موشن گرافیک و کاربرد آن در تبلیغات

موشن گرافیک و کاربرد آن در تبلیغات

دنیای انیمیشن های تجاری از سبک ها و رشته های مختلفی تشکیل شده است. سبک هایی که هر یک به تنهایی، تاثیر بسزایی در جهان تجارت ایفا می کند. موشن گرافیک یکی از رشته های جذاب میان انیمیشن هاست، که استفاده از آن از دهه ۵۰ در فیلم ها رواج یافت.

شاید این رشته در ابتدا برای شما مبهم انگیز و گیج کننده به نظر برسد، اما وقتی صحبت از انیمیشن های تجاری به میان می آید، ابزاری واقعاً قدرتمند است. در این مقاله سعی داریم به موشن گرافیک و کاربرد آن در تبلیغات بپردازیم؛ پس ادامه ی مطالب را از دست ندهید.

 

موشن گرافیک و کاربرد آن در تبلیغات

به بیان ساده موشن گرافیک به معنای گرافیک است. پیدایش آن در میان انیمیشن های تجاری، به دلیل توانایی آن در شفاف سازی یک مفهوم و تجسم به زیباترین روش است.

امروزه بیش از ۹۲ درصد خریداران تحت تاثیر ویدیوهای انلاین تصمیم گیری نهایی را برای انتخاب محصول مورد نظر خود می‌کنند؛ به همین دلیل ساخت و تولید ویدیوی با کیفیت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برای دستیابی به این هدف، ساخت ویدیو به سبک موشن گرافیک گزینه خوبی به نظر می رسد؛ زیرا از ارزش حفظ بالاتری برخوردار است و تصویر برند را مجذوب خود میکند.

علاوه بر این، هزینه ساخت یک موشن گرافیک نسبتاً کمتر از یک ویدیو زنده است. برای ساخت موشن گرافیک اهداف گوناگونی مورد توجه است اما از جمله اهدافی که سبب می‌شود از موشن گرافیک برای تبلیغ محصول مورد استفاده قرار گیرد، به این صورت است:

افزایش تبدیل و تعامل

مخاطبان عمومی متشکل از گروه‌هایی با نقص یا ویژگی‌های خاص فردی هستند که باید فرآورده نهایی ما به گونه‌ای باشد که تمامی مخاطبان از جمله ناشنوایان و نابینایان و… امکان درک کردن محصول مورد نظر را داشته باشند، بنابراین محصول باید ترکیبی از مطالبی واضح و روشن، تصاویر عالی و موسیقی و بلندگو مناسب باشد، تا به گونه‌ای مقصود موردنظر را به بیننده منتقل کند.

افزایش تبدیل و تعامل

فوراً توجه را جلب کند

اکثر مردم به دنبال محتوایی هستند که در کوتاه ترین زمان، بیشترین اطلاعات را در اختیارشان قرار دهد. شاید برایتان پیش آمده باشد که به دلیل طولانی بودن یک ویدیو یا یک مقاله یا اخبار، از دنبال کردن ادامه آن منصرف شده و آن را نیمه رها کرده باشید؛ موشن گرافیک این ویژگی را دارد که در کوتاه ترین زمان، اطلاعات مفید را در اختیار مخاطب قرار دهد.

ساده کردن اطلاعات

کسب و کارها یا سازمان‌هایی که خدمات پیچیده‌ای انجام می دهند، می توانند از طریق تبلیغات موشن گرافی، آن را تجزیه و درک آن را ساده تر کنند. همچنین ویدیوهای موشن گرافی کمک های بصری بسیار خوبی‌اند که یادگیری را بسیار آسان تر می کنند.

تاکید بر یک نکته به خصوص

تاکید کردن بر یک نکته، از جمله ویژگی اصلی‌ای است که در یک موشن گرافیک به‌خوبی نمایان است. موشن گرافیک پیام شما را به گونه ای نمایش می دهد که ایده‌ای را که می‌خواهید در متن منتقل کنید، تقویت می کند. باید توجه داشت که یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

مدل‌های موشن گرافیک

انواع مختلفی از موشن گرافیک وجود دارد که برندها از آنها برای روایت داستان استفاده می کردند؛ به طور کلی هدف از تولید موشن گرافیک این است که بینندگان چیزی را احساس کنند، بیاموزند و آنها را تشویق به خرید، ثبت نام یا انجام هر اقدام دلخواه کند؛ که با استفاده از مدل های مختلف موشن گرافیک که در ادامه عنوان می‌شود، به اهداف خود میرسند:

فیلم های آموزشی، ارائه های متحرک، ویدیوهای توضیح دهنده، لوگو های متحرک، عناوین انیمیشن، اینفوگرافیک های تعاملی، VX ویدیوهای انیمیشن و گیف ها

مدل‌های موشن گرافیک

لوگو موشن ها

تا به حال به کاربرد جذاب لوگو موشن‌ها توجه کرده اید؟ بیشتر برندها برای تثبیت نام تجاریشان از یک لوگوی مخصوص استفاده می کنند تا در ذهن مخاطب ماندگار شوند.

ایجاد لوگو برای برند، سبب می شود تا در هر جایی که از آن لوگو استفاده شد، برای مخاطب یادآور محصولات آن برند شود و برایش به نوعی شناخته شده باشد.

برای مثال همانطور که میدانید لوگوی شرکت اپل، یکی از بهترین تولید کننده های لوازم الکترونیکی که محبوبیت خاصی در سراسر جهان دارد، به شکل یک سیب گاز زده است و این طرح خاص سبب می شود که هر جا لوگوی آن را دیدیم، ناخودآگاه به یاد شرکت سازنده آن بیفتیم.

بنابراین خلق یک لوگوی خاص و به نوعی حرفه‌ای، بسیار می تواند برای معرفی محصول مفید واقع گردد.

موشن گرافیک‌های تبلیغاتی، عموماً ویدیوهایی در حدود یک دقیقه هستند که برای ساخت آن از نرم افزارهایی مثل: Adobe After Effects, Adobe Premiere, 3D Max, Houdini, Maya استفاده می‌کنند.

مراحل ساخت موشن گرافیک

برای ساخت موشن گرافیک، ابتدا باید به ایده ی خود حیات بخشید و برای آن یک سناریو طراحی کنید، باید بدانید که قرار است چه طرحی را اجرا کنید و همچنین برای متن ها، تصاویر و صداها برنامه ریزی لازم را داشته باشید.

در قدم بعدی باید برای محتوای خود استوری بورد طراحی کنید، که برای این کار می‌توانید از برنامه پاورپوینت کمک بگیرید و پس از آن لازم است که خلاقیت را وارد کار کرده و الگوهایی، طراحی کنید که قرار است به انیمیشن تبدیل شود.

بخش تخصصی تر آن، کار با انیمیشن هاست؛ که برای ابتدای کار، بهتر است از طرح های ساده شروع کنید و متن ها و عکس های ساده را به فایل های ویدیویی اضافه کنید.

اضافه کردن موسیقی به پس زمینه و افزودن زیرنویس، از جمله کارهای دیگری است که در ساخت موشن گرافیک باید در نظر گرفته شود.

زیرنویس اکثراً در ویدیوهای بی صدا یا به منظور ترجمه‌ی ویدیو به زبان دیگر، کاربرد دارد که در برخی ویدیوها مشاهده می شود، و در آخر باید تولیدی را با فرمت مناسب تهیه کنید تا ویدیوی شما به یک فایل قابل پخش، با حجم و کیفیت مناسب تبدیل شود.

مزیت های موشن به گرافیک

  • در بازاریابی شبکه های اجتماعی نقش موثری دارد.
  • مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • با استفاده از آن وارد بازاریابی ویدیوی می شوید.
  • مفاهیم به بهترین شکل منتقل می‌شود.
  • هزینه تولید آن بسیار کمتر است تیزر های واقعی با فیلمبرداری است.
  • علاوه بر این مزیت ها، مهم ترین ویژگی آن جذابیت بصری آن است که باعث جذب مخاطب شده و بازدهی محصول را بیشتر می‌کند.

رشد360

اکنون که  با موشن گرافیک و کاربرد آن در تبلیغات  آشنا شدید شما نیز می توانید وارد این عرصه شوید و با تولید ویدیو های خاص و گیرا درآمدهای مطلوبی را از این طریق به دست آورید و مطمئن باشید اگر ویدیویی تولیدی شما ویژگی های لازم را داشته باشد قطعاً در این زمینه موفق خواهید شد.

اما اگر قصد دارید از موشن گرافیک برای کسب و کار خود استفاده کنید اما نه فرصت یادگیری آن را دارید و نه می توانید یک سناریو حرفه ای و کاربر پسند بنویسید نیازی نیست که نگران باشید، می توانید موشن گرافیک های تبلیغاتی خود را به ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 بسپارید.

رشد 360 بیش از یک دهه سابقه فعالیت در زمینه های دیجیتال مارکتنیگ و تولید محتوا دارد و می تواند کمک های بسیاری به کسب و کار شما کند تا پیشرفت و رشد عالی داشته باشید. برای برخورداری از خدمات رشد 360 تنها کافی است به سایت مجموعه ما مراجعه کنید.

هدف از ساخت موشن گرافیک چه چیزی می تواند باشد؟

افزایش تبدیل و تعامل- جلب توجه- ساده کردن اطلاعات- تاکید بر یک نکته به خصوص

خریداران آنلاین تحت تاثیر چه موردی تصمیم گیری نهایی خود را انجام می دهند؟

تحت تاثیر ویدیوهای انلاین

از چه نرم افزار هایی برای ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی استفاده می شود؟

Adobe After Effects, Adobe Premiere, 3D Max, Houdini, Maya

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یازده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link