لوگو تصویری چیست؟

لوگو تصویری نمادی است که نشان دهنده خدمات و یا محصولات شرکت می باشد و در قالب آیکون ارائه می شود. این لوگو از رایج ترین نوع لوگو است و ممکن است حامل مفهومی انتزاعی باشد یا از پدیده ای خارجی الهام گرفته شده باشد.

با توجه به زیاد شدن لوگوها و شباهت آنها، طراحی لوگوی منحصربفرد که هدف شرکت را به تصویر بکشد، نیاز به مهارت و خلاقیت بالایی دارد.

در طراحی لوگو تصویری این نکته را در نظر داشته باشید که باید تمام المان های بکار رفته در طراحی، معنادار باشند. در واقع زمانی لوگوی طراحی شده حرفه ای خواهد بود که هیچ کدام از المان های آن را نتوان حذف کرد، علاوه بر آن تنوان المانی هم به آن اضافه کرد.

لوگو یک نماد بین المللی است و محدود به کشورمان نیست. پس هنگام طراحی آن می توانید از المان هایی که نشان دهنده فرهنگ کشورمان است، استفاده کنید.

هر شرکت یا سازمان از طریق لوگو با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. به همین دلیل یک تصویر معمولی نیست و نیاز به طراحی خلاقانه دارد. دقت کنید که المان های به کار رفته در لوگو به هم هماهنگی لازم را داشته باشند تا مخاطب را جذب کنند.

مزیت طراحی لوگو تصویری

طراحی لوگو تصویری در جذب مخاطب موفق تر است. زیرا تصویر به راحتی در حافظه مخاطبین ثبت می شود. علاوه بر آن از آنجایی که لوگو شما تصویری است با تغییر اندازه، کیفیت و خوانایی خود را از دست نمی دهد و به آسانی می توانید در صفحات کوچک مانند چک و یا صفحات بزرگی مانند بنر از آن استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای لوگو تصویری یکتا بودن آن است. در عین حال لوگوی شما زمانی تمام این مزایا را دارد که توسط متخصصین و طراحان حرفه ای طراحی و خلق شده باشد.

مزیت طراحی لوگو تصویری

دلایل انتخاب طراحی لوگو تصویری

ماندگاری لوگو تصویری

مفهوم لوگو تصویری

منحصر بفرد بودن لوگو تصویری

انعطاف پذیر بودن لوگو تصویری

معایب طراحی لوگو تصویری

معایب طراحی لوگو تصویری

همان طور که لوگو تصویری نسبت به انواع دیگر لوگو مزایایی دارد، معایبی نیز دارد. برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید باید به نقاط مثبت و منفی انتخابتان آگاه باشید. یکی از معایب لوگو تصویری این است که انتزاعی است و ممکن است مخاطب مفهوم لوگو را به راحتی متوجه نشود. علاوه بر آن از آنجایی که نام برند در لوگو تصویری نیامده است، در ابتدای راه اندازی کسب و کار برای اینکه لوگو شما در حافظه تصویری مخاطب ثبت شود باید با روش های مختلفی مانند تبلیغات نام برند و لوگو را به مخاطب معرفی کنید . علاوه بر آن ممکن است تصویری مناسب با اهداف سازمان پیدا نکنید.

شروع یک گفتگوی موفق

همین الان درخواست مشاوره را ثبت نمایید؛ با شما تماس خواهیم گرفت و شما را بسوی کسب و کار سودآور هدایت خواهیم نمود.

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link