لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل

لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل

یکی از جذاب ترین موضوعات قابل بررسی در دنیای گسترده دیجیتال مارکتینگ، رقابیت در میان همتایان مختلف است. بررسی توانایی ها و عملکرد هایی که هر یک از کمپانی ها برای سبقت گرفتن از رقیبان خود به کار میگیرند، برای مخاطبان این حوزه گیرایی بالایی دارد.

برای نمونه گوگل به عنوان پادشاه موتور های جستجو، امروز یکه تاز میدان به شمار می آید. اما رقیبانی چون موتور جستجوی بینگ هم مخاطبان خاص خود را خواهند داشت. اطلاعات نشان از آن دارند که لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل تفاوت هایی دارد.

آیا می دانید چند درصد از مخاطبان اینترنت از موتور های جستجو گری به جز گوگل استفاده می کنند؟ بیش از 30 درصد از افراد برای جستجو از دیگر موتور های جستجو استفاده می کنند. با توجه به آن که گوگل را به راحتی نمی توان کنار گذاشت، مخاطبان به راحتی نمی توانند موتور جستجویی که به آن عادت داشته اند را تغییر دهند.

اما در این مقاله از رشد 360 به این نکته خواهیم پرداخت که لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل چه تفاوت ها یا نقاط اشتراکی دارد؟ و تفاوت های گوگل و بینگ از دید تخصصی چیست؟

لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل

چرا لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل؟

چرا باید به بررسی این نکته بپردازیم که تفاوت ها و شباهت های این دو در چیست؟ بسیاری از مخاطبان پرسیده اند که چرا در گوگل رتبه ی مناسبی دارند و در صفحه نخست ظاهر شده اند اما در بینگ نه؟ محتوایی که سئو شده است باید در همه ی موتور های جستجو یکسان عمل کند. اما باید بدانید که همیشه اینطور نبوده است.

با دانستن این نکته که در سال 2020، بیش از یک سوم آمریکایی ها از موتور های جستجویی به جز گوگل استفاده کرده اند، متوجه خواهید شد که نادیده گرفتن جستجو گری چون بینگ اشتباه است. سئو کردن وب سایت تنها برای گوگل و یا تنها برای بینگ، به معنای فراموش کردن بخشی از مخاطبان است که از آن دیگری استفاده مداوم می کنند.

گرچه گوگل محبوب ترین است و به روز رسانی ها هر بار با ساختاری ایده آل تر در دسترس هستند، اما مخاطبان به ندرت از 2 جستجوگر استفاده می کنند. بنابراین، ارزشمند خواهد بود که بدانیم تفاوت های لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل چه چیز هایی هستند.

جستجوگر بینگ، بزرگ ترین سلاح مایکروسافت!

پیش از آن که به بررسی تفاوت های گوگل و بینگ از دید تخصصی بپردازیم، باید بدانیم که بینگ تا چه حد اهمیت دارد؟ جستجوگر بینگ این روز ها علاقه وب مستر ها را به خود جلب نموده است. دومین موتور جستجوی محبوب و پرکاربرد، بزرگ ترین رقیب گوگل و البته بزرگ ترین سلاحی که مایکروسافت برای رقابت با گوگل دارد همین جستجوگر است.

جستجوگر بینگ الگوریتم های جالبی دارد که بهینه سازی محتوا در آن نیاز به اطلاعات تخصصی دارد. بینگ، پیش از نمایش دادن نتایج جستجو، محتوای صفحات را بررسی می کند و مرتبط ترین نتایج را نمایش می دهد.

پیشبینی ها نشان می دهند که در چند سال آینده بینگ یا BING، سهم بالایی از جستجو ها را خواهد داشت. در حال حاضر بیش از ۱.۳ میلیارد جستجو در ماه و بیش از 8 درصد از جستجو ها مربوط به این جستجوگر است.

و حالا تفاوت های گوگل و بینگ از دید تخصصی!

  • در جستجوگر بینگ، محتوای پنهان و غیر پنهان تفاوتی ندارند اما در گوگل استفاده از محتوای پنهان ممکن است آسیب رسان باشد.
  • به دلیل افزایش استفاده از تلفن همراه، گوگل الگوریتمی برای رتبه بندی کردن صفحات وب مبتنی بر تلفن همراه پیش از نسخه دسکتاپ به کار گرفته است.
  • بینگ به شیوه ای خاص محتوای فلش و محتوای جذاب را پردازش می کند.
  • در حالی که گوگل اهمیت کمتری برای شبکه های اجتماعی قائل است، بینگ این فاکتور را بسیار مهم می شمارد و در رتبه بندی سایت ها پردازش می کند.
  • در موتور جستجوی گوگل بیش از همه صفحات بلاگ و صفحات خدمات، رتبه بندی شده اند. در حالی که در بینگ بیش از همه به صفحات نسخت هر سایت پرداخته شده است.
  • لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل را می توان بزرگ ترین موضوعی دانست که تفاوت ها در آن به وجود آمده اند.

تفاوت های لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل:

  • گرچه هر دو به مقوله لینک سازی اهمیت بسیاری داده اند اما وجود تفاوت هایی آشکار است. نخستین مورد اهمیت به کیفیت و یا کمیت است. کدام یک باید مورد توجه قرار گیرند؟
  • گوگل به کیفیت لینک دهی اهمیت می دهد و بینگ بیش از آن به کمیت لینک دهی اهمیت داده است.

PageRank در گوگل یکی از اساسی ترین سیگنال ها برای رتبه بندی است. در واقع وب سایت هایی که در این اواخر رتبه خوبی دارند، صرفا لینک دهی خارجی بسیار زیادی نداشته اند بلکه لینک سازی خارجی معتبر و مطلوبی داشته اند.

  • در حالی که در بینگ لینک های زیاد، به عنوان یک معیار در نظر گرفته شده اند که این صفحات نزد مخاطب محبوبیت داشته اند.
  • برای آن که در بینگ رتبه بهتری کسب کنید، لینک سازی بیشتری انجام دهید.
  • اما لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل شباهت هایی هم دارد. از جمله این که بینگ هم به کیفیت لینک اهمیت بالایی می دهد.

لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل

لینک سازی در سوشال مدیا

یکی از اصلی ترین و بارز ترین تفاوت های موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل، سوشال مدیا است. شبکه های اجتماعی این روز ها میزان بالایی از توجه مخاطب تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

یکی از الگوریتم هایی که بینگ اظهار داشته توجه بالایی به آن خواهد شد، سیگنال های شبکه های اجتماعی است. با این دیدگاه، بیش از 88 درصد از متخصصان سئو، لینک وب سایت را در پروفایل های شبکه های اجتماعی قرار داده اند.

اما گوگل ارزش کمتری برای سوشال مدیا قائل شده است. که این شاید مهم ترین وجه تفاوت لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل باشد.

چگونه می توانیم وب سایت های رقیب خود را در هر دو موتور جستجو تحلیل کنیم؟

با استفاده از ابزار هایی به نام آنالیز لینک.

آیا لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل آسان تر است؟

هر دو دارای شباهت های بسیاری هستند. اما هیچ یک آسان تر از دیگری نیست.

لینک دهی در گوگل از سایت خوب به سایت معمولی چه نتیجه ای دارد؟

این کار سبب بهبود جایگاه سایت دوم که ضعیف تر است خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link