• ms.akbari
  • اردیبهشت 07, 1401
  • بدون دیدگاه

آیا می‌دانید موتورهای جستجو گر چگونه کار می‌کنند؟

موتورهای جستجو گر و کار کردن تخصصی با آن‌ها روش‌های مختلفی دارد. این سؤال به ذهن خیلی از افراد می‌رسد که ” آیا می‌دانید موتورهای جستجو گر چگونه کار می‌کنند؟” برای پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید.

برای پاسخ به سوال آیا می‌دانید موتورهای جستجو گر چگونه کار می‌کنند؟ باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

ایندکس کردن موتورهای جستجو گر

به طور کلی این موتورهای جستجو گر دو کار اصلی را انجام می‌دهند کار اول آن‌ها به این صورت است موتورهای جستجو گر سایت‌ها را بررسی می کنند و صفحه‌های انها را ایندکس می کنند و کار دوم ان ها این است که سایت‌های مربوط به موضوع خواسته شده توسط کاربران را مرتب سازی کرده و برطبق معیارهایی خاص نمایان می‌کند.

برای این که این موضوع بهتر متوجه شویم یک مثال می‌زنیم برای این کار شبکه کلی وب را به عنوان شبکه متروی یک شهر بزرگ در نظر می‌گیریم همان طور که میدانید شبکه مترو دارای ایستگاه‌هایی است که هر کدام نام‌های مخصوص به خود را ثبت کرده اند.

در این زمان موتور های جستجو برای خزیدن و ایندکس کردن این شبکه نیاز به علامت گذاری این ایستگاه‌ها دارد تا مناسب‌ترین مسیرها را پیدا کند که این امر مصداق همین سایت هاست.

یعنی هر صفحه به عنوان یک آدرس و یا یک سند به حساب می اید  و این لینک‌های کاربران است که پیدا کردن مسیر مناسب به موتور های جستجو کمک می‌کند. ولی ممکن است این سوال مطرح شود که این لینک‌ها چطور به این موتور های جستجو کمک می‌کنند.

در واقع لینک کاربران به ربات‌های خزنده یا همان عنکبوتی این امکان را می‌دهد که در صفحه تان به صدها و یا شاید هزاران سند دیگر که به موضوع مورد نظر شما ربط دارد دسترسی پیدا کنید. به طور کلی موقعی که این موتورها یک صفحه را می‌یابند با استفاده از کدهای مخصوص ان را رمز گشایی می‌کنند و در یک پایگاه بزرگ ان ها را ذخیره می‌کنند.

پاسخ مناسب برای نیاز کاربران

 موقعی که کاربران با استفاده از یکی از موتورهای جستجو یک کلمه را  سرچ می‌کنند این درخواست را دارند که به طور سریع به ان ها پاسخ داده شود.

در این مرحله زمان بسیار ارزشمند است به طوری که حتی تاخیر های یک یا دو ثانیه ای هم در نظر کاربران بسیار اهمیت دارد و ممکن است رضایت بخش نباشد برای راحتی در این امر موتورهای جستجو در مناطق مختلف دنیا دیتا سنترهایی را راه اندازی کرده اند که پاسخ دهی به کاربران با سرعت هر چه بیشتر انجام شود.

برای پاسخ به سوال ” آیا می‌دانید موتورهای جستجو گر چگونه کار می‌کنند؟ ” با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

موقعی که شما یک کلمه کلیدی را در موتورهای جستجو گوگل سرچ می‌کنید این موتورها برای پیدا کردن و نشان دادن نتیجه به شما دو کار اصلی را انجام می‌دهد. ابتدا داده‌های خود را بررسی کرده و نتیجه‌های مناسب و مفید مورد نظر شما را پیدا می‌کند.

در مرحله بعدی این نتایج بدست امده را با توجه به محبوبیت شان رتبه بندی می‌کند. در کل ما باید دو موضوع را مد نظر داشته باشیم ابتدا اینه بدانیم موتورهای جستجو مثل ماشین‌های جواب دهند ه کار می‌کنند. و کل سایت‌های در دسترس را با توجه به موضوع خواسته شده از طرف شما مرتب می‌کند.

اعتبار و محبوبیت سایت‌ها برای موتورهای جستجو

البته اعتبار سایت‌ها هم بی تاثیر نیست. البته خود گوگل می‌خواهد بهترین نتیجه را برای کاربران خود ارائه دهد که به این امر سئو گفته می‌شود. اکنون ممکن است این سوال برای کاربران به وجود اید که که این موتور های جستجو چطور این نتیجه‌های پیدا کرده رابرای کاربران به نمایش در می اورند.

قبلاً موتورهای جستجو به سادگی با این امر روبرو می‌شدند که این موضوع باعث می‌شد نتایجی که پیدا می‌کردند از کیفیت خوبی برخوردار نبود. ولی امروزه فاکتورهای زیادی در پیدا کردن این اطلاعات تاثیر دارد که در نهایت باعث می‌شود اطلاعات مناسب امیزان محبوبیت سایت‌ها در نظر کاربران است.

یعنی اینکه هر سایت دارای محبوبیت بیشتری باشد اطلاعات آن بار ارزش تر است و نتایج مفید تری به کاربران ارائه می‌دهد. البته این موتور های جستجو از الگوریتم‌ها و معادلات ریاضی خاصی برای پیدا کردن میزان محبوبیت سایت‌ها استفاده می‌کنند. که دارای صدها متغیر هستند. که به انها فاکتورهای رتبه بندی می‌گویند. باید بدانید که این الگوریتم‌های مهم و پیچیده نمی‌توانند در موتور های جستجو نفوذ کنند.

 ولی در واقع این موتورها اطلاعات کمی  برای دست پیدا کردن به این نتیجه‌ها دارد. و چیزی این موتورها در دسترس ما قرار میدهدسئو و بهینه سازی سایت است. برای پیشرفت رتبه در گوگل به ما پیشنهاد می‌دهد که در ابزار وبمستر تولز خود به این نکات توجه کنیم.

ابتدا این که شما باید در نظر داشته باشد که صفحه‌هایتان را برای کاربران طراحی می‌کنید نه برا موتورهای جستجو. البته بعضی‌ها  صفحه‌ها و محتوای مختلفی را برای ایم موتورهای جستجو در نظر می‌گیرند که به این موضوع کلاکینگ گفته می‌شود. البته باید بدانید که این روش در دسته کلاه سیاه قرار دارد و اگر مشخص شود شامل جریمه می‌شود.

بهتر است شما ساختار سایت خود را به طور صحیح دسته بندی کنید و حتی از لینک‌های که به صورت متن هستند استفاده کنید. البته باید بدایند که لازم است در هر صفحه یک لینک متنی وجود داشته باشد. بهتر است سایتان دارای یک محتوای مفید ومناسب باشد و در طراحی صفحه‌های خود سعی کنید دقت تمام را داشته باشید.

در تصاویر تان از عناصر ی مانند title و تگ alt هم استفاده کنید. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب آدرس‌های درست را به وجود آورید و دقت کنید که برای دست پیدا کردن به یک سند با استفاده از یک صفحه از سایت باید از یک آدرس استفاده کنید و همچنین از محتواهای تکراری استفاده نکنید و در صورت این امر با روش ریدایرکت 301 این موضوع را برطرف کنید.

البته باید متوجه باشد که توصیه جستجو گر بینگ که متعلق به شرکت مایکروسافت است این است برای بدست اوردن رتبه بهتر باید به یک سری نکات توجه کرد.

ابتدا بهتر است شما در قسمت آدرس خود که همان url است از یک کلمه کلیدی مناسب و تمیز استفاده کنید. و این اطمینان را بدهید که فایل‌هایی مانند فلش و جاوا اسکریپت مشکلی ندارند. باید متوجه باشید که هیچ فایلی از ربات‌ها ی جستجو گر مخفی نمی‌ماند. در استفاده از کلمه‌های کلیدی تمرکز داشته باشید و سعی کنید این کلمات کلیدی را با نظرات دلخواه کاربران همسو کنید.

حرف آخر

در آخر با بررسی موتورهای جستجو، امیدواریم به پاسخ “آیا می‌دانید موتورهای جستجو گر چگونه کار می‌کنند؟” رسیده باشید. اگر با خواندن این مطلب به فکر راه اندازی وب سایت خود با اصول سئو هستید، برای راهنمایی و یافتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 همکاری خود را آغاز کنید.

کار اصلی موتورهای جستجو چیست؟

به طور کلی این موتورهای جستجو گر دو کار اصلی را انجام می‌دهند کار اول آن‌ها به این صورت است موتورهای جستجو گر سایت‌ها را بررسی می‌کنند و صفحه‌های انها را ایندکس می‌کنند

یکی از نیازهای کاربران در هنگام سرچ کلمه کلیدی چیست؟

موقعی که کاربران با استفاده از یکی از موتورهای جستجو یک کلمه را سرچ می‌کنند این درخواست را دارند که به طور سریع به ان ها پاسخ داده شود. در این مرحله زمان بسیار ارزشمند است به طوری که حتی تاخیر های یک یا دو ثانیه ای هم در نظر کاربران بسیار اهمیت دارد

برای بهتر دیده شدن سایت توسط موتورهای جستجو باید چه اقداماتی کرد؟

باید سئو سایت رعایت شود و برای مشاوره، راهنمایی و یافتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link