چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

بازاریابی محصولات، حرفه ای است که پیشینه تاریخی پشت آن است. تلاش برای جلب اعتماد و در نتیجه کسب مشتری ثابت، از چالش های هر دارنده کسب و کار در سراسر دنیا به حساب می آید.

از طرفی دیگر، پیشرفت تکنولوژی و مطرح شدن ابزارهای دیجیتالی به خصوص آن هایی که قابلیت استفاده از شبکه نامحدود اینترنت را دارند، بازار محصولات و تبلیغ آن ها را به سمت همین بستر کشانده است. در نتیجه، امروزه دیجیتال مارکتینگ از اصطلاحات پراهمیت و درآمد پزایی است که روزانه چندین بار به گوشمان خواهد خورد.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

خیلی ها هنوز با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، آن طور که باید آشنا نیستند و در بالا بردن کیفیت خدمات فروش و سوددهی خود از آن بهره ای نمی برند. در یک تعریف ساده و کامل، بازاریابی محصولات بازار و یا خدمات را با استفاده از دستگاه های دیجیتالی، بازاریابی اینترنتی گویند.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

البته مفهوم این نوع از بازاریابی تازه و جدید نمی باشد و بیشتر از آنچه فکرش را بکنید قدمت دارد، اما در کل انجام آن از طریق اینترنت و کامپیوترها شاید کمتر از یک دهه باشد که به اوج خود رسیده است.

دیجیتال مارکتر کیست؟

شرکت های بزرگ و یا کسب و کارهای کوچک و محلی، با توجه به بودجه خود از خدمات بازاریابی توسط کارشناسان این حوزه استفاده می کنند. جذب مشتریان تازه و حفظ خریداران قدیمی از طریق افزایش آگاه رسانی آن ها از برند و خدمات آن در طول سال، وظیفه اصلی بازاریاب دیجیتالی می باشد.

جذب مشتری در کلام شاید ساده و بی دردسر باشد، اما بازار رقابتی امروز، مارکتینگ اینترنتی یا هرگونه بازاریابی را به یکی از سخت ترین و تخصصی ترین شغل های جهان تبدیل نموده است. کارشناسان فعال در این حوزه، ساعت های طولانی را صرف تلاش برای بالا بردن بازدهی یک مجموعه می نمایند.

اگر بخواهیم به طور کلی ابزاری که بازاریابان از طریق آن ها پروسه جذب و حفظ مشتری را به انجام می رسانند بیان کنیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آنالیز و تحلیل داده های مربوط به کاربران سایت
  • بهینه ‌سازی موتور جستجوی گوگل یا همان سئوی سایت
  • آگاه سازی مشتریان از طریق ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از تبلیغات کلیکی در بستر سایت ها
  • تبلیغات برند و محصولات در شبکه ‌های اجتماعی همچون اینستاگرام
  • مدیریت شبکه ‌های اجتماعی و تحلیل آن
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن یا همان پیامک تبلیغاتی
  • انتشار رپورتاژ آگهی
  • استفاده از ابزارهای کوتاه ‌کننده‌ لینک
  • پشتیبانی شبانه روزی یا همان چت آنلاین با کاربران

دیجیتال مارکتر کیست؟

مارکترهای فعال در سایت ها و شبکه های اجتماعی، بر روی شاخص ‌های کلیدی عملکرد (KPI) خاصی متمرکز هستند و بازدهی هر یک از کمپین های خود در کانال‌ های مختلف را اندازه‌ گیری می ‌کنند و با بررسی نتایج، بهترین آن ها را به اجرا در می آورند.

یک بازاریاب دیجیتالی و هزار مدل وظیفه!

اگر دقت کرده باشید، پروسه طولانی ای برای ارائه، تبلیغ و در نهایت فروش محصول در بستر سایت وجود دارد که شرط موفقیت در این عملیات نیز وابسته به به کار بردن الزاماتی از پیش تعیین شده توسط موتورهای جسجتوگر است.

سؤالی این در این میان مطرح می شود این است: «آیا تمام این وظایف بر دوش بازاریاب است؟» جواب شما «بله» است، اما شوکه نشوید! درست است که انجام تمام این کارها از کارشناس دیجیتال مارکتینگ انتظار می رود، اما با شرط تقسیم کاری!

کسب و کارهایی که به مرور بزرگتر می شوند، لازم است برای هر فیلد تأثیرگذار در جذب دیجیتال مشتری، متخصصینی را جداگانه تعیین نماید تا با صورت گیری همکاری ای زنجیره وار، روز به روز به طور ایده آل تری به هدف مشترک نزدیک تر شد.

سئو، تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی، طراحی سایت و تصاویر تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ و… از بخش های مرتبط با بازاریابی دیجیتال اند که لازم است برای هر یک از آن ها به طور جداگانه کارشناسی استخدام گردد.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی به وسیله ابزار دیجیتالی، جدیداً مطرح نشده است. بیش از صد سال است که از اختراع رادیوها می گذرد و جالب است بدانید همین رادیوها، اولین دستگاه های دیجیتالی به عنوان واسطه تبلیغ محصولات بازار به حساب می آیند.

تلویزیون ها جزو اصلی ترین و قدیمی ترین ابزارهای جذب مردم به خرید محصولات تبلیغ شده در شبکه های آن به شمار می روند. میزان تأثیر گذاری آن ها چنان بالا بود که به جرعت می توان گفت کسی نیست که تبلیغاتی خاطره انگیز از دوران کودکی اش را نتواند بازگو نماید.

اما اکنون بستر و معیارهای بازاریابی، رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است و بهترین بازدهی را با توجه به سرعت بیشتر، آسان تر و کم هزینه تر بودن تنها با شرط دارا بودن اینترنت و لپ تاپ یا موبایل، به فروشنده و خریدار ارائه خواهد داد.

اهمیت بازاریابی اینترنتی

مزایای استفاده کسب و کارها از مارکتینگ به وسیله دستگاه های دیجیتالی و شبکه های اجتماعی، چه برای پرسنل کسب و کار و چه برای کل افراد یک جامعه، هائز اهمیت اند. در ادامه به مهم ترین این مزیت ها پرداخته ایم:

  • ایجاد فرصت های شغلی فراوان، اولین منفعتی است که دو عامل مارکتینگ و پیشرفت تکنولوژی به جامعه جوانان تقدیم نموده اند. مجموعه عملیات های متنوع و تخصصی به منظور تکمیل پروسه بازاریابی دیجیتال، شرکت ها را با ایده استخدام برترین و حرفه ای ترین افراد در هر یک این زمینه ها نموده است؛ همچنین علاقه مندان به این حوزه ها می توانند از طریق شرکت در دوره های کارآموزی، تحت پرورش افراد متخصص قرار گیرند.
  • جذب بی دردسر مشتری در بستر اینترنت، بدون دغدغه هایی از جمله منطقه جغرافیایی، ترافیک و صرف زمان بسیار صرفاً برای یک خرید ساده، باعث شده تا تقریباً هر فروشگاهی را به فکر فعالیت و ارائه خدمات در فضای مجازی بیندازد.
  • عامل محدود کننده ای که در گذشته برای فروشندگان وجود داشت، عدم قابلیت دسترسی به جوامع دیگر شهرها و کشورها بود. بازاریابی در شبکه های دیجیتالی، امکان شناخت حداکثر افراد که فراتر از یک محله یا شهر کوچک اند را در اختیار هر بیزینسی قرار داده است.
  • پتانسیل رقابت در سطح جهانی، چیزی نبود که هر تجارتی از آن بهره مند شود و حرفی برای گفتن نسبت به آن داشته باشد، اما امروزه هوشمندانه عمل کردن در سایت و شبکه های مجازی در به کارگیری تکنیک های تبلیغاتی، برگ برنده شما در هر رقابتی به شمار می رود.

چنانچه تمایل دارید تا کسب و کار خود را به سمت و سوی اینستاگرام بکشانید؛ اما تجربه کافی ندارید، می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت  رشد ۳۶۰ که یکی از شرکت های تخصصی می‌باشد راهنمایی ها لازم را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهار =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link