اهمیت SERP در سئو چیست؟

اهمیت SERP در سئو چیست؟

ما در دنیایی زندگی می کنیم که دیگر قبل از اقدام به هر کاری، حداقل یک بار آن را در گوگل جستجو می کنیم! امروزه استفاده از موتورهای جستجوگر به منظور خرید، مطالعه، تحقیق، بررسی، انجام کارهای اداری، سرگرمی و…، امور روزانه ما را آسان و سریع نموده است. اینجاست که موضوعی تحت عنوان serp اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

طبیعی است که افزایش کاربران صفحات وب به علت نیاز جامعه، باعث شده تا به طور تقریبی سالانه تعداد سایت ها دوبرابر سال قبل خود شوند! حال از شما سؤالی داریم؛ آیا برای یافتن نتیجه مورد نظر خود در گوگل، تمامی صفحات نتیجه جستجو را بررسی خواهید نمود؟!

قطعاً پاسخ شما خیر می باشد. آمار نشان داده که بیش از 90 درصد جستجوگران، تنها از نخستین صفحه نتیجه جستجوی خود بازدید به عمل خواهند آورد و دیگر نتایج در اعماق صفحات جستجو پنهان و ناشناخته خواهند ماند.

 

SERP و اهمیت آن در سئو

قرار گرفتن در صفحه اول موتور جستجو، به لطف رعایت اصول سئو در ساختار آن می باشد. به بیانی ساده تر، صفحه ای که طراحی و تولید محتوای آن از کیفیت مورد تأیید الگوریتم های گوگل برخوردار باشد و در آن کپی، تکرار و اسپم وجود نداشته باشد، شانس قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، تحت عنوان SERP را خواهد داشت.

واژه SERP مخفف Search Engine Results Page به معنای صفحه نتاج موتور جستجو می باشد. این صفحه، در واقع نام نخستین صفحه ای است که با جستجوی یک یا مجموعه ای از عبارات، به شما نمایش داده خواهد شد.

تفاوت های زیادی میان serp و دیگر صفحات گوگل وجود دارند آن را منحصر به فرد و پرتقاضا می نماید. در ادامه همراه ما باشید تا درباره serp، جزئیات آن و اهمیت آن در سئو بیشتر بدانید. همچنین می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در حوزه سئوی سایت، از دیگر مقالات سایت ما بازدید به عمل آورید.

چرا SERP در سئو اهمیت دارد؟

پاسخ این سؤال بسیار ساده است! همانطور که اشاره نمودیم، امروزه میلیون ها کسب و کار از وب سایت ها و فضای مجازی بهره می برند، چرا که دیگر هر کسی از کاربران این صفحات به حساب می آیند. حقیقت این است که بازدید غالب کاربران از سایت ها به صفحه اول جستجوگر یا همان SERP محدود می گردد.

در نتیجه اگر سایت شما حتی در صفحه دوم قرار داشته باشد، شانس خاصی در کلیک شدن نخواهد داشت و موفقیت شما به خطر خواهد افتاد. تنها راه صعود به صفحات بالاتر و در نهایت قرارگیری در SERP، برخورداری از سئوی قوی است.

از سویی دیگر، شانس کلیک شدن سایت هایی که در SERP از مقام های نخست برخوردارند، نسبت به سایت های پایین تر از خود بیشتر می باشد. بدین ترتیب رقابت سرسختی بین مدیران وب سایت های برتر سراسر جهان بر سر سئو شکل گرفته است.

سئوی مناسب برای SERP از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. حال اگر نسبت به فاکتورهای قرارگیری در SERP کنجکاو هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا SERP در سئو اهمیت دارد؟

معیارهای قرار گرفتن در SERP

به طور کلی می توان گفت که تولید محتوا، یکی از اصلی ترین عوامل دریافت رتبه بالا از ربات های گوگل و در شانس قرارگیری در SERP به حساب می آید. شما با کپی کردن، تکرار بیش از حد، به کارگیری اسپم های متعدد و در کل نگنجاندن اطلاعات کافی در محتوای خود، تنها به کسب و کار مجموعه آسیب خواهید رساند.

بدین منظور، سالانه چک لیست های مفید و مؤثری در جهت بالا بردن سئوی سایت در کمترین زمان ممکن و قرار گرفتن در SERP توسط حرفه ای ترین افراد در زمینه سئو منتشر می شوند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

معیارهای قرار گرفتن در SERP

SERP شامل چه مواردی می شود؟

  • گوگل ادز یا همان تبلیغ در گوگل

مدیران سایتی که بودجه مناسبی برای تبلیغ صفحات خود در نظر دارند، قطعاً از وجود Google Ads خوشحال خواهند شد. در واقع گوگل این امکان را برای کاربرانش به وجود آورده که با پرداخت هزینه ای مناسب، توسط این شرکت در موتور جستجوگر تبلیغ شوند و در serp قرار گیرند.

  • گراف دانش یا همان Knowledge Graph

دستیابی به کاربر به اطلاعات مورد نیاز خود در سریع ترین زمان ممکن، امروزه هدف اصلی گوگل می باشد. لذا امکانی تحت عنوان گراف دانش را به وجود آورده که امکان مشاهده اطلاعاتی که حدس می زند کاربر به دنبال آن هاست را بدون نیاز به وارد سایت های مختلف شدن، در گوشه صفحه جستجو را به وجود آورده است.

  • سؤالات متداول یا همان People Also Ask

سؤالات متداول، براساس بیشترین سرچ کاربران و مرتبط به عبارات جستجو شده هر کاربر، در صفحه نخست جستجو نمایش داده خواهند شد. آن ها بخشی از محتوای برترین سایت ها هستند و خواننده را به مراجعه به سایت ترغیب می نمایند.

  • ترافیک ارگانیک

برعکس افرادی که پرداخت هزینه را با هدف قرار گرفتن در serp برنامه ریزی می کنند، کسانی هستند که بدون هیچ پرداختی و به لطف رعایت اصول سئو و درک اهمیت آن در serp، جزو نخستین نتایج جستجوی کاربران می باشند.

 

Impression و CTR چیست؟

ایمپرشن به معنای تعداد دفعات دیده شدن صفحه شما در SERP می باشد. دقت کنید، منظور از دیده شدن، وارد صفحه شدن نمی باشد، بلکه تنها مشاهده لینک صفحه در SERP را در نظر می گیرند.

سی تی آر، همان تعداد دفعات کلیک شدن و ورود به سایت شماست. حال به خوبی بایستی متوجه رابطه این دو واژه با یکدیگر و اهمیت آن ها در SERP شده باشید.

به عبارتی ساده تر، افزایش IMPRESSION یا تعداد دفعات مشاهده شدن صفحه در SERP، برابر است با افزایش شانس کلیک شدن یا CTR بیشتر لینک صفحه شما. هر دوی این موارد، با قرار گرفتن در نخستین صفحه نتیجه جستجو، به طور چشمگیری افزایش خواهند یافت.

قرار گرفتن در SERP توسط رشد 360

درست است که رقابت بر سر سئو و قرار گرفتن در serp امروزه به اوج خود رسیده است، اما رسیدن به این رتبه هرگز غیر ممکن نمی باشد. کافیست تا فرآیندهای مربوط به سایتمان همچون تولید محتوا و مارکتینگ را به متخصصانی دارای تجربه قابل قبول در این زمینه همچون رشد 360، واگذار نماییم.

آیا ریچ اسنیپت نیز از بخش های serp محسوب می شود و در سئو اهمیت دارد؟

بله. ریچ اسنیپت ها بیشتر به افراد مطرحی که مورد جستجو قرار می گیرند شده و شامل بیوگرافی، افراد مرتبط به آن ها و آثارشان می شود.

آیا می توان جهت بالا بردن سئوی سایت خود به رشد360 اعتماد نمود؟

سابقه درخشان بالای یک دهه شرکت رشد360 و داشتن مشتریانی ثابت از سراسر کشور، آن را به یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین مجموعه ها در این زمینه تبدیل نموده است.

آیا ریچ اسنیپت ها و گراف های دانش، توسط خود گوگل انتشار یافته اند؟

در واقع این بخش ها، از محتوای سایت های قرار گرفته در serp استفاده می کنند و تأثیر به سزایی در افزایش ترافیک آن ها دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link