موشن گرافیک با کاین مستر

موشن گرافیک با کاین مستر

یادگیری ساخت موشن گرافیک به وسیله‌ی نرم افزار‌های مختلف، از جمله ضرورت‌هایی است که یک موشن گرافیست باید آن را در نظر گیرد. نرم‌افزار‌های مختلفی برای ساخت موشن گرافیک طراحی و اجرا شده‌اند که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه فرد خود را دارند.

کار کردن با برخی از این نرم‌افزار‌ها ساده است و عموم مردم برای ساخت ویدیو‌های موردنظرشان از آن استفاده می‌کنند؛ اما برخی از این نرم‌افزار‌ها قابلیت‌های بیشتری نیز دارند، که کار کردن با آنها کمی به مهارت و تجربه نیازمند است.

شاید در ابتدا کارکردن با آن برای فرد پیچیده به نظر برسد، ولی به مرور زمان و استفاده‌ی مستمر از آنها به خوبی مهارت لازم را برای کار با آن کسب خواهید کرد.

کاین مستر یکی از این نرم افزارهای فوق العاده است که کاربرد بسیاری در ساخت موشن گرافیک یا پویا نگاشتار ها دارد، نرم‌افزاری که اکنون اکثر موشن گرافیک ها، به وسیله‌ی آن ساخته و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

از این رو توصیه می‌شود اگر قصد ساخت موشن گرافیک با کاین مستر را دارید حتماً ادامه‌ی مطالب را دنبال کنید تا کمی با ویژگی‌های این برنامه آشنا شوید.

موشن گرافیک با کاین مستر

 

ساخت موشن گرافیک با کاین مستر

کاین مستر یک برنامه‌ی ویرایش ویدئو است که قابلیت اشتراک گذاری نیز دارد. این برنامه کاملاً رایگان بوده و یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش فیلم در اندروید، آیفون و آیپد محسوب می‌شود.

در ابتدا این نرم‌افزار مختص تلفن‌های هوشمند اندرویدی بود، اما اکنون نسخه‌ی جدید آن در آیفون نیز قابل نصب است و با استفاده از آن می‌توان به چند طریق در عکس‌ها و فیلم های خود تغییراتی ایجاد کرد.

ساخت موشن گرافیک با کاین مستر کار چندان سختی نیست و فقط کافیست از ویدئو‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید تا بتوانید به مرور، موشن گرافیک‌هایی با کیفیت و اصولی را خلق کنید.

همچنین این نرم‌افزار ابزار‌های ویرایش بسیاری دارد که می‌توان با استفاده از آن ویرایش‌های ویژه‌ای بر روی ویدئو انجام داد. از جمله ویرایش‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، عبارتند از: تغییر اسلاید به فرم‌های مختلف، تغییر فونت متن، زمانبندی عکس‌ها، افزودن صدا و موسیقی، تغییر پس‌زمینه، کاهش زمان ویدئو و دیگر امکاناتی که همگی موجب ارتقای سطح  محصول نهایی می‌شوند.

این نوع نرم‌افزارها، امروزه در تولید محتوا بسیار کاربردی هستند و عموماً افراد برای ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی، ویدئوهای آموزشی یا هر نوع محتوای دیگر از آن بهره برده و به نوعی با استفاده‌ی بهینه از آنها، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.

ساخت موشن گرافیک با کاین مستر

مراحل ساخت موشن گرافیک با کاین مستر

برای ساخت موشن گرافیک با کاین‌مستر لازم است یک سری مراحل اعمال شود تا یک موشن‌گرافیک صحیح و حرفه‌ای به وجود آید. در اینجا قصد داریم مراحلی را که لازم است برای ساخت موشن گرافیک در نظر گرفته شود را عنوان کنیم.

ترتیب این مراحل به این صورت است که برای شروع می توانید بر روی آیکون + کلیک کرده و بک گراند دلخواه را انتخاب نمایید. پس از آن نسبت تصویر مورد نظر خود را از میان نسبت های ارائه شده، انتخاب کرده و تصویر خود را به ابعاد دلخواه در آورید.

سپس از بخش بک گراند، یک پس زمینه برای ویدیوی خود انتخاب کنید و زمان تصویر خود را بر روی زمان دلخواه قرار داده و تنظیم کنید.

در این مرحله می توانید تصویر خود را به رنگ دلخواه تغییر دهید و بر روی گزینه‌ی clip craphics بزنید و از فروشگاه کاین مستر افکتی را که دوست دارید، انتخاب کنید.

اگر می خواهید به ویدیوی خود متن یا تصویر اضافه کنید لازم است بر روی گزینه‌های text و media کلیک کنید؛ توجه داشته باشید که با توجه به قابلیت لایه‌ای بودن این نرم افزار محدودیتی در افزودن عکس یا متن وجود ندارد و شما می توانید هر تعداد عکس و متن که می خواهید به ویدیوی خود بیفزایید.

علاوه بر این برای افزودن صدا می توانید از گزینه‌ی Audio کمک گرفته و صدا گذاری دلخواه را انجام دهید. اکنون ساخت موشن گرافیک به پایان رسید و ما توانستیم با استفاده از از قابلیت های ویژه کاین مستر یک موشن گرافیک با کیفیت تولید کنیم.

ویژگی های کاین مستر

کاین مستر از جمله برنامه‌هایی است که با وجود ساده بودن، امکانات زیادی دارد. همین موضوع سبب شده است تا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک شناخته شود.

خوب است بدانید که بیشتر امکانات این برنامه به صورت رایگان دراختیار کاربران قرار می‌گیرد اما برای دستیابی به یک سری امکانات، می توان آنها را از مارکت کاین‌ مستر خریداری کرد.

که البته مقدار فعالیت هایی که میتوان با استفاده از نسخه رایگان آن انجام داد چشمگیراست و می‌توان بدون خریداری کردن امکانات جدید‌، یک موشن گرافیک جذاب را ایجاد کرد.

البته با رعایت یکسری از نکات در این نرم افزار، امکان ارتقای قابلیت آن وجود دارد. برای مثال یکی از کاستی های این برنامه این است که برای دریافت فیلم های بلند مدت، زمان زیادی را صرف می‌کند و همچنین نمی توان ابعاد فیلم را در ویرایشگر تغییر داد و این کمی برای کاربر محدود کننده به نظر می‌رسد.

با برطرف کردن از این دست محدودیت ها، مسلماً کاربرد این نرم‌افزار بیشتر و عملکرد آن بهتر خواهد شد. البته باید توجه داشت که برای استفاده از تمامی امکانات بهتر است توجه و دقت کافی را به خرج دهید تا محتوای خاص و ویژه‌ای را طراحی کنید، زیرا موشن گرافیک یک محتوای بصری است و انتظار می‌رود جزئیات در آن به خوبی رعایت شود تا مخاطب تحت تاثیر آن قرار گیرد.

وجود ضعف‌هایی در دفعات اولیه‌ی کار با کاین مستر طبیعی‌ست و به مرور مهارت شما در کار با این نرم افزار بیشتر خواهد شد.

نتیجه‌گیری

در مجموع با بیان نکاتی درباره‌ی قابلیت‌های این برنامه کاربردی و همچنین مراحل ساخت موشن گرافیک با کاین مستر، امیدواریم تصویر درستی از این برنامه را در اختیارتان قرار داده باشیم.

شما نیز می توانید این برنامه مفید را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده و با مشاهده چند ویدیوی آموزشی، چگونگی کار کردن با آن را یاد بگیرید و موشن گرافیک هایی با کیفیت بالا ساخته و عرضه نمایید.

اگر فرصت و زمان یادگیری و آموزش این شیوه ساخت موشن گرافیک را ندارید اما مایل به استفاده از این شیوه هستید به سایت رشد 360 مراجعه کنید و از این خدمات استفاده کنید.

کاین مستر چیست؟

کاین مستر یک برنامه‌ی ویرایش ویدئو است که قابلیت اشتراک گذاری نیز دارد.

ویژگی های کاین مستر چیست؟

کاین مستر از جمله برنامه‌هایی است که با وجود ساده بودن، امکانات زیادی دارد. همین موضوع سبب شده است تا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای ساخت موشن گرافیک شناخته شود.

کاین مستر برای چه سیستم عامل هایی مناسب است؟

در ابتدا این نرم‌افزار مختص تلفن‌های هوشمند اندرویدی بود، اما اکنون نسخه‌ی جدید آن در آیفون نیز قابل نصب است و با استفاده از آن می‌توان به چند طریق در عکس‌ها و فیلم های خود تغییراتی ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هجده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link