اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟

اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو یا همان سئو طبق گسترده ای از اقدامات متنوع را شامل می شود که در جهت بهبود رتبه یک سایت در نتایج حاصل از موتور های جست و جو عمل می کند.

سئو مناسب یک سایت می تواند سبب سرازیر شدن تعداد زیادی از دنبال کنندگان واقعی و رایگان به سمت وب سایت شما شود البته کارایی وب سایت هم دقیقا با سئو سایت مرتبط است.

اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟

داده ساختار یافته چیست؟

در رابطه با مقوله اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟ می توانیم این گونه بیان کنیم که داده های ساختار یافته یا (Structured Data) به داده هایی گفته می شود که در یک فیلد ثابت و یا در یک پرونده یا رکورد قرار دارند و دارای  فرمت مشخصی هستند و به نحوی نوشته می شوند که قابل درک برای موتور های جستجو باشند.

این داده ها معمولاً در پایگاه داده رابطه ای RDBMS ذخیره می شوند. داده های ساختار یافته می توانند اعداد و یا متن باشند و منبع یابیشان نیز می تواند به صورت خودکار و یا حتی دستی انجام شود تا زمانی که در ساختار RDBMS قرار بگیرند.

البته روشی که ذکر شد بسته به ایجاد یک مدل داده ساختار یافته، تعیین نوع داده ها و نحوه ذخیره و پردازش آن ها متغیر می باشد. لازم به ذکر است که زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای داده های ساختار یافته نیز SQL می باشد.

زبان برنامه نویسی SQL که توسط IBM در دهه 1970 توسعه یافته است، پایگاه های داده رابطه ای را مدیریت می کند. از نمونه های معمول داده های ساختار یافته می توان به نام، آدرس، شماره کارت اعتباری، موقعیت جغرافیایی و… اشاره کرد. در ادامه به معرفی اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟ نیز پرداخته ایم.

دلایل اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟

گوگل در تلاش است تا مرتبط‌ ترین و مفید ترین لینک ها را برای هر جست و جو در موتور جست‌ و جوی خود به کاربرانش ارائه دهد. در اینجا داده های ساختار یافته به موتور های جست ‌و جو کمک می ‌کنند تا محتوای یک وب ‌سایت را بهتر درک کنند.

حال برای اینکه پاسخ بیشتری برای سوال اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟ دریافت کنید، لازم است تا موارد زیر را مطالعه کنید، مهم ترین دلایل اهمیت داده های ساختار یافته در سئو به شرح زیر است:

  • موتور های جستجو محتوا ها را با دقت بیشتر با نتایج جستجوی مرتبط مطابقت می دهند.
  • در موتور های جستجو نام تجاری، همه ی قسمت های کسب و کار و محتوای شما را بهتر درک می کنند.
  • این پیشرفت ها به گوگل کمک می کند تا نمودار دانش و پنل دانش بهتر و دقیق تری در مورد نام تجاری سایت شما ایجاد کند.
  • موتور های جستجو شامل اطلاعات بیشتری در صفحه نتایج جستجو برای محتوای شما هستند مانند مکان از صفحه رویداد و یا بررسی از صفحه موفقیت مشتری.
  • مجددا این پیشرفت ها می توانند منجر به رتبه بندی کلمات کلیدی بیشتر شوند، زیرا موتور های جستجو محتوای سایت شما را با موضوعات و زیر موضوعات بیشتری مرتبط می کنند.
  • در آخر این بهبود ها می تتوانند سبب نمایش ارگانیک و کلیک های ارگانیک بیشتر شوند، زیرا ویژگی های جستجو مانند نتایج ریچ، به محتوای سایت شما کمک می کنند تا در جستجو برجسته شده و پرسش ها را با سرعت بیشتری پاسخ بدهند.

حال که دریافتید اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟ در ادامه با انواع داده های ساختار یافته برای نتایج جستجوی گوگل آشنا می شوید.

اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟

انواع داده های ساختار یافته برای نتایج جستجوی گوگل چیست؟

پس از درک اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟ اگر قصد دارید که از داده های ساختار یافته در سئو سایت خود استفاده کنید، می توانید به انواع مختلفی از این نوع داده دسترسی داشته باشید. برخی از انواع داده های ساختار یافته برای نتایج جستجوی گوگل عبارت اند از:

  • مقاله و کتاب
  • فیلم ها
  • رویداد ها و تاریخ ها
  • کروسل
  • چگونه
  • دوره آموزشی
  • سؤالات متداول
  • رتبه بندی کلی
  • بررسی واقعیت
  • تماس با شرکت
  • بررسی منتقدین
  • مجموعه داده ها
  • آگهی استخدام و…

در نظر داشته باشید که گوگل هم­چنین به گسترش پشتیبانی خود از داده های ساختار یافته ادامه می دهد که این امر فرصت های جدیدی را برای سئو سایت افراد به همراه دارد.

این موضوع می تواند به ما نشان دهد که در آیند میزان اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست و چطور باید برای کاربرد آن در آینده برنامه ریزی کنیم .

سخن آخر

به طور کلی در این مقاله اطلاعاتی درباره اهمیت داده های ساختار یافته در سئو چیست؟ ارائه شد. شما می توانید تمامی امور در رابطه با سئو سایت، محتوا نویسی و… سایت خود را به مجموعه رشد 360 بسپارید.

رشد ۳۶۰ با بیش از ده سال سابقه درخشان خدمات ارزنده ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، عکاسی حرفه ای و… ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رشد ۳۶۰ مراجعه کنید.

آیا استفاده از داده های ساختار یافته سخت است؟

خیر شما به راحتی می تواند از طریق افزونه آماده استراکچرد دیتا از داده های ساختار یافته استفاده کنید، البته کد نویسی استاندارد هم کار سختی نیست.

آیا گوگل در آینده هم به داده های ساختار یافته توجه خواهد کرد؟

بله در حال حاضر گوگل الگوریتم خود را برای درک داده های ساختار یافته توسعه داده است.

آیا استفاده از داده های ساختار یافته بر بازاریابی هم موثر است؟

به طور قطع پاسخ مثبت است، استفاده از داده های ساختار یافته با ارتقا رتبه و ترافیک یک وب سایت تاثیر مثبتی بر بازاریابی تخت وب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link