ساخت انیمیشن
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image

موشن گرافیک

از موشن گرافیک برای تبلیغات شرکت‌ها و برندها استفاده می شود و پیام‌های هدف‌مند را به کاربران هدف منتقل می کند.

گیف موشن

یکی از مدل های موشن گرافیک، گیف موشن است که بسیار کارآمد و مهم است.

لوگو موشن

با استفاده از لوگو موشن می‌توانید محصول و نام برند را با نمایشی جذاب به مخاطب ارائه کنید

تهیه انیمیشن (موشن گرافیک)

موشن گرافیک به نقاشی ‌هایی گفته می‌شود که یک داستان را روایت می کند. در این مطلب قصد داریم تهیه انیمیشن (موشن گرافیک) را مورد بررسی قرار دهیم. جهت آشنایی با موشن گرافیک با ما همراه باشید.

موشن گرافیک چیست؟

بهتر است بدانید به نقاشی هایی که یک داستان روایت می کند معمولاً موشن گرافیک می گویند. توجه داشته باشید داستان های موشن گرافیک با استفاده از تصاویری که در اینجا مورد استفاده قرار می گیرند دو یا سه بعدی می باشند. گزینه ها و موارد بسیاری وجود دارند که می تواند دلیل علاقه ما هم به آنها باشد. امروزه که فایل های ویدیویی مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته اند موشن گرافیک از زبان های دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار شده است که شامل بخش هایی می باشد.

اگر شما قصد دارید محصول نهایی شگفت انگیز داشته باشید باید تمامی مراحل آن را رعایت نمایید.  مجموعه رشد۳۶۰ دارای سابقه درخشانی در زمینه تهیه موشن گرافیک می باشد که نکات مهم را برای آن یاد گرفته و شما می توانید با اطمینان خاطر تهیه انیمیشن (موشن گرافیک) را به این مجموعه بسپارید.

motion graphics

موشن گرافیک


طرح‌های موشن گرافیک در تلویزیون، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از مدیاهای دیگر مشاهده می‌شود. موشن گرافیک ویدیویی کوتاه است که زیرمجموعه انیمیشن است اما موشن گرافیک برای تبلیغات شرکت‌ها و برندینگ به هدف انتقال مفاهیم هدفمند با عناصر نمادین به کاربران هدف ساخته می شود. یکی دیگر از تفاوتهای موشن گرافیک با انیمیشن مدت زمان آن است. در انیمیشن به علت ماهیت داستانی که دارد، مدت زمان نمایش آن طولانی تر است.

موشن گرافیک
گیف موشن
gif motion

گیف موشن


به اعتقاد بعضی از طراحان، گیف موشن زیرمحموعه موشن گرافیک نیست، اما این نظریه، اشتباه است. گیف موشن اگر به گونه ای طراحی شود که مفهوم را به مخاطبان انتقال دهد، بسیار تاثیرگذار است به خصوص در شبکه های اجتماعی می تواند کاربران زیادی را به سمت شما هدایت کند و به کسب و کار شما رونق ببخشد.

logo motion

لوگو موشن


در لوگو موشن که به آن لوگو اینترو هم می گویند، ارائه لوگو به همراه حرکت و صدا است. لوگو موشن محصول و نام برند را به صورت جذاب و خلاقانه به کاربر معرفی می کند تا برندتان در ذهن مخاطب بماند. موشن گرافیک از محبوبیت خوبی برخوردار است و یکی از روش های نوین برای جذب مخاطب است.

لوگو موشن

نحوه ساخت موشن گرافیک

همانطور که می‌دانید در این سال‌های اخیر روش های نوین و جدیدی برای ارتقاء برندها، توصیف محصولات، خدمات و موضوعات مختلف پرتاب شده است. شبکه هایی مثل یوتیوب و … دارای نقاشی های متحرک می‌شوند که موج‌های ویدیوهای انیمیشنی که تولید خواهد شد. با توجه به اینکه ویدئو از جمله تاثیرگذارترین راه های انتقال اطلاعات می باشد نقاشی های متعدد در اولویت سازمان قرار می‌گیرند که بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند و همچنین سرمایه‌گذاران خود را خشنود کنند.

نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که امروزه افکت های ادوب اصلی‌ترین ابزار برای تولید نقاشی های متحرک شناخته شده است. ولی با توجه به پیشرفت‌های فناوری انیمیشن های بیشتری تولید خواهد شد. برای ساخت و تهیه انیمیشن (موشن گرافیک) مراحل زیر را مد نظر قرا ردهید.

مفهوم اولیه

مفهوم اولیه مشخص می کند که یک فایل ویدئویی شما راجع به چه موضوعی خواهد بود. ایده اصلی که قصه مخاطبین شما با آن روبرو شوند را بیابید و بعد نکاتی را در تایید آن به کار ببرید.

سبک تصویری

در ابتدا باید سعی کنید یک سبک تصویری برای انیمیشن خود در نظر بگیرید. البته در نظر داشته باشید برای ثبت سبک تصویری خود باید مساله‌ای را پیدا کنید که به عنوان مرجع به آن ها مراجعه نمایید و یا از تولیدکنندگان با طراحی هنری استفاده نمائید.

یک متن خام تهیه کنید

این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. معمولاً موشن گرافیک ها کوتاه می باشند که هر کدام در حدود ۳۰ ثانیه یا نهایت یک دقیقه و نیم می باشند. یعنی شما زمان بسیار محدودی را در اختیار خواهید داشت. توجه داشته باشید که سادگی و شفافیت در این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای آماده‌سازی داستان شما باید مخاطبان خود را مشخص کنید و اینکه قصد دارد چه احساسی را به آنها انتقال دهید و ...

توجه داشته باشید تصاویر متحرک راه‌های متعددی را برای بیان داستان در اختیار شما قرار خواهند داد. نباید یک متن مشابه را برای تمامی تصاویر استفاده نمایید. در موشن گرافیک معمولاً تمرکز اصلی بر روی حرکات، صداها و ابزارهای دیگری می باشد.

شما با یک چهارچوب کلی از روایت داستان شروع به کار خواهد کرد که در طی فرایند تبدیل به اشیا، حرکتها، صداگذاری، افکت های صدا و موسیقی خواهد شد. شما باید در نوشتن ابتدا نقاط اصلی را مشخص نمایید کلماتی که باید شخصیت ها بگویند را در ابتدا مشخص کنید. توجه داشته باشید در فایل های ویدیویی زمان محدود است و هر چه کوتاه تر باشد بهتر خواهد بود.

نکات مهم برای اضافه کردن جنبه تبلیغاتی به داستان

متن متحرک یا روان

بهتر است بدانید داستان ‌سرایی موقعیت‌های مثل نمایش های تجاری گزینه مناسب و عالی خواهد بود که باعث می‌شود تا افرادی مورد داستان‌سرایی می باشدکه باعث تمرکز مخاطبان خواهد شد.

صدا گذاری

صدا که شامل صداگذاری موسیقی و افکت های صدا می باشد امکان دارد از همان ابتدا در متن استفاده کنند و در پس زمینه موسیقی نیز پخش کنند. برخی افراد ممکن در شخصیت کارتونی با صدای مختلف مرتبط با عملکرد برخی را استفاده کنند.

البته در نظر داشته باشید که شما باید مجوز آهنگ هایی که دارای حق کپی نمی باشند را خریداری نمایید و یا خودتان آهنگ بسازید. صداگذاری به گونه‌ای است که در واقع باید این کار به صورت عملی انجام دهید. توجه داشته باشید شرکت‌های صداگذاری انیمیشن این کار را انجام خواهند داد.

مزایای ساخت موشن گرافیک

بهتر است بدانید موشن گرافیک مزایای بسیاری را به همراه دارد. برخی از مزایای استثنایی ساخت موشن گرافیک عبارتند از:

افزایش میزان فروش

توجه داشته باشید شما با ایجاد یک موشن گرافیک می‌توانید در عرض 60 ثانیه به صورت موثر به مشتریان بالقوه خود برند خود را معرفی نمایید.

بهبود سئو سایت

توجه داشته باشید گوگل محتوای کاربران در یک سایت را با ذره بین بررسی خواهد کرد تا با جلب رضایت کاربران آنها به هدفشان برسند. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که استفاده از موشن گرافیک زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش خواهد داد که باعث می‌شود میزان نرخ پرش کم شده و سایت شما جایگاه بهتری را در گوگل پیدا کند. پس اگر قصد دارید جهت بهبود سئو سایت اقدام کنید از موشن گرافیک استفاده نمایید.

محتوایی جذاب در بستر سوشیال مدیا

همانطور که می‌دانید کاربران در شبکه های اجتماعی تعامل بیشتری با محتوای ویدیویی برقرار خواهند کرد. محتوای ویدئو بیشتر مورد پسند این افراد واقع می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت با انتشار موشن گرافیک در این بستر شما می توانید کاربران بیشتری را با برند خود آشنا نماید که نرخ تبدیل کسب و کار را افزایش خواهد داد.

اشتراک گذاری آسان

یکی دیگر از مزایای تهیه انیمیشن (موشن گرافیک) استفاده از فعالیت موثر برای یک بازاریابی مفید و کارآمد می باشد. در صورت مورد پسند واقع شدن ویدئو کاربران به راحتی می‌توانند آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند.

تعرفه طراحی موشن گرافیک

کلاس A

800,000تومان 30 تا 60 ثانیه
  • سناریو
  • استوری برد
  • کاراکتر ( ساده و اشکال هندسی)
  • تصویرسازی
  • صدای گوینده
  • افکت صدا
  • موزیک
  • دو بعدی
  • تدوین نهایی
ثبت درخواست

کلاس B

800,000تومان 30 تا 60 ثانیه
  • سناریو
  • استوری برد
  • کاراکتر ( ساده و اشکال هندسی)
  • تصویرسازی
  • صدای گوینده
  • افکت صدا
  • موزیک
  • دو بعدی
  • تدوین نهایی
ثبت درخواست

کلاس C

1,500,000تومان 15 ثانیه
  • سناریو
  • استوری برد
  • کاراکتر ( ساده و اشکال هندسی)
  • تصویرسازی
  • صدای گوینده
  • افکت صدا
  • موزیک
  • دو بعدی
  • تدوین نهایی
ثبت درخواست

تهیه انیمیشن (موشن گرافیک) جهت تیزر تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید در زمان کم بتوانید برند و خدمات خود را معرفی نمایید که این کار نیازمند تخصص و مهارت بالا می باشد. به همین خاطر به شما پیشنهاد می کنیم ساخت موشن گرافیک را به تیم تخصصی رشد۳۶۰ بسپارید تا به صورت حرفه ای و باکیفیت برای شما ساخته و تحویل دهند.

پرسش و پاسخ

شروع یک گفتگوی موفق

همین الان درخواست مشاوره را ثبت نمایید؛ با شما تماس خواهیم گرفت و شما را بسوی کسب و کار سودآور هدایت خواهیم نمود.

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link