اینستاگرام چی هست؟

اینستاگرام چی هست؟

اینستاگرام چی هست؟ سوالی است که قرار است در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یکی از شبکه های مجازی میباشد که از محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران و مخاطبان برخوردار است. بهتر است بدانید که این برنامه مانند دیگر شبکه های مجازی فیس بوک، توییتر و … به صورت مطلق و علنی در ایران فیلتر نشده است.

همانطور که می‌دانید برنامه اینستاگرام بر پایه عکس و ویدئو می‌باشد. زمانی که شما می‌خواهید مطلبی را که مد نظر دارید را در اینستاگرام منتشر کنید؛ باید ویدئو یا عکسی را نیز به همراه آن انتخاب کرده و انتشار دهید.

توجه داشته باشید که کاربرانی که از برنامه اینستاگرام استفاده می‌کنند، می‌توانند عکس ها و ویدیوهای خود را در فیس بوک، توییتر و … نیز انتشار دهند.

این برنامه روز به روز در حال تغییر و پیشرفته تر شدن می ‌باشد که قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی هر روزه به آن اضافه می‌شود. برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ اینستاگرام مورد استفاده قرار گرفت که توانست به سرعت در بین کاربران و مخاطبان از استقبال ویژه ای برخوردار شود.

به گونه ای که یک سال پس از اولین نسخه آن توانست ده میلیون کاربر را جذب کند و این اولین بار در بین شبکه های مجازی بود که توانست به خوبی بدرخشد.

اینستاگرام برای گوشی های اندروید و ios و همچنین نسخه ویندوز و وب منتشر شده و در دسترس کاربران و مخاطبان اینستاگرام می‌باشد. اما در نظر داشته باشید که نسخه های ویندوز و وب نسبت به نسخه های اندروید و ios از محدودیت کمتری برخوردار هستند.

 

امکانات اینستاگرام

همانطور که ذکر شد اینستاگرام یکی از شبکه‌های مجازی می‌باشد که جذابیت و قابلیت های بسیار بالایی دارد که باعث جذب میلیون‌ها کاربر شده است و در سراسر جهان به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین و محبوب ترین برنامه های مجازی می‌باشد که اکثر مردم جهان از ان استفاده می‌کنند.

برخی از قابلیت های برنامه اینستاگرام را در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم؛

امکانات اینستاگرام

آپلود فایل،فالو کردن

یکی از قابلیت های ویژه اینستاگرام این است؛ کاربران در صورت تمایل می‌توانند عکس ها و ویدیو های کوتاه خود را در صفحه رسمی خود به اشتراک بگذارند و همچنین افراد دیگر را فالو کنند و ویدیو ها و عکس های افراد دیگر که منتشر کرده اند را مشاهده کنند.

خصوصی کردن پروفایل

یکی دیگر از خصوصیات و قابلیت های برنامه اینستاگرام این است که فرد می‌تواند پروفایل خود را خصوصی کند و در صورتی که کاربری جدیدی بخواهد تصاویر و ویدیوهای منتشر شده شما را مشاهده کند باید توسط شما تایید شود.

متصل شدن به شبکه های اجتماعی دیگر

بهتر است بدانید که شما می‌توانید حساب اینستاگرامی خود را به شبکه های دیگری مانند فیس‌بوک یا توییتر و … متصل کنید و به کاربران اجازه دهید تا عکس ها و اطلاعات منتشر شده شما را مشاهده کنند.

هشتگ گذاری

یکی از امکانات ویژه اینستاگرام که باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند عکس ها و ویدیو های منتشر شده شما را مشاهده کنند؛ هشتگ گذاری می‌باشد که این قابلیت در ژانویه ۲۰۱۱ توسط طراحان به برنامه اینستاگرام اضافه شد.

هشتگ گذاری

ذخیره کردن پست ها

یکی از قابلیت های اینستاگرام که از سال ۲۰۱۶ به آن اضافه شد این است که در صورتی که شما پستی را مشاهده کردید و تمایل داشتید آن را ذخیره کرده و در صورت نیاز به ان مراجعه کنید‌.

قابلیت آرشیو کردن پست ها

در صورتی که شما تمایل داشته باشید پست هایی را به دور از چشم بقیه کاربران پنهان کنید؛ می‌توانید از قابلیت بایگانی یا آرشیو اینستاگرام بهره مند شوید. در نظر داشته باشید در صورتی که شما عکس هایی را در اینستاگرام منتشر کرده اید که تعداد لایک کمی دارد می‌توانید توسط این قابلیت از پاک شدن آن جلوگیری کنید.

قابلیت کامنت های سازماندهی

در ابتدا برنامه اینستاگرام که استفاده می‌کردند قابلیت کامنت‌ها وجود نداشت اما در ماه آگوست ۲۰۱۸ اینستاگرام قابلیت کامنت ها را در نظر گرفته تا کاربران و مخاطبان اینستاگرامی بتوانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

اینستاگرام کجاست؟

کمپانی اینستاگرام در ابتدا در یک طبقه در ساختمان سابق فیسبوک در کالیفرنیا قرار داشت اما به تازگی ها از ان ساختمان به یک ساختمان بازسازی شده انتقال داده اند. در دفتر جدید اینستاگرام در معماری ساختمان سعی شده است تا از اپلیکیشن اینستاگرام بهره برده و در طراحی معماری آن استفاده کنند.

در ادامه برخی از ویژگی های ساختمان اینستاگرام را برای شما ذکر می‌کنیم؛

لابی

در لابی یا سالن ورودی ساختمان اینستاگرام شما می‌توانید گالری دیجیتالی ببینید که در داخل سالن از نمایشگرهای دیجیتال استفاده کرده اند که محتوا اینستاگرام را نشان می‌دهد.

سکو های مختلف برای عکاسی

در ساختمان اینستاگرام سکو های مخصوصی برای عکاسی با موبایل وجود دارد که در آن از ماژولار نورپردازی شده؛استفاده شده است. گفته ها حاکی بر آن است که برای این بخش از یک طراح هالیوودی کمک گرفته اند.

اتاق طراحی

در ساختمان جدید اینستاگرام اتاقی با دیوارهای کاملا سفید طراحی شده است که طراحان در آن به ایده پردازی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید برای اپلیکیشن اینستاگرام مشغول می‌شوند. دیوارهای این اتاق را از فومی بزرگ و قابل تعویض تشکیل شده که معمولاً طراحان برای پیاده سازی ایده های خود از آن استفاده می‌کنند.

کتابخانه

یکی از فضاهای کاملاً باز ساختمان اینستاگرام کتابخانه آن است که محیطی کاملا باز می‌باشد که در آن معمولاً کتاب‌های مرتبط با هنر و طراحی قرار دارند که فضای کاری آرام و بی سر و صدا را برای تیم طراحی به همراه دارد.

Blue Bottle

همانطور که می‌دانید تمام شرکت های بزرگ و معتبر دنیا چای و قهوه حرف اول را برای رفع خستگی می‌زند برای همین شعبه جدیدی از کمپانی Blue Bottle در ساختمان تازه اینستاگرام شروع به کار کرده است که حتی طراحی آن بر عهده اینستاگرام بوده و بسیار شبیه به فضای داخلی ساختمان اینستاگرام طراحی کرده است.

زمانی که در ساختمان اینستاگرام قدم می‌زنید انگار وارد برنامه اینستاگرام شده ای که بسیار شبیه به اپلیکیشن اینستاگرام می‌باشد و طراحی آن از خود برنامه اینستاگرام الهام گرفته است.

 توجه داشته باشید که شما در صورتی که تمایل دارید تا کسب و کار خود را به سمت و سوی اینستاگرام بکشانید؛ اما تجربه کافی ندارید، می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت  رشد ۳۶۰ که یکی از شرکت های تخصصی می‌باشد راهنمایی ها لازم را بگیرید.

آیا می‌توان توسط کامپیوتر وارد اکانت اینستاگرام شد؟

بله‌! شما می‌توانید ورژن ویندوز اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کرده و یا از طریق وب سایت رسمی اینستاگرام وارد اکانت خود شوید.

اینستاگرام تنها برای سرگرمی و انتشار عکس و ویدئو و ... می‌باشد؟

خیر! اینستاگرام یکی از قطب های اصلی برای کسب و کار و ... می‌باشد.

چگونه اپلیکیشن اینستاگرام نصب کنیم؟

وارد گوگل پلی یا بازار شوید و سرچ کنید اینستاگرام؛ که اپلیکیشن اینستاگرام را برای شما نمایش می‌دهد به راحتی می‌توانید نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link