افزار لومیون یکی از ساده ترین و بهترین نرم افزار های گرافیکی محسوب می شود. لومیون بسیار سبک و روان است و به همین دلایل دانشجویان و متخصصان حوزه معماری و شهر سازی از آن بسیار استفاده می کنند.

تسلط به این نرم افزار اصلا کار دشواری نیست و برای سادگی هر چه بیشتر کار با این نرم افزار می تواند محیط کار را سه بعدی کنید. لازم به ذکر است که با وجود سبکی و راحتی و سریع بودن این نرم افزار اما خروجی بسیار با کیفیت و خوبی دارد.

  • وب سایت Zimmertwins

یکی دیگر از ابزار های حرفه ای و بسیار ساده طراحی انیمیشن این وب سایت است. وب سایت Zimmertwins به صورت کاملا رایگان ارائه خدمات می کند. تنها مشکلی که این وب سایت دارد طراحی از پیش تعیین شده کاراکتر ها است.

در واقع اگر شما بخواهید انیمیشن های کارتونی در این وب سایت بسازید ، انیمیشن شما با شخصیت هایی که در وب سایت قرار دارد ساخته می شود و شما فقط امکان تغییر حالت شخصیت پیش ساخته را دارید و نه خلق شخصیت جدید.

وب سایت Zimmertwins سریع ترین و راحت ترین روش را در اختیار شما می گذارد اما پیشنهاد ما این است که به یک نرم افزار مسلط شوید.

 

  • نرم افزار blender

نرم افزار بلندر بیشتر برای کسانی که حرفه ای تر هستند توصیه می شود. این نرم افزار شامل بخش های متنوعی است، مجسمه سازی، ویرایش ویدیو ها، ساخت انیمیشن و در نهایت پردازش واقعی عکس ها.

نرم افزار blender این امکان را به شما می دهد که بازی سه بعدی ای خلق کنید و یا فیلم های خود را تدوین کنید همچنین نرم افزار blender یک شبیه سازی واقعی بسیار عالی است و می توانید با استفاده از آن پوست و مو و… را ایجاد کنید.

  • نرم افزار راینو

نرم افزار رینو تقریبا مشابه تری دی مکس است و عمده امکانات و قابلیت های آن ها مشترک است. تفاوتی که این دو نرم افزار را متفاوت می کند این است که تری دی مکس سریع تر و سبک تر است از راینو. اما راینو یک نرم افزار جدید تر است که قابلیت های سه بعدی سازی آن قدرتمند است نسبت به تری دی مکس.

ساخت انیمیشن با رشد 360

اگر مایل باشید از انیمیشن برای تبلیغات کسب و کار خود بهره مند شوید و یا هر استفاده دیگری از انیمیشن داشته باشید اما قادر به ساخت آن نیستید، نگران نباشید تنها کافی است با سایت رشد 360 مراجعه کنید و از این آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای در خواست یک انیمیشن داشته باشید.

نرم افزار های ساده ساخت انیمیشن شامل چه مواردی هستند؟

نرم افزار تری دی مکس، نرم افزار لومیون، نرم افزار بلندر، نرم افزار راینو

کدام سبک های انیمیشن سازی رایج تر هستند؟

سبک های دیجیتالی

برخی از انواع روش های ساخت انیمیشن را بگوئید؟

انیمیشن های دو بعدی، انیمیشن های سه بعدی، استاپ موشن، انیمیشن های کات اوت و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 16 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link