لینک سازی و افزایش اینگیجمنت در مخاطب

لینک سازی و افزایش اینگیجمنت در مخاطب

یکی از اشتباه ترین تصورات در بین دارندگان کسب و کارهای اینترنتی، توجه مطلق بر بازدید خوردن سایتشان می باشد. آن ها این چنین می پندارند که کسب رتبه های برتر موتورهای جستجو، بر پایه ورود کاربر به داخل سایت می باشد.

اما آیا به راستی ربات های گوگل، تفاوتی میان صفحه ای که کاربران آن حکم تماشاگر را دارند با صفحه ای کاربرانش در آن حضور فعال دارند، یکی می داند؟ اینجاست که بحثی تحت عنوان افزایش انگیجمنت سایت به میان می آید.

در حقیقت ترافیکی که از طریق گشت و گذار عادی کاربر بدون هیچگونه فعالیت دیگری برای سایت خود به دست آورده اید، آن چنان توسط گوگل ارزشمند به حساب نمی آید. بسیار مهم است که رابطه و تعامل شما به عنوان یک فروشنده با مشتریان ثابت یا آیندتان، محکم و گسترده باشد.

به طور یقین برای گوگل اهمیت دارد که کاربران شما از پلتفرم های مختلفی جهت فعالیت بیشتر در سایتتان برخوردار باشند. برای مثال بتوانند زیر پست یا مطالبتان کامنت بگذارند، آن ها را لایک کنند و حتی به اشتراک بگذارند.

در واقع هر چقدر سطح با روش هایی همچون امکان تبادل نظر و لینک سازی، میزان شرکت یا اینگیجمنت کاربران خود را در صفحتان بیشتر نمایید، با استقبال بیشتری از طرف گوگل روبرو خواهید شد.

در ادامه همراه ما باشید تا درباره اینگیجمنت مخاطبین، اهمیت آن در سئوی سایت و راه های افزایش آن اطلاعات ارزنده ای به دست آورید. همچنین در صورت تمایل می توانید از دیگر مطالب رشد 360 در حوزه سئو نیز بازدید به عمل آورید.

 

تعریف اینگیجمنت و افزایش آن در مخاطب

ارتباط مداوم میان کاربر و کسب و کار اینترنتی را، اینگیجمنت می نامند. در تعریفی کامل تر، اینگیجمنت به معنای ایجاد رابطه ای مفید و ارزشمند با کاربران و مشتریان خود در کنار تعهد آنان به کسب و کار می باشد.

داشتن فیدبک و نظرات مختلف از جانب مشتریان و عمل به پیشنهادات و انتقادات آنان، نشانه اهمیت دادن کسب و کار به مخاطبان خود می باشد. ایجاد انگیجمنت در سایت نیز، این امکان را به افراد در بستر وب یا فضای مجازی خواهد داد.

تعریف اینگیجمنت و افزایش آن در مخاطب

تعامل یا انگیجمنت مخاطبین به چه صورت است؟

مجموعه اعمالی که تحت عنوان تعامل مخاطب شناخته می شوند، در هر بستر با دیگری متفاوت اند. برای مثال، انگیجمنت کاربران شبکه های مجازی همچون اینستاگرام، شامل لایک، کامنت و به اشتراک گذاری پست در صفحه خود می باشد.

اما منظور از انگیجمنت مخاطب در سایت، به اشتراک گذاری صفحه، کامنت گذاشتن، لایک کردن، کمک به تکمیل محتوا، پرسش و پاسخ، نظرسنجی و… می باشد.

اهمیت لینک سازی و افزایش اینگیجمنت در مخاطب

کسب و کاری که کیفیت و رضایت مشتریان را در اولویت کار خود قرار می دهد، از قرار دادن امکان انگیجمنت آن ها ترسی نخواهند داشت و برنامه ریزی جداگانه برای آن خواهند نمود. بنابراین، این آپشن برای افرادی که هیچ شناختی نسبت به کسب و کار نداشته و اولین تجربه خود را در سایت آن ها دارند، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

بگذارید این گونه مسئله را برایتان شرح دهیم! آیا شما از سایتی خرید می کنید که هیچ گونه امکان کامنت گذاری و مشاهده نظرات مردم در صفحات آن وجود ندارد و یا برعکس، سایتی را ترجیح می دهید که به راحتی قابلیت به اشتراک گذاری نظرات در آن وجود داشته باشد؟!

اما اهمیت اینگیجمنت و راه های افزایش آن در مخاطب تنها به این مورد ختم نمی شود. در واقع جالب است بدانید که یکی از اصلی ترین راه های سئو فرندلی شدن، ایجاد لینک یا رابطی بسیار مناسب بین مشتریان و فروشنده است. در کل سئو به میزان رضایت کاربران بیشترین اهمیت را می دهد.

راه های لینک سازی و افزایش اینگیجمنت در مخاطب

به بخش اصلی و جذاب این مطلب خوش آمدید! حال که به اهمیت والای انگیجمنت در صفحات سایت خود پی برده اید، بایستی راه های افزایش آن را نیز به خوبی بدانید. در ادامه، به مهم ترین این راهکارها پرداخته ایم:

راه های لینک سازی و افزایش اینگیجمنت در مخاطب

  • تولید محتوا

مسئله ای که هنوز هم نزد خیلی ها جدی گرفته نشده است، تولید محتوایی متناسب با اصول سئو و مخاطبانتان می باشد. وقتی که مخاطب مشاهده کند که برای او زمان گذاشته ایم و محتوایی متناسب با نیاز، سلیقه، سن، لحن و… او تهیه نموده ایم، او نیز حداقل برای یک تشکر ساده، در صفحه شما فعالیت بیشتر و اقدام به ثبت نظر و امتیاز می نماید.

 

  • چالش، مسابقه یا نظرسنجی برگزار کنید

اگر فکر می کنید دلیل راه اندازی انواع چالش ها و مسابقات ماهانه در بستر سایت ها و فضاهای مجازی، تنها پاداش دادن به مشتریان لایق می باشد، کاملاً در اشتباهید!

پست هایی که برای شرکت در قرعه کشی، شما را به لایک، کامنت گذاشتن و منشن نمودن دیگر افراد برای شرکت کردن در این چالش وا می دارند، با یک تیر دو نشان می زنند و هم جایگاه خود را در سئو با افزایش ترافیک محکم کرده، هم مشتری را ترغیب به خرید از مجموعه خود می نمایند.

  • بهبود طراحی سایت

قطعاً مخاطب ترجیح می دهد در فضایی به گشت و گذار و فعالیت های دیگر بپردازد که از طراحی، رنگ ها، لوگوها، آیتم ها و جلوه های گرافیکی باکیفیت تری برخوردار باشد.

به منظور بهبود طراحی سایت خود، می توانید سرعت سایت را بهینه نمایید، از قالب های ریسپانسیو استفاده کنید، فونت و رنگ آن را نیز هماهنگ با طراحی سایت و سلیقه عام انتخاب کنید، دسترسی به بخش های سایت را برای کاربران آسان نمایید و…

ساخت سایت خود را به رشد 360 بسپارید

اگر نگران لطمه وارد شدن به کسب و کار خود در اثر عدم برخورداری از تجربه کافی در زمینه مدیریت سایت هستید، کافیست تا با کارشناسان مجموعه رشد 360 تماس حاصل فرمایید و صفر تا صد سایت خود را به متخصصان ما واگذار کنید.

نرخ تعامل یا انگیجمنت ریت چیست؟

نرخ تعامل یا انگیجمنت ریت، نسبت افرادی است که در سایت شما در فعالیتی شرکت داشته اند، نسبت به تعداد کل بازدید سایتتان.

آیا افزایش اینگیجمنت تنها با کشاندن مشتریان به سمت خود امکان پذیر است؟

خیر، گاهی نیز شما بایستی به سمت مشتری خود در بستر مجازی بروید، بدین صورت که از طریق راه هایی، شماره یا آدرس ایمیل آن ها را دریافت نموده و طرح ها و پیشنهادات مجموعه را با آن ها به اشتراک بگذارید.

آیا نظرات منفی باعث کاهش رونق کسب و کار و اینگیجمنت خواهند شد؟

اگر شما از این نظرات در بهبود کیفیت محصولات و خدمات کسب و کار خود بهره ببرید، اتفاقاً همین نظرات منفی، دریچه ای به سوی پیشرفت روز افزون شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link