آشنایی با انواع رپورتاژ

آشنایی با انواع رپورتاژ

مطمئناً بسیاری از شما در حال حاضر، در بستر وب سایت ها با تبلیغات های بیشتری رو به رو می شوید تا در تلویزیون! مهم ترین دلیل این امر نیز، افزایش کاربران فضای وب می باشد.

از آن جایی که وب سایت ها دیگر هر نیاز بشر را برطرف می نمایند، لازم است تا برنامه ریزی ویژه ای نسبت به ایجاد تبلیغ در بستر آن صورت گیرد. یکی از بهترین و مدرن ترین راه های تبلیغ در سایت، ایجاد رپورتاژ می باشد.

رپورتاژ، رپورتاژ آگهی، گزارش آگهی و یا advertorial به زبان انگلیسی، هم اکنون یکی از مؤثر ترین روش های تبلیغ محصولات یا کسب و کارهاست.

ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که علاقه ای به دنبال نمودن تبلیغ ها نداشته و نگاهی جز سودجویی به آن ها ندارند. در واقع یکی از اهداف رپورتاژ، ایجاد منفعتی دوجانبه است، به صورتی که کاربر تنها به عنوان مشاهده کننده و در صورت تمایل، مشتری قلمداد نشود.

از سویی دیگر در رپورتاژ، تبلیغ به صورت مفید و کامل تری ارائه خواهد شد. اینگونه کاربر نگاه بهتری نسبت به مارکتینگ خواهد داشت و بیشتر جذب خواهد شد.

حال این که چگونه رپورتاژ، صنعت ادورتایزینگ و مارکتینگ را متحول نموده و انواع آن شامل چه مواردی می باشند، همه را می توانید در ادامه همین مطلب دنبال نمایید. پس با ما همراه شوید.

 

آشنایی با رپورتاژ آگهی

در تعریفی ساده، رپورتاژ، نوعی آگهی است که در قالب یک محتوای کامل و سودمند ارائه می شود. در واقع رپورتاژ از محتوای بهینه و سئو شده در قالب متن، تصویر، صوت یا ویدئو استفاده می کند تا علاوه بر ایجاد یک تبلیغ قابل اعتماد، مطالبی آموزنده را به کاربر ارائه دهد.

طبق آمار و تجربه، این روش کاربران و مشتریان بیشتری را جذب خود خواهد نمود، چرا که آن ها را به خوبی نسبت به محصول یا هر مورد مورد تبلیغ دیگری متقاعد می نماید و صرفاً شامل شعار و جلوه های اسپم طور نمی باشد.

رپورتاژها همانطور که اشاره نمودیم، در انواع مختلفی تولید می شوند و می توان آن ها را در بستر هر نوع فضای مجازی به طیف کاربران خود ارائه نمود. در رپورتاژ، به معرفی محصولات، خدمات و مزایای یک شرکت یا کسب و کار پرداخته می شود.

مزایای تبلیغ با انواع رپورتاژ

افراد و شرکت هایی وجود دارند که معمولاً به دلیل دارا بودن محبوبیت بالای خود، هزینه های گزافی را در ازای تبلیغ مجموعه ای دیگر دریافت می نمایند و تنها جنبه متقاعدسازی آن ها، چهره محبوب آن ها به حساب می آید.

بی شک ایجاد رپورتاژها، روش کم هزینه تر و در عین حال ماندگارتر و متقاعد کننده تری برای تبلیغ خواهند بود و اثر ناشی از آن ها نیز طولانی مدت تر و مؤثرتر خواهد بود، چرا که در آن تا حد امکان صداقت و مهارت به کار رفته است.

مزایای تبلیغ با انواع رپورتاژ

انواع رپورتاژ را بشناسید

بی شک آشنایی با انواع رپورتاژها، شما را نسبت به نوع آگهی که احساس می کنید بیش از هر زمان به آن نیاز دارید، راهنمایی خواهد نمود:

انواع رپورتاژ را بشناسید

  • رپورتاژ روزنامه ها و مجلات

اولین نوع رپورتاژها را می توان در انواع نشریات مشاهده نمود. این سبک از رپورتاژ پیش از ظهور تکنولوژی و پیشرفت آن بسیار رایج بود و هدف نشریات از انجام آن، بالا بردن میزان سود خود بوده است.

امروزه راه های ایده آل تر و جذاب تری برای ارائه رپورتاژها وجود دارند و این سبک از تبلیغ را غیر محبوب ساخته اند.

  • رپورتاژ تصویری

بی شک هیچ چیزی نمی تواند به اندازه جلوه های بصری تأثیرگذار باشد! طبق تجربه، آگهی های دارای تصاویر گرافیکی و رنگی مناسب که در قالب آن ها متن آگهی به کار رفته است، افراد بیشتری را به خود جذب خواهند نمود.

تلویزیون، هنوز هم برترین رپورتاژ تصویری حال حاضر شناخته می شود. چرا که قادر است تصاویر، ویدئوها، صوت و متن را به صورت ساختاری بسیار هماهنگ و جذاب به بیننده ارائه دهد.

البته این پلتفرم همیشه از سیاست دیگری نیز برخوردار بوده و آن هم پخش جذاب ترین برنامه هاست. بدین ترتیب بیننده را به منظور پخش ادامه برنامه، ملزم به تماشای آگهی می نماید.

  • رپورتاژ خبری

جدیدترین نوع رپورتاژ که البته ریشه آن به رپورتاژ متنی نشریات باز می گردد، در بستر وب انجام می پذیرد و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار شده است.

رپورتاژ خبری، هم به ارائه محتوای سئوسازی شده می پردازد و سایت شما را در موتورهای جستجوگر محبوب می گرداند، و هم فرصت تبلیغ غیر آزار دهنده و چند رسانه ای را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد.

 

بهترین رپورتاژ کدام است؟

نمی توان گفت که کدام رپورتاژ نسبت به دیگری برتریت دارد. این برتری در کل به عوامل متعددی بستگی دارد و در هر کسب و کاری، متفاوت است.

برای آن که مفیدترین نوع رپورتاژ را ارائه دهید، ابتدا هدف خود را بشناسید. بدین صورت که بایستی به طیفی که قصد ارائه محصول خود به آن ها دارید را به خوبی بدانید و از سلایق و ترجیحات آن ها مطلع باشید.

سپس می بایست با توجه به نوع سایت، موضوع محتوا و دیگر عوامل تعیین کننده، با لحن مناسب و هماهنگ با دیگر مقالات، محتوای خود را تولید کنید.

با این حال، امروزه یکی از تأثیرگذار ترین آگهی ها، رپورتاژهای خبری است. این رپورتاژ همانطور که گفته شد، برای آیتم های پیچیده، گران قیمت و نیازمند توضیحات مفصل بسیار مناسب واقع خواهد شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد360

رقابت بر سر مارکتینگ و سئوی سایت به طور جداگانه در حال حاضر در اوج خود قرار دارد. بدین ترتیب این رقابت زمانی شدیدتر خواهد شد که مارکتینگ در بستر وب صورت گرفته باشد. در چنین شرایطی، آشنایی کامل با فرآیندهای مارکتینگ و فروش و در کنار آن تسلط بر ارتقاء سئو، مهم ترین عوامل پیشرفت کسب و کار به حساب می آیند.

ما اینجاییم تا نگرانی شما دارندگان کسب و کارهای در بستر وب را برطرف نماییم! آژانس مارکتینگ رشد 360، بیش از یک دهه است که به طور تخصصی در زمینه مارکتینگ در بستر وب و شبکه های مجازی و سئوی سایت فعالیت دارد.

می توانید هم اکنون از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید تا با شرایط کاری این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

آیا ابزارهایی همچون گوگل ادسنس، از روش های ایجاد رپورتاژ به حساب می آیند؟

خیر، گوگل ادسنس به عنوان یکی از مناسب ترین امکانات این شرکت، برای آن دسته از افرادی است که قصد به اشتراک گذاری تبلیغات در گوشه ای از صفحه وب خود را دارند.

آیا رپورتاژ متنی مناسب تر است یا ویدئویی؟

معیاری برای برتر دانستن انواع رپورتاژ نسبت به یکدیگر وجود ندارد و در کل نوع بازاریابی شما در قالب رپورتاژ، به نوع کسب و کار و طیف کاربران شما بستگی دارد.

آیا تبلیغ از طریق رپورتاژ مناسب تر از تبلیغ های بدون محتواست؟

قطعاً تبلیغی که برای آن محتوای تصویری یا متنی مناسبی در نظر گرفته شده است (رپورتاژ)، کاربران بیشتری را نسبت به تبلیغ های سایتی معمولی جذب خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link