• ms.akbari
  • اردیبهشت 08, 1401
  • بدون دیدگاه

آیا میدانید کاربران چگونه از موتورهای جستجو گر استفاده می‌کنند؟

سؤال‌هایی که ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است این است که سئو کاران به چه روش‌هایی با موتورهای جستجو کار می‌کنند پس برای پاسخ به سؤال” آیا میدانید کاربران چگونه از موتورهای جستجو گر استفاده می‌کنند؟” با ما همراه باشید.

باید بدانید که نکته مهم در بازار یابی سئو درک تفکر و دانستن نیاز کاربران است و در مرحله بعد که متوجه این امر شدید باید نیاز کاربران را مهیا سازید و در واقع ان ها را به مشتریان همیشگی خود بدل کنید.

آیا میدانید کاربران چگونه از موتورهای جستجو گر استفاده می‌کنند؟

برای پاسخ به سؤال آیا میدانید کاربران چگونه از موتورهای جستجو گر استفاده می‌کنند؟ باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

کوئری و سرچ‌ها

همان طور که میدانید باید محتوای ما برا ی نیاز کاربران طراحی و تولید شود به برای موتورهای جستجو. پس به طور کلی ما از 3 کوئری برای جستجو نیاز مخاطب استفاده می‌کنیم.

  1. ابتدا کوئری است transactional queries که برای انجام یک کار استفاده می‌شود. برای نمونه اگر شما بخواهید یک بلیت قطار را تهیه کنید و یا یک اهنگ را گوش کنید از این کوئری استفاده کنید.
  2. دومین نوع کوئری informational queries نامیده می‌شود. همان طور که نام این کوئری نمایان است که برای پیدا کردن چیزهای تازه از ان استفاده می‌شود. مانند این که برای کسب اطلاعات در مورد یک مکان یا برند خاص از این نوع کوئری استفاده می‌شود.
  3. البته نوع سوم این کوئری‌ها که navigation queries نامیده می‌شود. از این نوع کوئری‌ها برای پیدا کردن و رفتن به یک مکان مشخص استفاده می‌شود. برای نمونه موقعی که شما با استفاده از موتورها ی جستجو گر می‌خواهید یک سایت مشخص مانند فیس بوک و یا الکسا را بیابید از این نوع کوئری استفاده می‌شود.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند

در کل مهم‌ترین کار این موتورهای جستجو پیدا کردن نتیجه کلمه‌های کلیدی است که شما جستجو می‌کنید و در مرحله بعد کاربران به یکی از این سایت‌های پیدا شده می‌رود ولی این موضوع هم هست که در این سایت نیاز کاربر را برطرف می‌کند؟

پس در ابتدا ما باید به این موضوع فکر کنیم که کاربران به دنبال چه هستند تا بتوانیم نیاز ان ها را برطرف کنیم و در کل تمام این مراحل با استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر در قسمت جستجو شروع می‌شود.

برای پاسخ به سؤال ” آیا میدانید کاربران چگونه از موتورهای جستجو گر استفاده می‌کنند؟ ” با ادامه مقاله با ما در ادامه همراه باشید.

با گذشت سال‌ها طریقه استفاده کاربران از این موتورهای جستجو بسیار عوض شده است. ولی قانون ابتدایی به کار گیری این موتورها یک روال ثا بت داشته که تا الان هم ادامه دارد. مراحل و راه‌های جستجو به این شکل است.

  1. راه اول این است که ما پاسخی مناسب و درست برای جستجوها پیدا کنیم.
  2. دومین مرحله استفاده از کوئری‌ها یا همان مرتب کردن نیاز کاربران بر طبق کلمه کلیدی مورد نظر.
  3. در این مرحله باید جستجویمان را شروع کنیم که با تایپ کردن کوئری مورد نظر در قسمت جستجو این کار شروع می‌شود.
  4. در این مرحله ماباید بهترین یافته را به عنوان جواب درست نمایش دهیم.
  5. در این قسمت نیز با کلیک روی هر کدام از این نتایج به سایت ان وارد می‌شویم.
  6. در این مرحله ما با یک دید اجمالی و سریع از این سایت مورد نظر یک راه مناسب برای کوئری پیدا کنیم.
  7. در این مرحله اگر این سایت مورد نظر شما نبودکاربران باید به صفحه اصلی بروند و دوباره یک سایت انتخاب کنند.
  8. در این حالت این امکان وجود دارد که کربران با با نوشتن یک کلمه کلیدی تازه نتیجه دیگری را که مناسب‌تر است بیابند.

این سؤال ممکن است برای هر کس پیش بیاید که دلیل این همه صرف هزینه و زمان وانرژی در سئو چیست؟ باید بدانید برطبق یافته‌های دانشمندان در این رابطه متوجه کار این موتورهای جستجو می‌شویم و از اهمیت و قدرت سئو با خبر می‌شویم.

قدرت سئو در موتورهای جستجو

با توجه به تحقیقات انجام شده اخیر به این نکته می‌رسیم که حدود 65 درصد از جستجوها در امریکا با کمک گوگل بوده است و حدود 17 درصد در یاهو و حدود 13 درصد هم در مایروسافت یا همان بینگ جستجو شده است. ولی همان طور که میدانید این ارقام در دنیای واقعی بیشتر از این است.

از این رو هزینه‌های زیادی برای تبلیغات در گوگل انجام می‌شود به طوری که طبق امار تنها در سال 2016 برای بازار یابی انلاین شرکت فارستر حدود 77 میلیارد دلار صرف کرده است. یعنی حدود 26 درصد از هزینه تبلیغات بازاریابی خود را به این دسته متعلق کرده است. بر طبق تحقیقاتی که توسط شرکت برک در سال 2011 انجام شده حدود 76 درصد افراد در نظرسنجی‌های اینترنتی از این موتورهای جستجو گر برای بدست اوردن اطلاعات خود استفاده کرده اند.

فقط 24 درصد از کتاب‌های مربوطه در این زمینه استفاده کرده اند. با توجه به اطلاعات بدست امده توسط شرکت slingshot seo نرخ کلیک در رتبه‌ها بالاتر به این صورت است. لینک رتبه اول با چیزی حدود 18 درصد از همه ترافیک را به جستجو در گوگل اختصاص داده است.

رتبه دوم لینک که حدود 10 درصد و رتبه سوم حدود 7 درصد و رتبه چهارم هم حدود 4.8 درصد است. البته رتبه اول در بینگ هم حدود 9.66 درصد کلیک داشته است. در کل با توجه با نتایج میانگین کلیک‌ها در 10 جستجو اول در گوگل 52.32 درصد و در بینگ حدود 26.32 درصد است.

درانتها با توجه به تمامی تحقیقات انجام شده جستجو با استفاده از این موتورهای جستجو گر دارای اهمیت زیادی در بین کاربران هستند. این امار از نتایج بدست امده است که هرساله حدود 20 درصد رشد در استفاده از موتورهای جستجو گر بوده است. و هر روزه میلیاردها انسان در کل جهان از این موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. و به این نکته پی می‌بریم که جستجوی انلاین از اهمیت بالایی برخوردار است.

این جستجوها مقدار زیادی از کارهای اقتصادی انلاین و حتی افلاین را تحت اختیار خود در اورده است. در این زمینه کسب رتبه بالا و رسیدن به نتایج جیتجو اول  دارای اهمیت زیادی است. و بدست اوردن این رتبه هم برای کاربران مهم است و باعث جلب نظر ان ها می‌شود و انها را به مشتریان دائمی تبدیل می‌کند. پس در انتها متوجه می‌شویم نتیجه تما م این ها با دانستن  و به کار گیری صحیح قوانین سئو امکان پذیر است.

حرف آخر

در آخر با بررسی موتورهای جستجو، امیدواریم به پاسخ “آیا می‌دانید موتورهای جستجو گر چگونه کار می‌کنند؟” رسیده باشید. اگر با خواندن این مطلب به فکر راه اندازی وب سایت خود با اصول سئو هستید، برای راهنمایی و یافتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه رشد 360 همکاری خود را آغاز کنید.

برای بهتر دیده شدن سایت توسط موتورهای جستجو باید چه اقداماتی کرد؟

باید سئو سایت رعایت شود و قدرت سئو سایت را نادیده نگیرید و برای مشاوره، راهنمایی و یافتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 تماس بگیرید

مهم‌ترین کار موتورهای جستجو چیست؟

در کل مهم‌ترین کار این موتورهای جستجو پیدا کردن نتیجه کلمه‌های کلیدی است که شما جستجو می‌کنید.

بیشترین جستجوها از طریق کدام موتور جستجو است؟

حدود 65 درصد از جستجوها با کمک گوگل بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link