بازاریابی اینترنتی در باشگاه‌های ایرانی و اروپایی

بازاریابی اینترنتی در باشگاه‌های ایرانی و اروپایی

بازاریابی به معنای روش‌های جذب مشتریان و مخاطبین است. زمانی که از بازاریابی اینترنتی صحبت می‌کنیم منظورمان تمامی شیوه‌هایی است که به واسطه‌ی اینترنت قادر به افزایش مشتری‌ها باشیم. با ما همراه باشید تا با نوعی خاص از بازاریابی اینترنتی آشنا شویم. در این مقاله می‌خواهیم در مورد

بازاریابی اینترنتی در باشگاه‌های موفق ایران و اروپا مباحثی را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

 

بازاریابی اینترنتی در باشگاه‌های ایرانی و اروپایی

هدف از تجارت الکترونیک چیست؟

به صورت کلی تجارت الکترونیک اهدافی مانند بالا بردن سطح آگاهی مشتریان، تخصص گرایی، سرعت بخشیدن به ارائه‌ی خدمات، افزایش فروش و کم کردن هزینه‌ها را دارا می‌باشد. تجارت الکترونیک به ما شگردهایی را آموزش می‌دهد تا فروش کالاها و ارائه خدمات را با سرعت بالاتری انجام دهیم.

باشگاه‌های موفق ایران و اروپا

باشگاه‌های موفق اروپایی مانند انگلستان و یونان در بازاریابی اینترنتی از باشگاه‌های ایران بسیار موفق‌تر عمل کرده‌ اند. اما عات این موضوع چیست؟ ویژگی‌های اطلاعاتی در باشگاه‌هایی مانند یونان و انگلستان به خوبی رعایت گردیده است.

باشگاه‌های ایران در مواردی مانند جمع آوری داده‌ها، ویژگی‌های اطلاعاتی و یا فروشی نسبت به باشگاه‌های اروپایی عملکرد پایینی دارد. به صورت کلی می‌توان این گونه بیان داشت که باشگاه‌های ایرانی به یک بازنگری اساسی در رابطه با بازاریابی اینترنتی نیاز دارند.

تعامل با هواداران از طریق وب سایت

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازاریابی تعامل با هواداران از طریق وب سایت می‌باشد. نکته‌ی قابل ذکر و البته تاسف آور این است که باشگاه‌های ایرانی از طریق وب سایت کمترین تعامل را برقرار می‌کنند ودر این نوع از بازاریابی موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

باشگاه‌های ورزشی باید برنامه‌ای را در دستورالعمل کار خود قرار دهند که مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهد.  ارتباطی که مخاطبین با باشگاه‌های ورزشی ایجاد می‌کنند باید به صورت دو جانبه باشد. شاید برای شما هم این سوال به وجود آید که منظور از بازار یابی ورزشی چیست؟

بازاریابی ورزشی، به معنای  بهره برداری و استفاده از  اصول مرتبط با بازاریابی در زمینه‌های فروش محصولات ورزشی باشگاه‌ها و… است.

یکی از دلایل ضعف در این نوع بازاریابی  اطلاعات کمی است که در اختیار هواداران قرار می‌گیرد. زمانی که یک باشگاه خدمات آنلاین کمی به مشتریان ارائه دهد، یک امر طبیعی است که از نظر بازاریابی نیز به اندازه‌ی کافی خوب نباشد.

در باشگاه‌های اروپایی ارتباط مستقیمی میان خدمات آنلاین و استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی برقرار است. ارائه خدمات آنلاین توسط باشگاه‌های ورزشی می‌تواند شروع خوبی برای ادامه‌ی روند ایجاد کند. یعنی فروش محصولات و  خدماتی که باشگاه‌های ورزشی انجام می‌دهند.

تاثیر شبکه‌های مجازی

شبکه‌های مجازی قدرت باورنکرنی‌ای در بازاریابی به دست آورده‌اند که سرگروه آن‌ها اینستاگرام ، فیسبوک و توئیتر می‌باشد.

فیسبوک یک شبکه‌ی مجازی به نسبت قدیمی است که روزانه در رابطه با باشگاه‌های ورزشی اطلاعاتی را منتشر می‌کند. به روزرسانی و آپدیت کردن این اطلاعات تاثیر زیادی در بازاریابی اینترنتی در باشگاه‌های موفق ایران و اروپا خواهد داشت.

توجه داشته باشید که بازاریابی از طریق شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک در بالابردن آگاهی مردم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

دربازاریابی اینترنتی مرتبط با باشگاه­های فوتبال به مواردی همانند ارزیابی کیفیت وب سایت مورد نظر توجه ویژه ای می­شود.

فوتبالیست ها در سراسر دنیا درآمدهای خوبی کسب می‌کنند و در میان سایر رشته‌های ورزشی فوتبال علاقه مندان زیادی اعم از کودکان و بزرگسالان دارد. در چند سال اخیر باشگاه‌های فوتبال ایران از شیوه‌های درآمدزایی با استفاده از فوتبال آگاهی پیدا کردند و این ویژگی را مدیون باشگاه‌های اروپایی هستند.

بازاریابی ورزشی مانند هر نوع بازار یابی دیگر پیچیدگی و سختی‌های مخصوص خودش را دارد. افرادی که دربازاریابی نقش آفرینی کرده باشند تا نوعی میدانند که در هر نوع بازاریابی‌اطلاعات مشترکی باید داشت و در اصل مطلب تفاوتی ایجاد نمی‌شود.

کاربران اینترنتی نقش بزرگی در بازاریابی  ورزشی و ارائه‌ی خدمات دارند. در واقع کاربران مجازی به فروش محصولات سرعت می‌بخشند.

اهمیت بازاریابی ورزشی

باشگاه ها و سازمان های ورزشی که بدون بازاریابی نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند کم نیستند. توجه داشته باشید که بدون بازاریابی مناسب باشگاه‌های ورزشی به اتمام کار خود می‌رسند.

 

بازاریابی اینترنتی در باشگاه‌های ایرانی و اروپایی

کاهش هزینه‌ها

همیشه به یاد داشته باشید که کم کردن قیمت‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی بازاریابی داشته باشد. جدا از بازاریابی باشگاه‌های ورزشی،  بازاریابی در همه‌ی زمینه‌ها با قیمت گذاری محصولات ارتباط مستقیم دارد. تجارت الکترونیک قادر است با کاهش هزینه‌های محصولات ورزشی و مناسب ترین قیمت بازاریابی مناسبی را به چرخه بیندازد.

توسعه‌ی دیجیتال باشگاه‌ها و شبکه‌های مجازی

میان توسعه‌ی دیجیتال باشگاه‌ها و درآمدهای مالی ارتباط مستقیمی وجود دارد. امروز کانال‌های بازاریابی اینترنتی باشگاه‌ها شبکه‌های مجازی هستند. در واقع می‌توان بیان کرد شبکه‌های مجازی سریع‌ترین روش برای توسعه‌ی بازاریابی های اینترنتی می‌باشند.

باشگاه های فوتبال در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای توسعه کسب و کار تخصصی نیاز به ارتباطات سریع  با حامیان ورزشی دارند که این عمل را با به کارگیری  استراتژی‌های بازاریابی به انجام می‌رسانند.

پیشنهاداتی برای توسعه بازاریابی اینترنتی در باشگاه‌های ورزشی

  • اولین مورد پیشنهادی به مدیران باشگاه‌های ورزشی ایرانی استراتژی‌های مدیریت ارتباط با مشتریان می‌باشد که باید  تلاش کنند آن را به بهترین نحو ممکن به اجرا دربیاورند  و از ان در جهت رشد و پیشترفت باشگاه‌های کشور استفاده کنید.
  • از دید و نظر مشتریان ارتباط میان تجارت الکترونیک و کاهش هزینه‌ها بسیار در روند فروش و ارائه خدمات تاثیر گذار است. مانند آن چه که در بازاریابی‌های غیر آنلاین صورت می‌گیرد؛ تخفیف گذاشتن بر روی کالاها می‌تواند در جذب مخاطبین بیشتر نقش ایفا کند.
  • مدیران وب سایت‌های باشگاه‌های ورزشی باید به صورت دوره‌ای مسابقاتی را برگزار کنند تا کاربران شور و هیجان خود را نسبت به این باشگاه‌ها دوباره به دست آورند و همچنین درآمدزایی هایی از این طریق داشته باشند.
  • فرایند خرید در وب سایت‌ها باید به گونه‌ای باشد که مشتریان به زحمت نیفتند و در سهولت کامل انجام شود. در غیر این صورت مخاطبین و مشتریان دل زده خواهند شد و دیگر به وب سایت اطمینان نخواهند کرد.

در وب سایت ورزشی مورد نظر حتما بخشی را به کامنت‌ها اختصاص دهید تا نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را متوجه شوید.

رشد 360 شما نام وب سایتی است که در زمینه‌های متنوعی همانند طراحی سایت، مقاله نویسی و تولید محتوا نقش آفرینی می‌کند.

برای ارتباط ارتقای آگهی با تجارت الکترونیک چه موردی را باید به انجام رساند؟

مهم ترین کار طراحی کردن یک پایگاه اطلاعاتی می‌باشد.

در میان اهداف توسعه‌ی الکترونیک کدام یک در بازاریابی اینترنتی باشگاه‌های ورزشی کمترین تاثیر را دارند؟

تخصص گرایی

در ارتباط با بازاریابی اینترنتی در باشگاه‌های کشور مهم‌ترین نکته‌ای که مدیران باید رعایت کنند چیست؟

مدیریت تامین یا همان SCM می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + ده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link