کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟   

کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟

روی صبحت ما در این مقاله با صاحبان کسب و کار هاست که به واسطه ی وب سایت های مختلف در حال فعالیت در فضای مجازی می باشند.

در این مقاله با سوال کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟ مواجه هستیم. با بررسی این موضوع قصد داریم تا در هزینه های متحمل شده ی کسب و کار ها تا حد زیادی صرفه جویی شود و هم چنین فعالیت ایشان در آینده دچار مشکل نشود.

تبلیغات ابزاری که به واسطه ی آن ها کسب و کار های زیادی به وجود امده اند. تبلیغ برای صاحبان آن ها می تواند، عاملی برای پیشرفت و صعود باشد ویا برزرگترین دشمن با هدف سقوط آن مجموعه، تبلیغات تنها بر روی کاغذ چاپ نشده و بر روی دیوار نصب نمی شود، با وجود فناوری های نوین و فضای مجازی تبلیغات شکل و ظاهر مجازی پیدا کرده است.

تبلیغات کلیکی از جمله نمونه های شکل و ظاهر جدید تبلیغات می باشند. بدین صورت که یک وب سایت و یا مجموعه ای با هدف ارتقای فعالیت خود، با یک وب سایت دیگر که ترافیک بالایی دارد، قرار داد می بندد، که با استفاده از یک لینک در وبلاگ و صفحه برایش تبلیغ کند.

این فرآیند در دنیای امروز بسیار رایج است، اما نه تا زمانی که کلیک فراد به وجود آمد، بی شک خواهان دریافت پاسخ سوال کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟ می باشد، در ادامه ی این مبحث با ما همراه شوید.

کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟   

کلیک تقلبی به چه چیزی اطلاق می شود؟

برای پاسخ به سوال کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟ ابتدا باید مساله به درستی تعریف شود. همانطور که در بالا ذکر شد، تبلیغات کلیکی یک امر رایج جهت تبلیغ در وب سایت های مختلف است.

قوانین این فرآیند بدین صورت است که، سفارش دهنده ی تبلیغ به ازای هر بار کلیکی که بر روی تبلیغ می شود، مبلغی را به وب سایت میزبان بدهد، که البته کاملا طبیعی است. تا این جا روی مثبت تبلیغات کلیکی معرفی شد. در ادامه از کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟ رونمایی می کنیم.

یک سری از افراد بنا به سود جویی یا دشمنی شروع به کلیک کردن غیر عادی بر روی تبلغ می کنند و روزانه هزاران بار بی دلیل این تبلیغ را با این پیکان کوچک فشار می دهند. طبق قرارداد سفارش دهنده و میز بان هر بار که یک کلیک افزایش یابد، مبلغ نهایی تبلیغ نیز زیاد تر خواهد شد.

با این کلیک های فراد، هزینه های تبلیغ برای سفارش دهنده با شیب تندی به بالا حرکت می کند، تا جایی که علاوه بر نداشتن سود آوری، ضرر زیادی نیز مشمول وب سایت سفارش دهنده خواهد شد.

علاوه بر آن اگر کاربران حقیقی تنها یک کلیک ساده بر روی تبلیغ کنند و از سایت جدید بازدید نکنند، نیز برای مجموعه هزینه آور است. چرا که هدف از تبلیغ کشاندن کاربر به یک صفحه ی دیگر است تا با مراجعه به آن، منفعتی را برای سفارش دهنده به ارمغان بیاورد.

با این وجود تنها کلیک کاربر هزینه اور خواهد بود. در کل به مجموعه ی این کلیک ها ، کلیک فراد یا کلیک تقلبی گفته می شود. تا کنون بخشی از پاسخ کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟ را یافته ایم.

 چه کسانی از کلیک فراد یا کلیک تقلبی استفاده می کنند؟

افراد مختلفی از تبلیغ ها استفاده ی سوء می کنند. که باعث شده یک نوار تبلیغاتی به کلیک فراد یا کلیک تقلبی تبدیل شود.

  • از رقیب خود غافل نشوید: یک شرکت و وب سایت رقیب، اصلا از حضور و رشد شما خوشحال نیست، به همین دلیل از هر راهی شروع به آسیب رساندن به شما می کند، آن هم استفاده از کلیک فراد. اصلا خوب نیست رقیبتان کاملا با کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست، آشنا باشد. اما چگونه؟

رقبا با افزایش کلیک فراد باعث می شوند، هزینه ی شما تا حد زیادی بالا برود. به حدی که اصلا از پس پرداخت های آن بر نیایید و در آخر محکوم به شکست شوید. از پشت خنجر زدن به روش مجازیL

  • وب سایت پذیرنده ی تبلیغ: میزبان تبلیغ شما زمانی خوشحال می شود که افزایش کلیک برای تبلیغ وجود داشته باشد. این افراد با چند بار کلیک فراد بی مورد، علاوه بر افزایش بازدید تبلیغ و بالا بردن وب سایت خود ، هزینه های دریافتی آنان چندین برابر خواهد شد. بسیاری از این وب سایت ها با کلیک فراد به مجموعه ی شما آسیب وارد می کنند. که البته جیب بری مجازی محسوب میشود.

کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟   

نحوه ی ایجاد کلیک فراد

تا این جا کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست، به خوبی مشخص شد، اما قابل ذکر است که این آفت ها به واسطه ی نرم افزار و دستی تویط افراد صورت می پذیرند. با استفاده از نرم افزار می توان هر تعداد کلیک فراد ایجاد کرد. به صورت دستی نیز می توان یک تیم استخدام و آن را ملزم به کلیک بر روی تبلیغ کرد.

شناسایی کلیک فراد

چند رباط و ابزار توسط گوگل طراحی شده است که می تواند کلیک فراد ناشی از نرم افزار را شناسایی کند، نتایج ارائه شده توسط این رباط ها کاملا مستند و مستدل می باشد. فیلتر اتوماتیک، تحلیل پیشینی و تحلیل خودتان از طریق گوگل  روش هایی هستند که باعث تشخیص کلیک فراد می باشد.

کلام آخر

در این مقاله با هدف کلیک فراد یا کلیک تقلبی چیست؟ یک سری از اطلاعات ارائه شدند. با توجه به آن ها هم کلیک فراد به خوبی شناسایی شد و هم راهی برای شناسایی آن ها را معرفی کردیم.

از این آفت های کوچک اما زیاد و کشنده غافل نشوید و هنگام عقد قرار داد با وب میزبان شرایط ویژه ای را در نظر بگیرید تا اقدام به ایجاد کلیک فراد نکند.

مجموعه ی رشد 360 در زمینه ی ساخت و طراحی انواع وب سایت ها فعالیت می کند و به وب سایت ها کمک می کند تا کلیک فراد را شناسایی کنند و از تحمل هزینه های دروغین جلویگری شود.

آیا امکان ردیابی کلیک فراد و مجرم وجود دارد؟

رد یابی های کلیک فراد ناشی از نرم افزار بله، اما برای روش های دستی بسیار سخت و نا ممکن است.

برای کاهش کلیک فراد چه کنیم؟

به هر وب سایتی برای تبلیغ مجازی مراجعه نکنید.

آیا کلیک های فراد و تقلبی قادرند باعث ورشکستگی مجموعه شوند؟

بله اگر در تعداد بسیار زیاد ایجاد شوند و از کلیک دستی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفت =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link