معرفی الگوریتم Freshness گوگل

معرفی الگوریتم Freshness گوگل

آیا به عنوان وب مستر یا سئو کار در حال فعالیت هستید؟ آشنایی با الگوریتم ها و ساختار های مربوط به موتور های جستجو به ویژه گوگل، جذابیت بالایی برای شما خواهد داشت.

برای ورود به این کهکشان بی انتها، نخست باید بیاموزید که الگوریتم ها چه چیز هایی هستند و چگونه به بهینه سازی فضای وب کمک می کنند. حتما نام هایی چون الگوریتم پاندا و پنگوئن را بسیار شنیده اید. اما آیا چیزی درباره الگوریتم Freshness هم شنیده اید؟

شاید در میان مقاله های دیجیتال مارکتینگ، کمتر به معرفی الگوریتم Freshness گوگل پرداخته شده باشد. اما الگوریتم Freshness نکته ای نیست که بتوانید آن را به فراموشی بسپارید.

در این مقاله سعی داریم تا به طور کامل به معرفی الگوریتم Freshness گوگل بپردازیم و تاثیر آن را بررسی کنیم. در ادامه از رشد 360 با ما همراه باشید تا همه چیز راجب الگوریتم Freshness را بشناسید.

معرفی الگوریتم Freshness گوگل

الگوریتم Freshness چیست؟

تا پیش از سال 2011، الگوریتم کافئین یکی از مهم ترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل بود. اما در نوامبر 2011، گوگل به روز رسانی منحصری از کافئین را با نام فرشنس ارائه داد. باید بدانید که با خلق این الگوریتم، جهان فکری بازاریابان دیجیتالی و اصولا دیجیتال مارکتر ها به کلی تغییر مسیر داد.

در پاسخ به این سوال که الگوریتم Freshness چیست؟ باید طی یک عبارت ساده بگوئیم، الگوریتمی برای نمایش دادن نتایج جستجویی که به روز و تازه تر هستند. بنابراین پس از سال 2011، مفهوم بروزرسانی دائمی محتوا و بررسی محتواهای پیشین و بازسازی آن ها به وجود آمد.

پس از الگوریتم فرشنس این شاخصه به معیار های موتور جستجوی گوگل افزوده شد که محتوای قدیمی باید تازه سازی شود و مطابق اتفاقات و اطلاعات روز در اختیار مخاطب قرارا گیرد.

معرفی الگوریتمFreshness  گوگل به زبان آدمیزاد!

تصور کنید که در گوگل این عبارت را سرچ کرده اید«آخرین رئیس جمهور کشور اسپانیا کیست؟» چه اتفاقی می افتد اگر در سال 2022 مقاله ای را نشان دهد که آخرین رئیس جمهور اسپانیا در سال 2010 را معرفی کرده است؟ در این صورت نتیجه ی جستجوی شما منسوخ شده و کاملا قدیمی است. با استفاده از الگوریتم Freshness گوگل، شما به محتوایی که به تازگی با این عنوان منتشر شده است دست می یابید.

کدام یک از وب سایت ها تحت تاثیر الگوریتم Freshness هستند؟

  • وب سایت های انتشار اخبار و رویداد های تازه
  • وب سایت های دانلود موسیقی و فیلم
  • پورتال های انتشار ویدئو
  • پورتال های انتشار تصویر
  • وب سایت های فروش و صفحات تجاری
  • وب سایت هایی که به طور مداوم محتوا انتشار می کنند و نرخ کلیک بالایی دارند
  • معرفی الگوریتم Freshness گوگل نکته ی جالبی هم در پی دارد؛ وب سایت هایی که در رتبه بندی ها جایگاه خاصی ندارند اما محتوای خود را بروزرسانی نموده اند در این میان تحت تاثیر قرار گرفته اند. و به صفحه نخست نتایج جستجو راه یافته اند.
  • به طور کلی در بیش از 35 درصد از نتایج جستجو، الگوریتم Freshness تاثیر گذار بوده است.

پس از آن که دانستیم الگوریتم Freshness چیست؟ باید به نکته ای جذاب بپردازیم.

ترفند هایی برای بهینه سازی سایت با الگوریتم Freshness !

  • در تقویم محتوایی سایت خود حتما زمانی را به بروز رسانی، ویرایش و بازآفرینی محتوا اختصاص دهید. در این مقوله اولویت با صفحاتی است که در صفحه نخست نتایج قرار دارند. حداقل 10 درصد از تولید محتوا باید صرف بروزرسانی ها شود.
  • توجه الگوریتم Freshness گوگل، بر محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید بسیار بالا است. در صورتی که سیگنال ها با محتوا ارتباط داشته باشند، تاثیر ارزشمندی خواهد داشت.
  • محتوایی به رنگ سبز تولید کنید. هر چقدر حجم محتوای سبز شما افزایش یابد، کمتر نیاز به بروزرسانی خواهید داشت. برای نمونه شما راجب تخت جمشید محتوایی نوشته اید، سعی کنید به گونه ای باشد که حتی تا سالیان نیاز به بروزرسانی نداشته باشد.
  • محتوای متنوعی چون اینفوگرافیک، پادکست، ویدیو و….در وب سایت خود منتشر کنید.

معرفی الگوریتم Freshness گوگل

آیا الگوریتم Freshness گوگل بر 100 درصد وب موثر است؟

دقت کنید که اینطور نیست و این الگوریتم برای همه ی انواع محتوا کارآمد و ضروری نیست. الگوریتم هایی وجود دارند که 100 درصد محتوای وب را بررسی می کنند و تحت تاثیر قرار می دهند تا مخاطب به بهترین گزینه ها دسترسی یابد.

اما الگوریتم تازگی محتوا، دارای یک محدوده خاص خواهد بود. گرچه نباید فراموش کنید که به روز رسانی و ادیت هر نوع محتوایی در وب سایت می تواند به سئو و بهینه سازی سایت کمک کند. پس از آن که به طور کامل به معرفی الگوریتم Freshness گوگل پرداختیم، هنوز یک سوال باقی مانده است.

کدام نوع محتوا بیش از همه به Freshness نیاز دارد؟

  1. تکنولوژی های مربوط به دنیای گوشی هوشمند، لپ تاب، حوزه رباتیک و…
  2. رویداد هایی مانند نمایشگاه های فصلی، همایش ها، کنفرانس ها و…
  3. محتوای آموزشی به ویژه در حوزه وب
  4. اخبار مربوط به نتایج مسابقات ورزشی، مسابقات تلوزیونی و…
  5. اخبار مربوط به اتفاقاتی چون غرق شدن یک کشتی، انتخابات، پرتاب موشک و…
  6. محتوای مربوط به سهام، بورس، ارز دیجیتال، متاوورس و…
  7. قیمت دلار، سکه، طلا
  8. اتفاقات سیاسی، جنگ و..
  9. اتفاقات مربوط به فستیوال های مختلف مانند اسکار، جشنواره فجر و..

در انتهای معرفی الگوریتم Freshness گوگل؛ باید به این نکته بپردازیم که محتوای نو و تازه می تواند بر محتوایی با سئو سبز ولی قدیمی ارجعیت داشته باشد. بنابراین محتوای وب سایت خود را بر اساس این ساختار و الگوریتم ها تنظیم کنید تا نتایج ایده آل تری بگیرید.

در معرفی الگوریتمFreshness گوگل به این نکته اشاره نشد که آیا سایت بررسی می‌شود یا مقاله؟

این الگوریتم هم کل وب سایت و هم صفحات مختلف را بررسی می کند.

به روز رسانی تنها به معنای ویرایش محتوا است؟

به روز رسانی محتوا هم ویرایش و هم افزودن اطلاعات و تصاویر تازه و مرتبط است.

آیا در بروزرسانی باید تعامل با کاربر هم در نظر گرفته شود؟

با ایجاد پرسش و پاسخ و یا تعامل کاربران، به این الگوریتم نشان داده اید که محتوای شما معتبر و ارزشمند است.

محتوای ضعیف را بروزرسانی کنیم یا محتوای با کیفیت؟

اولویت با محتوای با کیفیت و آن دسته ای است که در نتایج گوگل جایگاه بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link