نکات طلایی برای افزایش فروش اینترنتی
  • ms.akbari
  • اسفند 28, 1400
  • بدون دیدگاه

نکات طلایی برای افزایش فروش اینترنتی

هدف اکثر فروشگاه‌های آنلاین هم از قدیمی و نوپا قطعاً فروش بالا می باشد. در فروش آنلاین محصولات مختلف باید دنبال نکات کلیدی باشید و با اعمال صحیح و درست این نکات به تجارت خود رونق دهید. با توجه به اینکه در دنیای امروز دنیای اینترنت می باشد فروش آنلاین نیز مانند فروش در بازار واقعی ضروری می باشد.

در ادامه مطلب با چند روش تخصصی و عمومی جهت افزایش فروش آنلاین آشنا می شوید. توجه داشته باشید که این تکنیک ها در فروش کالا های فیزیکی مفید و موثر می باشد.

داشتن رفتار صادقانه در فروش

داشتن صداقت در یک فروش قدرتمند بسیار موثر می باشد. در فروش اینترنت کاربران مهم ترین نکته می باشد بنابراین ادعای نکنید از انجام آن بر نیاید و از تعریف های بیجا و همچنین اغراق کردن دوری کنید. به هیچ وجه نقش بازی نکنید. فروشگاه خود را همانگونه که است به کاربران معرفی کنید.

گاهی اوقات بعضی از فروشندگان در تلاشند که فروشگاه خود را بزرگتر از آنچه که هست جلوه دهند. یا اینکه همه تلاش خود را در بزرگ کردن فروشگاه خود به کار می‌برند. از هدف اصلی خود که جلب مشتری می باشد دور می شوند.

نمایش رضایت و اعتماد کاربران و مشتریان

امروزه به دلیل راحت برقرار کردن ارتباط با کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی بازخوردهای مشتریان از محصولات و سرویس و…  اهمیت زیادی دارد. می‌تواند رتبه و برند محصولات شما را در سطح وسیعی محبوب کند. بهتر است بدانید رضایت مشتریان بیشتر از هر تبلیغ می تواند در رونق فروش محصولات موثر باشد.

استفاده از پیشنهادات لحظه ای و محدود

این نوع پیشنهادها را باید در صفحه اصلی وب سایت و در قسمتی که کاملاً قابل رویت باشد قرار دهید. برای این کار می توانید یکی از محصولات خود را با تخفیف یا همراه اشانتیون در معرض دید و فروش بگذاری.د چیزی که کاربران را به خرید این محصول ترغیب می‌کند تخفیفی که برای زمان مشخصی تعیین کرده اید می باشد.

 پیشنهاد ارسال رایگان یا شرکت در قرعه کشی نیز می تواند روش کاربردی برای ترغیب کاربران برای خرید یا افزایش فروش نیز باشد. اکثر فروشگاه های بزرگ آنلاین از این روش ها استفاده می کنند.

تضمین بازگشت بدون قید وشرط وجه در فروش

یکی از نکات طلایی برای افزایش فروش اینترنتی تضمین بازگشت بدون قید وشرط وجه در فروش دغدغه مشتریان نبود ضمانت برای خرید آنلاین می باشد که اکثر افراد خرید اینترنتی را یک ریسک می دانند.

اکثراً به دلیل عدم ضمانت از خرید منصرف می شوند. این ترس نیز به خاطر مسئله مالی و خطر احتمالی از دست دادن پول می باشد که نوعی بی اعتمادی به خرید آنلاین محسوب می شود.

البته باید به کاربران نیز حق داد چون اطلاعی از محصول ندارند فکر می‌کند که اگر محصول خریداری شده سالم نباشد یا کیفیت محصول آن چیزی که در توضیحات ارائه شده نباشد.

فروشندگان آنلاین با تضمین بازگشت پول در صورت عدم رضایت از محصول تا حدودی خیال مشتریان خود را از این بی اعتمادی به وجود آمده راحت می کنند. با این راهکار علاوه بر افزایش فروش خود می توانید مشتریان ثابت نیز داشته باشید که باعث می‌شود یک فروشگاه معتبر بین کاربران و مشتریان خود محسوب شوید.

تضمین بازگشت بدون قید وشرط وجه در فروش

کاهش پیچیدگی فرآیند سفارش وپرداخت

مراحل پیچیده فرآیند سفارش و پرداخت باعث می‌شود که کاربران از خرید منصرف شوند. با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد حوصله خرید پیچیده یا زمان کافی برای خرید های پیچیده ندارند. فروشگاه هایی که دارای مراحل سفارش و پرداخت پیچیده باشند را انتخاب نمی کنند.

به طور کلی می‌توان گفت فروشگاه هایی که از مراحل ساده و راحت تری برای سفارش و خرید برای مشتریان خود در نظر می گیرند نسبت به فروشگاه هایی که مراحل پیچیده برای سفارش و خرید ارائه می‌دهند فروش بیشتری دارند. بنابراین بهتر است اجبار در پر کردن فرم های غیر ضروری را از فروش خود حذف کنید.

کاهش پیچیدگی فرآیند سفارش وپرداخت

روش های متعدد برای پرداخت

یکی از نکات طلایی برای افزایش فروش اینترنتی روش های متعدد برای پرداخت می باشد. روش پرداخت مهمترین دلیل انتخاب یا عدم انتخاب فروشگاه اینترنتی توسط مشتری می باشد. مشتری پرداخت نقدی در منزل را به روش های پرداخت آنلاین و پرداخت توسط کارت های بانکی ترجیح می دهد.

شما می توانید برای افزایش فروش خود روش های مختلفی را نظیر کارت به کارت کردن، پرداخت آنلاین از درگاه های بانکی و پرداخت نقدی در محل را برای مشتریان خود در نظر داشته باشید.

تهیه تصویر با کیفیت

ظاهر محصول رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد. طوری که تصویری ایده آل از محصول باعث شفاف سازی و تصمیم گیری می شود و به صورت خود به خودی نظر مشتریان را به محصول جذب می کند. اکثر فروشگاه‌های بزرگ آنلاین یک اتاق عکاسی را جهت تهیه تصویر از زاویه های مختلف محصولات خود تعیین می‌کنند.

توجه داشته باشید حتی اگر امکان دسترسی به تصاویر محصول در سطح اینترنت وجود داشته باشد. بهتر است عکس های انحصاری خودتان را تهیه کنید که موثرترین راه کسب اعتماد مشتریان می باشد.

استفاده از Gmail برای تبلیغات

با توجه به اینکه جیمیل بیشتر از هزاران کاربر فعال برخوردار می‌باشد. بهترین مکان برای تبلیغات ایمیلی می باشد. بهتر است بدانید به دلیل حرفه ای بودن سیستم جیمیل رقبای زیادی را برای شما خواهد داشت.

دادن مشاوره و پشتیبانی آنلایین به مشتریان

در فروش اینترنتی مشتریان شما تنها به یک منطقه شهر خاصی محدود نمی‌شوند. بنابراین با ارائه مشاوره و پشتیبانی به مشترکان خود اعلام می کنید که همیشه در دسترس آن ها می باشید.

بازدیدکنندگان هنگام بروز مشکل می توانند به راحتی با شما در ارتباط باشد. مشاوره و راهنمایی های لازم را برای خرید محصولات شما دریافت کنند که این امر باعث افزایش فروش و مشتریان می‌شود.

توجه به باز خوردهای مشتریان

همیشه در فروش آنلاین سوالات پیشنهادات و انتقاداتی از سوی مشتریان مطرح می‌شود. وظیفه شما شفاف سازی برای کاربران می باشد تا شک و شبهه ای در مورد فعالیت و محصولات و سرویس هایی که به مشتریان ارائه می‌دهید وجود نداشته باشد.

با اینکه توجه به سوالات و پیشنهادات مشتریان رشد 360 مهمترین مسئله در فروش اینترنتی می باشد. ولی اکثر فروشندگان آنلاین توجه کمتر به این مسئله دارند. توجه داشته باشید مشتریان فروشگاه های آنلاین هرچند که اطلاعات کافی داشته باشند باز هم برای اطمینان خاطر خود سوالات و پیشنهادهای مختلفی را مطرح می‌کنند.

چگونه می توان فروش اینترنتی را افزایش داد؟

برخی از راه های افزایش فروش اینترنتی عبارتند از: داشتن رفتار صادقانه در فروش، نمایش رضایت و اعتماد کاربران و مشتریان، استفاده از پیشنهادات لحظه ای و محدود، تضمین بازگشت بدون قید وشرط وجه در فروش و ...

ایا می توان از جیمیل برای تبلیغات استفاده کرد؟

بله جیمیل بیش از هزاران کاربر فعال دارد و برای تبلیغات گزینه خوبی است.

تبلیغات برای افزایش فروش اینترنتی را به چه تیمی بسپاریم؟

تبلیغات کسب و کار خود را برای افزایش فروش اینترنتی به تیم تخصصی رشد 360 بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 2 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link