چرا باید تولید محتوا کنیم؟ + نقش محتوانویسی در دنیای امروز

چرا باید تولید محتوا کنیم؟

همواره گسترش آگاهی و نشر مطالب دارای چارچوب علمی، تخصصی و تبلیغاتی، پس از پیشرفت تکنولوژی و کاهش قابل توجه آمار کتاب خوانی ادامه یافته و سعی کرده تا حداکثر انطباق را با تمام سلایق و فیلدها داشته باشد.

تولید محتوا در ابتدا دارای مفهومی ناشناخته در بین طراحان سایت بود، چرا که معیاری برای برتر شناخته شدن سایت های دارای محتوای انحصاری با کپی گر وجود نداشت. در دهه اخیر با اعمال الگوریتمی ثابت و اصولی توسط گوگل، هر سایتی که هدف آن قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجوگر است، موظف به تولید محتوای اصولی است.

اگر قصد آشنایی با انواع محتوای سایت و نقش هر یک در بالا بردن کیفیت و رتبه صفحات وب را دارید، در ادامه همین مطلب همراه ما باشید.

نقش محتوانویسی در دنیای امروز

نقش محتوانویسی در دنیای امروز

انسان ها با توجه به علایق و تخصص هایشان در زمینه تحصیلی و کاری، همواره در حال مطالعه و تحقیق از طریق منابع هستند.

زمانی بهترین و قابل دسترس ترین منابع برای هر شخص، کتاب ها، مقالات و تفسیرات فیزیکی به حساب می آمد. مجلات و روزنامه های کاغذی نیز جزو خریدهای روزانه علاقه مندان به اخبار و موضوعاتی همچون هنر، ورزش و صنعت مد به شمار می رفت.

حالا با همه گیر شدن دستگاه های دیجیتالی و گسترش عجیب دنیای وب، سایت های و صفحات مجازی به منبع مراجعه تمامی اشخاص سراسر دنیا تبدیل شده است. حتی دیگر کتاب ها، مجلات و روزنامه ها در نسخه های وب سایتی و پی دی اف (PDF) ارائه و استفاده می شوند.

بدین ترتیب حالا همه ما برای آگاه شدن از یک مسئله، اطمینان اطلاعیه ها، خبردار شدن از رویدادهای روزانه، تحقیق، خواندن، سرگرم شدن و اطلاع از خصوصیات یک محصول پیش از خرید کردن، به محتوای قابل جستجو در سایت ها مراجعه می کنیم.

اما لازم است بدانید که قواعد محتوا نویسی با آن چه که در کتاب ها و مجلات یافت می شد، به طور هدف داری متفاوت است. توجه به موضوع محتوا و کاربرانی که با آن ها سروکار داریم، عواملی تأثیرگذار بر سبک محتوا، جدا از رعایت اصول سئوی سایت که در تمامی محتواها به طور مشترک در نظر گرفته می شود، به حساب می آیند.

  • جذب کاربر با تولید محتوا

از نویسندگان فعال در حوزه خبری هستید؟ یا ایده هایی در فیلد تخصصی خود دارید که می خواهید در وب سایت ها یا وبلاگ ها با مخاطبان به اشتراک بگذارید؟ پس شما بایستی برای موفقیت و خوانده شدن مطالبتان، سیاست های محتوا نویسی را رعایت نمایید.

پیش از هر چیزی بایستی با قواعد نگارشی زبان محتوا به خوبی آشنا باشید و با لحنی شیرین و تأثیر گذار از آن ها بهره ببرید. خنده دار است اگر کاربر شما با غلط املایی در مقالتان روبرو شود، پس بسیار در این مورد نیز بادقت عمل کنید.

اگر به مسائل علمی یا خبری می پردازید، بایستی از زبان رسمی و در عین حال قابل فهم در محتوای خود استفاده کنید. اگر با مخاطبین علاقه مند به حوزه های ورزشی و هنری سروکار دارید، محاوره ای تولید محتوا کنید. البته توجه به میانگین سنی و عوامی همچون ملیت و جنسیت نیز بایستی در نظر گرفته شوند.

  • جذب مشتری با تولید محتوا

جذب مشتری با تولید محتوا

بازاریابی و جذب مشتری از طریق بستر وب سایت ها و فضای مجازی، سال هاست که باب شده است و اکنون امری ضروری در موفقیت کسب و کارها به شمار می رود.

محدودیت هایی که بازاریابی میدانی و حضوری به همراه دارد، باعث شده تا این کارشناسان نیز از مزیت های کار در محیط مجازی بیشتر استفاده کنند و بدین ترتیب به عنوان نمایندگان سایت های برندهای مطرح و غیر مطرح مشغول به فعالیت شوند.

تولید محتوا، اکنون عاملی حیاتی در رونق کسب و کارهای اینترنتی و حتی حضوری به حساب می آید. شرکت هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، سه برابر موفق تر از بازاریابی سنتی عمل نتیجه می گیرند و همچنین در این فرآیند 62 درصد کمتر هزینه می کنند.

معرفی اجمالی محصول، ذکر دقیق ویژگی های آن، مزایای که مشتری با خرید محصول از آن ها برخوردار می شود، توضیح درباره شرکت تولید و عرضه کننده و… از مواردی اند که نیاز به محتوایی استاندارد برای جذب خریداران دارند.

پس اگر می خواهید در فروش دیجیتالی حرفی برای گفتن داشته باشید، می بایست محتوایی برتر از هر سایتی را ارائه دهید تا نگاه ها تنها به سمت سایت شما جلب شود و در نتیجه رتبه 1 جستجوگر گوگل از آن شما گردد.

 

ویژگی های محتوای باکیفیت

  • کارشناس محتوای آشنا به طیف شخصیت ها، جوری می نویسد که حداقل مخالفت را با مطلب خود به همراه داشته باشد. او بسیار در این زمینه انتقاد پذیر است و نظرات تعصبی خود را وارد حقایق نمی نماید.
  • محتوای نامبروان، از دیگر سایت ها کپی نمی شود، بلکه می تواند ایده ها و حقایق مستقلی را به کاربر ارائه دهد تا حداکثر رضایت را جلب نماید و منابع دیگر به آن ترجیح داده نشوند.
  • اگر از منبعی در ضمن مطب خود استفاده می کند، امانت دار عمل کرده و نام منبع را حتماً ذکر می کند یا صفحه مخصوص منبع را در صفحه خود لینک می کند.
  • هیچ اشتباه نگارشی و املایی در جمله بندی و کلمات آن یافت نمی شود.
  • با اصول بهینه سازی همسو است و آن را در تیتربندی، پاراگراف بندی، جمله بندی، لینک، تصاویر و… خود به کار خواهد برد.

انواع محتوای مجازی

حال لازم است تا با طبقه بندی محتواها آشنا شوید تا اگر روزی قصد تولید محتوا در زمینه ای را داشتید، بدانید که چگونه به آن بپردازید:

  • وبلاگ: مطالبی که بیشتر جنبه خصوصی یا خانوادگی را دارند، یا قرار است عموم در نظر دادن نسبت به آن یا کامل کردن یا شرکت داشته باشند، بهتر است در قالب وبلاگ بیان شوند. محیط وبلاگ بسیار ساده و راحت است و گزارش نویسی در آن به صورت روزانه انجام می پذیرد.
  • وب سایت: محتوای سایت ها جنبه کاملاً رسمی و عمومی تری را نسبت به وبلاگ ها دارند، چرا که مخاطبان آن از یک جامعه کوچک نمی باشد. رعایت اصول سئوی محتوا نویسی در وب سایت ها بسیار اهمیت دارد.
  • شبکه های مجازی: شاید بتوان گفت که استفاده از شبکه های مجازی از سایت ها نیز بالاتر است. تولید محتوا داخل شبکه های مجازی همچون اینستاگرام، بایستی خلاصه تر از سایت باشد و بیشتر بر پایه عکس و فیلم سازی صورت گیرد.

تیم طراحی سایت رشد ۳۶۰ یکی از برترین و موفق ترین تیم طراحی سایت در ایران می‌باشد که علاوه بر طراحی سایت پشتیبانی و امنیت سایت مشتریان و نیز تولید محتوای باکیفیت سایت را نیز بر عهده دارد و شما می‌توانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این مجموعه به سایت roshd360.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link