صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام

صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام

آخرین کپشنی که در اینستاگرام خوانده اید چیست؟ سوشال مدیا یک مفهوم مدرن است که زندگی انسان را در عصر نوین تحت تاثیر خود قرار داده است.

اینستاگرام به عنوان یکی از قدرتمند ترین انواع سوشال مدیا، امروز بیش از 1 و نیم میلیارد نفر کاربر در سراسر جهان دارد. از جنوب آفریقا تا شرق آسیا و غرب اروپا افراد در طول روز ممکن است ساعت ها در اینستاگرام فعال باشند. پلتفرم های مختلفی برای انتشار تصویر و ویدئو وجود دارند.

اما آنچه بیش از همه اینستاگرام را محبوب نموده است، شاید اطلاعات متنی و محتوای نوشتاری آن است که به عنوان کپشن شناخته می شود. برای بازاریابان اینترنتی و افراد فعال در دیجیتال مارکتینگ، این نکته بسیار ارزش آفرین است که بیش از 25 میلیون حساب تجاری در اینستاگرام وجود دارد.

اما آیا از صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام چیزی می دانید؟ چگونه کپشن نویسی حرفه ای مخاطب ما را افزایش می دهد؟ برای گسترش برندینگ یا پرسونال برندینگ، باید توانایی ارتباط سازگار با مخاطب خاص خود را داشته باشید.

این ارتباط دقیقا در کپشن پست ها معنا پیدا می کند. در ادامه این مقاله از رشد 360 با ما همراه باشید تا راز های صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام را بررسی کنیم.

صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام!

کپشن نویسی در اینستاگرام را بیاموزید!

بسیاری می گویند چرا باید کپشن بنویسیم؟ دقیقا مانند فیلمی که نه صدا و نه زیرنویس دارد ننوشتن کپشن هم یک عمل نامتعارف است. شما در زیر پست خود می توانید از کلمات، هشتگ، ایموجی ها و منشن استفاده کنید. همه ی این عناصر به گونه ای میزان ارتباطات شما را گسترش می دهند.

چرا نباید از همه ی آن ها استفاده کنیم؟ نه تنها باید صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام را بیاموزیم و کپشن بنویسیم، بلکه باید به عنوان یک ابزار قدرتمند و گیرا به آن نگاه کنیم. کپشن نویسی حرفه ای برای اینستاگرام کار دشواری نیست. در ادامه با ما همراه باشید.

 صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام در 3 مرحله؛

  1. نخست آن که جامعه هدف را مشخص کنید. مخاطبان شما کدام قشر و در چه محدوده سنی هستند؟
  2. پرسونای مخاطب را به درستی به کار گیرید.
  3. مخاطبان خود را آنالیز کنید و برای آن ها بنویسید.

نکته این 3 مرحله، شناخت درست مخاطب و تولید محتوا برای او است. مخاطب شما کیست؟ نوجوان 15 تا 18 ساله یا بانوان 25 تا 40 ساله؟ لحن درست برای ارتباط با او چیست؟ چگونه باید او را جذب نمود؟ چرا او پیج شما را دنبال می کند؟ انتظار چه نوع محتوایی دارد؟ به این سوالات پاسخ دهید تا قالب نهایی کپشن شما مشخص شود.

کپشن نویسی حرفه ای را اینگونه آغاز کنید:

عنوان یا جمله آغازین باید 2 ویژگی داشته باشد. مرتبط با محتوا باشد و به اندازه کافی مخاطب را برای مطالعه ادامه متن ترغیب کند. یک آغاز طوفانی و چشم گیر داشته باشید و مانند یک داستان ایده آل، آغاز، بدنه و پایان بندی را رعایت کنید.

شما 2200 کاراکتر در اختیار دارد که باید هم جذاب بنویسید و هم اطلاعات درست و مفید را به مخاطب نشان دهید. تلاش کنید تا محتوای شما لحن درستی داشته باشد. فرض کنید پیج شما یک انسان است.

این انسان کیست؟ یک بانوی 25 ساله که آموزش عکاسی می دهد؟ یک آقای 30 ساله که محتوای گردشگری تولید می کند؟ پیج شما کیست؟ مطابق با شخصیت برند بنویسید. یک مرد 30 ساله که جهانگرد است چگونه صحبت می کند؟ کپشن شما از زبان اوست.

در کپشن چه چیزی بنویسم؟

  1. در عنوان موضوع اصلی را بیان کنید.
  2. در ادامه به توضیح دقیق محصول، خدمات، آموزش و…بپردازید.
  3. اگر فروشنده هستید قیمت را بنویسید.
  4. ویژگی های خاص محصول را بنویسید.
  5. محصول شما از چه طریقی برای مخاطب ارسال می شود؟

در نهایت هم هشتگ گذاری و نام برند را فراموش نکنید. سعی کنید در هر زمینه ای که هستید، داستان سرایی را اساس کپشن خود قرار دهید. به گونه ای محتوا را بنویسید که گویی داستانی را نقل می کنید. این سبک برای مخاطب اینستاگرام جذاب است.

او به غرق شدن در داستان علاقه دارد و از آن لذت می برد. تفاوتی ندارد پیج فروش باشید یا پیج اخبار؛ به سبک خاص خود داستانی را روایت کنید.

صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام!

سبک و سیاق ظاهری کپشن اینستاگرام!

در اولین فرصت به اینستاگرام بروید و کپشن های مختلف را بخوانید. شکل ظاهری آن ها را بررسی کنید. کپشن هایی که مرتب نوشته شده اند و بر اساس یک ساختار مشخص تکرار شده اند شما را جذب خود نموده اند یا آن هایی که آشفته و در هم ریخته هستند؟ بین خطوط و جملات فاصله و نیم فاصله بیاندازید.

یک صفحه سرشار از کلمات را به مخاطب نشان ندهید. شاید تنها چند درصد اندک از مخاطبان چنین متن های شلوغی را مطالعه کنند و نه تا انتها چرا که خسته کننده است. در اصول صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام، شیوه نوشتن به اندازه محتوایی که پست شده است ارزشمند است.

در انتهای مسیر صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام؛

  • حتما از مخاطب سوالی بپرسید یا به سبکی که مناسب محتوای شماست او را به بحث کردن و نظر دادن ترغیب کنید.
  • حتما از ایموجی های مرتبط با واژه ها استفاده کنید اما هرگز زیاده روی نکنید.
  • از فالوور های خود بخواهید که دوستانشان را در زیر پست تگ کنند.
  • لحن صمیمی خود را حفظ کنید و در ناخودآگاه مخاطب مانند یک دوست ظاهر شوید.
  • از نوشتن کتابی و بیش از حد ادبی بپرهیزید. حتی در پیج های ادبی چین شیوه ای اشتباه است.

آیا هشتگ گذاری در کپشن باعث افزایش بازدید پست خواهد شد؟

طبق آمار ها هر هشتگ می تواند تا 12.6 درصد بازدید پست را افزایش دهد.

صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام برای پیج های فروش نیز بر همین اساس است؟

برای هر نوع پیجی می توانید با این اصول تولید محتوا کنید.

آیا نکات ویرایش زبان تاثیری در کپشن نویسی حرفه ای دارد؟

دقت کنید که حتما متن خود را ویرایش شده، بدون غلط املایی و با رعایت علائم ضروری مانند نقطه، ویرگول و علامت های سوال و تعجب بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 8 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link