اهمیت و تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت

اهمیت و تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت

از مواردی که در سئو سایت باید به ان دقت کرد لندینگ پیج که به ان صفحه فرود هم گفته می‌شود. در بعضی موارد مدیران سئو سایت متمرکز به مسائل تکنیکی و off page سایت شده و ممکن است مسائلی مانند تجربه کاربری صفحه و طراحی صفحه را فراموش می‌کنند.

این در صورتی است که اینها موضوعاتی هستند که در رتبه گرفتن سایت در مورد موتور جستجو بسیار مهم است که ما در این جا قصد داریم ویژگی‌ها و اصول طراحی لندینگ پیج را به نحو احسن انجام داده تا تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت داشته باشد.

اهمیت و تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت

تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت

در ابتدا باید به درستی بدانیم که لندینگ پیج چیست؟ باید بدانیم که به نقطه ورود کاربر به وب سایت لندینگ پیج گفته می‌شود. به طور کلی از کلمه لندینگ در میان خلبان و دانشمندان هوا و فضا کاربرد دارد و منظور از این کلمه یعنی مکانی که هواپیما در ان فرود می اید.

اما در وب سایت هر صفحه ای از شما می‌تواند لندینگ پیج شما باشد. البته باید بدانید که شما می‌توانید صفحات خاصی را با ارزش تر جلوه دهید که بیشتر درامد شما از این صفحه خواهد بود. برای مثال شما با لینک دهی صفحه داخلی به صفحه مورد نظر شما به موتور جستجو این اجازه را می‌دهید که به این صفحه اهمیت ویژه ای دهد و آن را به عنوان صفحه فرود قرار دهد.

برای نمونه لندینگ پیج یک فروشگاه می‌تواند صفحه دسته بندی آن باشد و دلیل آن هم این است که تمام محصولات فروشگاه در این صفحه قرار دارد و به طور کلی این صفحه همان صفحه فروش به حساب می آید. و حتی در یک سایت خدماتی همان صفحه ای که در ان خدمات و مزایای آن را معرفی کرده ایم به عنوان لندینگ به شمار می‌رود.

حتی این امکان وجود دارد که لندینگ پیج به صورت مقطعی باشد به طور که شما به مناسبت یک روز خاص تخفیف ویژه اختصاص دهید و صفحه ای خاص را به آن اختصاص دهیم و سعی کنیم کاربران را به آن سوق دهیم و از این روش می‌توان در سایت‌های بزرگ استفاده کنیم.

البته بعضی لندینگ‌ها طوری طراحی شده اند باعث بالا رفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود. همان طور که گوگل در روزهای گدشته به طور رسمی اعلام کرد که از می سال 2021 عملکرد کاربران را به عنوان یک عمل برای رتبه بندی سایت مد نظر قرار می‌دهد.

باید توجه داشت که این گزینه از گذشته یا به الان مورد توجه بوده اما به طور رسمی از سوی گوگل اعلام نشده بود و با وجود این اعلام رسمی لندینگ پیج تأثیر زیادی بر سئو سایت دارد.

چگونه تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت را افزایش دهیم

اکنون به این موضوع می‌پردازیم که چگونه تأثیر لندینگ پیج مان را بر سئو بیشتر کنیم. اکنون به مواردی اشاره می‌کنیم که راعایت ان ها تأثیر بسزایی بر لندینگ سایت ما دارد. البته باید بدانید که هیچ چیز خارجی در این رابطه وجود ندارد و فقط شما با عمل به این اصول می‌توانید ارزش زیاد تری از جانب موتور جستجو بدست آورید که این امر باعث قوی‌تر شدن سئو ی شما می‌شود.

تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت از طریق محتوای مختصر و مفید

از جمله مواردی که باید به ان دقت کنید این است که لندینگ پیج شما باید کوتاه و مفید باشد و مثل یک صفحه بلاگ طولانی نباشد و فقط به موضوعات اصلی و مهم پرداخته شده باشد.

باید بدانید که کاربرانی که به لندینگ شما وارد می‌شوند به دنبال پیدا کردن محصولی هستند و برای اموزش چیزی نیامده اند. در این زمان ما باید بتوانیم با استفاده از کمترین کلمات ویژگی‌های لازم را به کاربران ارائه دهیم.

تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت از طریق هدف و چشم انداز

از مواردی که لندینگ پیج تأثیر گذار است هدفمند عمل کردن است. در این زمان کاربران ممکن است به هر دلیلی از جمله تماس و یا دانلود و یا خرید و یا ثبت نام به لندینگ ما وارد شوند پس باید طراحی و محتوای صفحه ما به گونه ای باشد که کاربران را به راحتی به هدفشان برساند.

تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت از طریق افزایش نرخ تبدیل

از جمله دیگر راه‌هایی که ممکن است بر لندینگ پیچ شما تأثیر داشته باشد و نرخ تبدیل شما را بالا ببرد کوتاه کردن مسیر کاربران تا رسیدن به هدف مورد نظرشان است. برای نمونه اگر حدث می‌زنید که کاربران با تماس برقرار کردن به سهولت بیشتری می‌توانند به هدفشان برسند.

بهتر است آنها را به صفحه دیگری راهنمایی نکنید و با یک دکمه به طور مستقیم تماس برقرار می‌کنند و حتی اگر می‌خواهید از فرم تماس استفاده کنید بهتر است منصرف شوید زیرا کاربران حوصله پر کردن ان را ندارند و قصد دارند سریع‌تر به مقصدشان برسند.

در این بین ممکن است کاربران برای انتخاب بین چند گزینه گیر کرده اند در این هنگام هر کدام از سایت‌ها که درباره مزایای خود توضیح بیشتری داده اند موفق‌تر هستند در واقع راهنمایی مناسبی به کاربران می‌دهد تا انتخاب مناسبی انجام دهند و این مورد می‌تواند در فروش شما تأثیر گذار باشد.

تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت از طریق افزایش نرخ تبدیل

استفاده از ویدئو و پادکست

پس بهتر است درباره مزایای سایت خود توضیحات مناسبی به کاربران رائه دهید. تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت از طریق با استفاده از پادکست امکان پذیر است. البته استفاده از ویدیو و پادکست‌ها نیز بسار مفید است. در بعضی مواقع ممکن است به کارگیری یک ویدیو یک دقیقه ای مساوی با یک متن هزار کلمه عمل می‌کند و مفهوم شما را به کاربر می‌رساند و این امر هم برا کاربر جالب‌تر است و جذاب‌تر است.

پس متوجه می‌شویم که گذاشتن ویدیو و پادکست در صفحه ما می‌تواند تأثیر بسیاری بر لندینگ پیج ما داردو البته موتور جستجو گرهم از ان استقبال بیشتری می‌کند. که تمام این ها باعث بالا رفتن  ارزش صفحه شما می‌شود. پس همیشه به یاد داشته باشد که از ویدیو و یا پادکست استفاده کنید.

همان طور در روانشناسی گفته شده رنگ‌ها دارای احساساتی هستند که در فکر انسان‌ها است. پس به این نتیجه می‌رسیم استفاده از رنگ در صفحه ما تأثیر بسزای در امر فروش ما دارد. امروزه این امر در بین مدیران سئو بسیار حائز اهمیت است که از چه طراحی رنگی در سایت خود استفاده کنند تا نظر کاربران را بیشتر جلب کنند. البته انتخاب کردن رنگ برای دکمه‌ها در کال تو اکشن هم بسیار مهم  است و در نرخ تبدیل شما تأثیر بسزایی دارد.

حرف آخر

در آخر با بررسی اهمیت و تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت، امیدواریم به پاسخ “لندینگ پیج بر سئو تأثیر دارد” رسیده باشید. اگر با خواندن این مطلب به فکر راه اندازی وب سایت خود با اصول سئو هستید، برای راهنمایی و یافتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360 همکاری خود را آغاز کنید.

اهمیت و تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت چقدر است؟

لندینگ پیج تأثیر زیادی و چشمگیری در سئو وب سایت دارد پس هرچه لندینگ پیج بهتری ایجاد کنید کاربران بیشتری جذب می‌کنید.

اهمیت و تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت از طریق با استفاده از پادکست چگونه است؟

به کارگیری یک ویدیو یک دقیقه ای مساوی با یک متن هزار کلمه عمل می‌کند و مفهوم شما را به کاربر می‌رساند و این امر هم برا کاربر جالب‌تر است و جذاب‌تر است.

چگونه تأثیر لندینگ پیج بر سئو سایت را افزایش دهیم؟

با استفاده از محتوای مختصر مفید، هدفمند کردن لندینگ پیج و استفاده از ویدئو و پادکست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 16 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link