مهمترین اشتباهات رایج در سئو داخلی

سئو داخلی (On-page SEO) یا سئو درون سایتی  به عنوان پی و فوندانسیون سایت مهمترین نقش را در سئو و جذب بازدید از موتور های جستجو بر عهده دارد.  در بررسی سایتهای ایرانی و بنا بر تجربه اشتباهات بیشماری که در سئو داخلی باعث از بین رفتن تلاش های بعدی شما می شود را در این مقاله برای شما گردآوری کرده ایم. این لیست تنها به اشتباهاتی اختصاص یافته که در نتیجه نهایی موفقیت برای شما کاملا موثر است.

اگر سر و کارتان به سئوی سایت بیوفتد، حتما از خود میپرسید که برای کسب مدال موفقیت از “گوگل محافظه کاری” که تمایلی به فاش کردن عملکرد الگوریتم هایش ندارد چه راهی وجود دارد؟ در واقع چگونه در رقابتی برنده باشیم که اطلاعاتی در مورد اصول و قواعدش نداریم؟ جواب بسیار ساده است :

اشتباه نکنید!

حالا که گوگل قوانین و اصول عملکرد الگوریتم هایش را فاش نمیکند، راهی نداریم به جز اینکه پایمان را کج نگذاریم و بدون اشتباه و یا حداقل کم اشتباه حرکت کنیم.

با رشد360 باشید تا از رایج ترین اشتباهات سئو داخلی یا سئو درون سایتی که حقیقتا تاثیر منفی آنها ثابت شده آشنا شوید :

لیست کاملی از مهمترین اشتباهات سئو داخلی

باور داریم که اولویت در سئو، سئوی داخلی است؛ اگر این بخش از سئو را رعایت نکرده باشید و به سراغ سئوی خارجی بروید، آب در هاون کوبیدن است! سئو خارجی نشانه برند یا شهرت شما در خارج از سایت شماست. اگر سایت شما در سئو داخلی موفق نبوده باشد، دلیلی بر موفقیت آن در سئو خارجی وجود ندارد. پس قبل از شروع اشتراک محتوا و شروع اشتراتژی سئو خارجی، تا حد امکان روی کیفیت بالای سئو در داخل سایت خود بکوشید.

با این توصیف شناسایی اشتباهات پرتکرار در سئوی داخلی، خالی از لطف نخواهد بود:

1- اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی

هرچند به نظر ساده می‌آید اما رخداد اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی بسیار رایج است. شروع فرآیند سئوی داخلی، با انتخاب کلمه کلیدی است که از قضا تاثیر قابل توجهی روی بهینه سازی موتورهای جست و جو و سئو ایفا میکند. از آنجا که رتبه بندی گوگل به کلمات کلیدی انتخابی شما، اعطا می شود، لازم به تاکید اهمیت این کلمات نیست.

کلمه کلیدی هدف را به درستی انتخاب کنید

برای انتخاب به دور از اشتباه برای کلمات کلیدی، دو نکته زیر درخور توجه است :

  • بهتر است رقابت در کلمه کلیدی مورد نظر کم باشد یا لااقل زیاد نباشد.
  • نرخ جستجوی ماهانه آن نسبتا بالا باشد

شاید جالب باشد بدانید حتی اگر یکی از دو مورد بالا محقق نشود، انتظار سئوی موفق انتظار دوری است؛ پس برای انتخاب کلمه کلیدی وقت بگذارید و قبل از شروع با دقت پیرامون موضوع مطالعه نمایید.

از تکرار کلمات کلیدی تکراری پرهیز کنید

2- استفاده از کلمات کلیدی تکراری

این قانون را به ذهن بسپارید : «به ازای هر صفحه‎ی بهینه سازی شده، یک کلمه کلیدی واحد»

اگر قاعده ذکر شده را رعایت نکنید،  کانیبالیزیشن (Cannibalization) گریبانگیر سایت شما می شود یعنی گوگل برای تشخیص صفحه ی مورد نظر دچار سردرگمی می شود و این یعنی یک سیگنال منفی در سئو!

این یک باور غلط است که استفاده از کلمات کلیدی تکراری متعدد باعث بالا رفتن رتبه شما می‌شود چراکه استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد، در موتورهای جستجو به عنوان اسپم ثبت میشود، که این فاجعه ایست برای عملکرد SEO سایت شما.

در حقیقت گوگل از روش جستجوی معنایی ویژه ای استفاده میکند که LSI نامیده میشود، که در واقع محتوای شما را بدون نیاز به تکرار کلمات کلیدی تشخیص می‌دهد.

سرعت پایین سایت در کاهش کیفیت سئو داخلی به شدت موثر است

 

لینک کوتاه این مقاله: https://roshd360.com/?p=1911

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link