تبلیغات و بازاریابی

بهتر است بدانید تبلیغات و بازاریابی تاثیر بسیار بالایی بر موفقیت تجارت فرد دارد. ولی بهتر است بدانید بازاریابی و تبلیغات دو واژه جدا و متفاوت از یکدیگر می باشند. درک صحیح تفاوت بازاریابی و تبلیغات و همچنین بکارگیری صحیح هر یک از آنها برای پیشرفت شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در این مطلب قصد داریم تفاوت تبلیغات و بازاریابی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید روش مناسبی را برای موفقیت کسب و کار خود انتخاب نمایید.

تبلیغات

بهتر است بدانید معرفی و نمایش خدمات و محصولات شرکتی به مشتریان کنونی و بالقوه توسط پرداخت پول از طریق شرکتها و فرصتهای جدیدی به سایت اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می گویند.

بازاریابی

به مجموعه فعالیتهای شما برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات، محصولات شما در میان رقبا را بازاریابی می‌گویند. توجه داشته باشید بازاریابی در واقع شامل بخش های دیگری مثل نحوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی خدمات و محصولات و جلب رضایت مشتریان و تشویق به همکاری مجدد با شما خواهد بود که فعالیت ها برای جذب مشتریان جدید و همچنین مشتریان قدیمی کمک خواهدکرد.

تبلیغات مهم تر است یا بازاریابی

توجه داشته باشید تبلیغات مثل بخشی از فرآیند بازاریابی عمل خواهد کرد و مستقل از آن می‌باشد. تبلیغات معرفی قسمت مشخصی از خدمات شما خواهد بود. به معنی تعیین استراتژی های لازم برای نحوه زمان و مکان و معرفی محصولات شما خواهد بود. به عنوان مثال می توان گفت تعیین نحوه تبلیغات شما در میان گزینه‌های مثل روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی، این تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون و بخش بازاریابی خواهد بود. زمان نمایش محل قرار گرفتن این تبلیغات نیز خواهد بود.

تبلیغات معمولاً پرهزینه ترین بخش در بازاریابی می باشد؛ به همین خاطر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توجه داشته باشید شما بازاریابی را به عنوان یک کیک در نظر بگیرید که از برش‌های تشکیل شده است. برش های مارکتینگ یا بازاریابی شامل: شناخت بازار، شناسایی مشتریان هدف، تعیین استراتژی فروش، خدمات پشتیبانی، ارتباطات کاری، قیمت گذاری محصولات و خدمات و تبلیغات می باشد.

تبلیغات مهم تر است یا بازاریابی

تبلیغات نیز قسمتی از بازاریابی می باشد که نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کار شما دارد. در نظر داشته باشید برای دستیابی به بیشترین بازدهی هماهنگی کافی بین آن و بخش بازاریابی لازم است. تبلیغات و بازاریابی نیازمند صرف هزینه و زمان می باشد که میزان بازدهی آن معمولاً در بلند مدت قابل اندازه گیری خواهد بود.

تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی اینترنتی

بازاریابی سنتی معمولاً برای روش های برونگرا و ایجاد وقفه در زندگی روزانه مردم متمرکز خواهد بود. از کانال‌های تبلیغات در رادیو و تلویزیون، تبلیغاتی بر روی بیلبورد، تبلیغات در متروی قطار شهری، تبلیغات در روزنامه و … استفاده خواهد شد. توجه داشته باشید که این تکنیک های بازاریابی به خاطر حجم تبلیغات و بی حوصله گی مردم از حجم زیاد اطلاعاتی روز به روز در حال کاهش خواهد بود.

در مقابل بازاریابی سنتی، بازاریابی اینترنتی قرار دارد. این نوع بازاریابی معمولاً بر مبنای روش های درونگرا یا جاذبه بوده و از کانال‌های مثل وبسایت و وبلاگ موتورهای جستجو شبکه‌های اجتماعی تبلیغات بنری و کلیکی ایمیل و …. استفاده خواهد شد.

اصول تبلیغات و بازاریابی برای موفقیت در فروش

توجه داشته باشید امروزه افراد با هزاران پیام بازاریابی رو به ‌رو می‌شوند. بیشتر تلاش ها و تبلیغات برای برقراری ارتباط مناسب می باشد که مورد توجه قرار بگیرد. مردم خبرها و تبلیغاتی که درتلویزیون و مجله می‌بینند را در ذهن خود نگه نمی دارند و بسیار کم از آنها استفاده می شود. افراد را به یاد می‌آورید فعالیت آنها را به پاسخگویی ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار خواهد شد. پس برای اینکه تبلیغات شما دیده شود باید قدرت متوقف کردن داشته باشید تا افراد زیادی را به محصول خود جذب کرده و در ذهن آنها را متوقف کنید. نکاتی لازم است برای این کار که در ادامه ذکر می کنیم.

تبلیغات برای جذب مشتری باید درون مایه ای ذاتی داشته باشد.

توجه داشته باشید اگر تبلیغی را که مخاطبان بزرگسال آن می باشند، نظر کودکان را جلب کند مشخص است که از اصل قوی در ساخت تبلیغ استفاده شده است.

تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وا دارد

بهتر است بدانید یک آگاهی با قدرت متوقف سازی به مخاطبان اجازه نمی دهد تا نقش منفی داشته باشد و معمولاً مردم را به انجام دادن کاری و مراجعه به فروشگاه و ... وادار می کند.

تبلیغ باید واکنشی اساسی برانگیزد

نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که تبلیغ شما باید دارای نیازهای بنیادی آدمی و برانگیختن احساسات افراد باشدکه جذابیت آن بالاخواهد بود.

تبلیغ باید موجب تحریک کنجکاوی شود

تبلیغات شما باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان را به بررسی بیشتر وادار کند و به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

تبلیغ باید موجب شگفتی مخاطبان شود

توجه داشته باشید تبلیغ شما باید به گونه‌ای باشد که دارای عناوین تکان دهنده تصویری غیرمنتظره و غیرعادی در افتتاحیه عرضه محصولات و غیره باشد تا مخاطبان را شگفت زده کند.

تبلیغ باید موجب انتقال اطلاعات مفیدی باشد.

توجه داشته باشید تبلیغ شما باید خلاقانه باشد که بتواند راهی را برای بیان اطلاعات جدید یک محصول یا خدمات ایجاد کند.

تبلیغ باید از قواعد و شخصیت محصول فراتر برود

محصول شما باید برجسته و خارج از الگوی رایج و متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره محصول شما انتظار دارند. شما عزیزان با در نظر گرفتن این موارد به راحتی می توانید تبلیغات و بازاریابی مناسبی را برای کسب و کار خود داشته باشید.

تبلیغات و بازاریابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید باید سعی کنید و تبلیغات را باکیفیت بالا و به صورت اصولی انجام دهید تا بازدهی مناسبی داشته باشد. توجه داشته باشید اگر شما عزیزان بتوانید تبلیغات مناسبی را انجام دهید می‌توانید افزایش فروش داشته باشید و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم کار تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود را به تیم تخصصی رشد۳۶۰ بسپارید تا به صورت اصولی و حرفه ای برای شما انجام دهند. در اینصورت دیگر دغدغه و نگرانی بابت معرفی خدمات و محصولات خود ندارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت https://roshd360.com/ مراجعه کنید و یا از طریق راههای ارتباطی ذکر شده با کارشناسان خبره رشد۳۶۰ در تماس باشید.

پرسش و پاسخ

  • تبلیغات چیست؟

    معرفی و نمایش خدمات و محصولات مشتریان کنونی و بالقوه توسط پرداخت پول از طریق شرکت و فرصتهای جدیدی به سایت اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می گویند.

  • بازاریابی چیست؟

    بازاریابی به مجموعه فعالیت‌هایی برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب خدمات محصولات شما در میان رقبا بازاریابی می گویند.

  • تبلیغات مهم تر است یا بازاریابی؟

    توجه داشته باشید تبلیغات بخشی از فرایند بازاریابی می باشد که هر دو مکمل یکدیگر است.

شروع یک گفتگوی موفق

همین الان درخواست مشاوره را ثبت نمایید؛ با شما تماس خواهیم گرفت و شما را بسوی کسب و کار سودآور هدایت خواهیم نمود.

شروع یک گفتگوی موفق

همین الان درخواست مشاوره را ثبت نمایید؛ با شما تماس خواهیم گرفت و شما را بسوی کسب و کار سودآور هدایت خواهیم نمود.

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link