عصاره لینک (Link juice) چیست؟

عصاره لینک (Link juice) چیست؟

بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو شامل اقدامات متنوعی است که به بهبود رتبه یک سایت در نتایج موتور های جست و جو کمک می کند. یکی از اقداماتی که در سئو سایت نقش موثری دارد، عصاره لینک یا لینک جویس است.

در دنیای سئو به ارزش یا سهمی که از یک سایت یا صفحه به سایت یا صفحه‌ ای دیگر منتقل می ‌شود عصاره لینک یا لینک جویس می گویند. این ارزش یا سهم از طریق لینک‌ های مرتبط با همان هایپر لینک‌ ها انتقال می یابد. حال اگر می خواهید بیشتر با عصاره لینک (Link juice) آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

عصاره لینک (Link juice) چیست؟

عصاره لینک (Link juice) چیست؟

همانطور که اشاره شد عصاره لینک با هدف انتقال ارزش از یک سایت منبع به یک سایت مقصد صورت می کیرد. بر همین اساس موتور های جستجو این لینک‌ ها را شبیه به یک رای مثبت برای سایت ها در نظر می ‌گیرند و نشان می ‌دهند که صفحات آن سایت ارزشمند هستند و ارزش ترویج را دارند.

عوامل بسیاری برای لینک گرفتن در فضای وب وجود دارد که افراد می ‌توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم لینک بگیرند. در روش مستقیم آن، ابتدا باید استراتژی ‌های ساخت لینک را دانست.

استراتژی ‌هایی همچون اشتراک ‌گذاری اسناد، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، پست‌ مهمان، انتشار در روزنامه‌ ها و… روش غیر مستقیم نیز به حالتی گفته می شود که در آن افراد محتوایی عالی روی وب‌ سایتشان منتشر می ‌کنند. مخاطبان نیز با دیدن این محتوای کاربردی آن را در فضای وب منتشر می ‌کنند.

چرا عصاره لینک (Link juice) اهمیت دارد؟

در گذشته الگوریتم های موتورهای جستجو برای اکثر بک لینک ها ارزش قائل بود اما در حال حاضر با پیجیده تر شدن الگوریتم موتور های جستجو و برای جلوگیری از تقلب و لینک سازی بی کیفیت، اهمیت بک لینک ها افزایش یافته است.

در واقع، عصاره لینک یا لینک جویس در صورتی از سوی موتور جستجو حائز اهمیت است که صفحه مقصد واقعا حاوی محتوایی مفید و مرتبط باشد. ارجاع لینک ها به صفحاتی که فاقد محتوا هستند یا محتوایی غیر مرتبط و بی کیفیت دارند، نه تنها اثرات مثبتی ندارد بلکه ممکن است از نظر سئو به ضرر سایت تمام شود.

عصاره لینک اهمیت دارد چون هنوز هم موتور های جستجو برای بک لینک ها ارزش قائل اند و استفاده از عصاره لینک می تواند به بهبود رتبه یک سایت کمک کند؛ اما دقت کنید صفحات مبدا و مقصد عصاره لینک صفحاتی مبدا هستند که باید شرایط خاصی داشته باشند تا عصاره لینک یا لینک جویس از نظر الگوریتم موتور جستجو ارزشمند باشد و نتایج مثبتی برای وب سایت مقصد به ارمغان بیاورد.

عصاره لینک (Link juice) از چه صفحاتی می آید؟

عصاره لینک (Link juice) از صفحاتی می آید که به نحوی ارزش بالاتری از صفحه مقصد دارند و می توانند ارزش را به صفحه مقصد منتقل کنند، صفحات زیر می توانند مبدا عصار لینک باشند

  • صفحاتی که محتوای آن ها با کیفیت است.
  • صفحاتی که لینک ‌های خارجی کمی دارند.
  • صفحاتی که محتوای آن ها با سایت مقصد مرتبط است.
  • صفحاتی که رتبه بهتری در نتایج موتور های جستجو دارند.
  • صفحاتی که در شبکه ‌های اجتماعی محبوبیت بالایی دارند و معمولا در شبکه های اجتماعی تگ می‌ شوند.

عصاره لینک (Link juice) از چه صفحاتی نمی آید؟

عصاره لینک (Link juice) یک امتیاز است و یک ترفند نیست، بنابراین الگوریتم موتور جستجو تنها به برخی از یک لینک هاارزش می دهد، از برخی از صفحات نمی توان انتخاب انتقال ارزش داشت. صفحاتی که عصاره لینک (Link juice) از آن ها نمی آید به شرح زیر هستند.

  • صفحاتی که محتوای آن ها بی ربط است.
  • لینک ‌هایی خریداری شده اند.
  • صفحاتی ایندکس نشده ‌اند.
  • صفحاتی که لینک ‌های زیادی در آن‌ ها وجود دارد.
  • لینک ‌هایی که در ازای لینکی دیگر گرفته شده ‌اند.
  • صفحاتی که لینک Nofollow به سایت مقصد داده‌اند.
  • لینک از سایت ‌هایی که محتوا ندارند و رتبه نگرفته ‌اند.

عصاره لینک (Link juice) چیست؟

چگونه عصاره لینک (Link juice) بیشتری برای صفحات بگیریم؟

ساختن لینک، بخش حیاتی بهینه‌ سازی موتور های جستجو است. لینک ‌های خروجی یکی از مهم ‌ترین بخش های تاثیر گذار در رتبه گرفتن در موتور های جستجو هستند. هر لینک خروجی به سایت شما مهر تایید فردی دیگر است، نشان دهنده این است که سایت شما محتوایی مرتبط و ارزشمند برای کاربران دارد.

این بدین معناست که موتور های جستجو عصاره لینکی را متفاوت می ‌بینند که از لینک‌ های خروجی گذشته و همین مسئله را برای رتبه بندی وب سایت ‌ها در نظر می ‌گیرند.

سخن پایانی

در پایان در نظر داشته باشید که عصاره لینک (Link juice) به این دلیل مهم است که روشی برای سنجش میزان علاقه مردم به محتوا، وب سایت و یا برند شما می باشد. عصاره لینک برای رتبه گرفتن وب سایت ها در گوگل مهم است، اما برای ایجاد آگاهی از برند، ساخت شهرت و معرفی سایتتان به‌ عنوان یک منبع برای مخاطب هدفمند هم اهمیت دارد.

با توجه به اینکه یافتن عصاره لینک یا Link Juice برای رتبه گرفتن یک صفحه بسیار مهم است، بهینه ساختن عصاره‌ های لینک وبسایتتان بخشی مهم از سئو سایت محسوب می ‌شود.

مجموعه رشد 360 یک آژانس دیجیتال مارکتینک فعال و موفق در زمینه سئو سایت، تولید محتوا و دیگر امور مربوط به سئو سایت ها می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت این مجموعه از کارشناسان رشد 360 کمک بگیرید.

چطوری به روند گرفتن عصاره لینک (Link juice) سرعت بدهیم؟

این کار به دو قسمت تقسیم می‌ شود: افزایش عصاره لینک‌ های فعلی و به دست آوردن عصاره لینک‌ های بیشتر

بک لینک چیست؟

گوگل برای صفحاتی از یک سایت امتیاز شخصی در نظر می گیرد که آن را بک لینک می نامند.

Page rank چیست؟

همان طور که گفته شد گوگل برای برخی صفحات یک سایت امتیازات شخصی در نظر می گیرد که به آن امتیازات page rank می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link