بازاریابی اینترنتی فروش لباس

بازاریابی اینترنتی فروش لباس

از مهمترین نیازهای امروزه افراد جامعه پوشاک است. هریک از ما زمان زیادی برای خرید کردن لباس در بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها می‌گذاریم تا با زیباترین جلوه‌ی خود در جمع ظاهر شویم.

در سال‌ های اخیر صنعت مد و فشن پیشترفت زیادی کرده است. بازاریابی اینترنتی فروش لباس از جمله پردرآمدترین بازاریابی‌های اینترنتی محسوب می‌شود. رقبای زیادی در صنعت پوشاک و لباس وجود دارند. بازاریابی اینترنتی فروش لباس هرچند که کار سختی است اما غیر ممکن هم نیست.

 

بازاریابی اینترنتی فروش لباس

ساخت یک وب سایت مناسب

برای اینکه در بازاریابی اینترنتی فروش لباس موفق شوید ابتدا لازم است برای نشان دادن طرح‌های خود، سبک کاری و جنس لباس‌ها یک وب سایت اینترنتی داشته باشید.

زمانی که شما به یک فروشگاه لباس می‌روید در ابتدا با ویترین آن مواجه می‌شوید و از هر لباسی که در داخل ویترین خوشتان بیاید به  داخل فروشگاه می‌روید و دنبال آن می‌گردید تا آن را امتحان و در صورت رضایت خریداری کنید.

در واقع می‌توان بیان داشت که وب سایت فروش لباستان، ویترین فروشگاه شما محسوب می‌شود و افراد با دیدن طرح‌ها در وب سایتتان لباس مورد پسندشان را انتخاب می‌کنند.

افرادی که قصد دارند، بازاریابی اینترنتی فروش لباس موفقی داشته باشند، باید برای وب سایت خود تلاش کنند. زیرا مشتریان اگر با یک بار دیدن از سایت جنس و مدل مورد علاقه‌شان را نبینند نا امید می‌شوند و برای مراتب دیگر به وب سایت اینترنتی شما مراجعه نخواهند کرد.

گوگل ترندز می‌تواند در منحصر به فرد شدن محصولات شما کمک شایانی کند. سعی کنید بعد از مدتی که مخاطبین خود را به دست آورید برند خود را معرفی کنید.

برندسازی کار دشواری است که علاوه بر تبلیغات زیاد، به خلاقیت و مهارت‌های اقتصادی زیادی احتیاج دارد. نامی که برای برند لباس انتخاب می‌کنید در بازاریابی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در جذب مشتریان موثر باشد.

موردی که می‌تواند مشتریان را به سادگی جذب کند نقل داستان است. در وب سایت خود از تلاش‌ها، سختی‌ها و ماجراهایی که موجب شده است امروز در آن نقطه قرار بگیرید صحبت کنید تا مخاطبین بدانند که  محصولات شما ارزش خریداری دارند.

هرگز از قدرت تبلیغات فارغ نشوید. تبلیغات چه در شبکه‌های مجازی باشد چه در وب‌ سایت‌های اینترنتی در هر صورت موجب دیدن شدن محصولات می‌شود‌.

اما نهایت سعی خود را بکنید که هنگام تبلیغات از ابتکارهای جدیدی استفاده کنید یا با صنایع دیگر مانند موسیقی و سینما را همکاری کنید. برای مثال اگر یک خواننده و یا بازیگر محصول شما را تبلیغ کند، در مدت زمان کوتاهی طرفداران زیادی به دست خواهید آورد.

شبکه‌های مجازی و اینفلوئنسرها

یکی از قدرتمندترین راهکارها جهت بازاریابی اینترنتی فروش لباس استفاده از شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام می‌باشد. نزدیک به 70 درصد کاربران اینستاگرام خانوم می‌باشند و نزدیک به 30 درصد را آقایون تشکیل می‌دهند.

جریان از این قرار است که در اینستاگرام به صورت روزانه تبلیغات‌های زیادی در جهت محصولات پوست و مو و همچنین فروش لباس و برندها صورت می‌گیرد. از آن جا که خانم ‌ها از یک خرید موفق لذت می‌برند، بیشتر در حال جست‌وجو از پیج‌ها و صفحه‌های اینترنتی هستند. به همین دلیل است که تعداد خانم‌ها در این برنامه مجازی بالاتر است.

لازم به ذکر است خانم‌هایی که در خانه فعالیت دارند و وقت و زمان خود را در منزل سپری می‌کنند از آقایان بیشتر بوده و همین مورد سبب شده است که اوقات بیشتری را در اختیار  صفحه‌های مجازی بگذارند.

اینفلوئنسر به افرادی می‌گویند که با تبلیغات در زمینه‌های متنوع و جذب فالوور به رشد محصول کمک کرده و از این طریق درآمد کسب می‌کند.

همان طور که گفته شد، پوشاک امروزه جایگاه ویژه‌ای برای مردم دارد و آن را از اصلی ترین و مهم‌ترین نیازهای خود به حساب می آورند. از آنجا برنامه‌ی اینستاگرام بسیار نزد مردم محبوب می‌باشد پس گزینه‌ی فوق العاده‌ ای برای تبلیغات پوشاک و فروش لباس می‌باشد.

همکاری با عکاس‌ها و صنعت مدلینگ

عکاس‌ها با دارا بودن مهارت‌هایی  می‌توانند به بهترین شکل ممکن جلوه‌ی یک لباس را در معرض نمایش بگذارند. در صفحه‌های مجازی و وب سایت اینترنتی فروش لباس‌ از محصولات خود عکس تهیه فرمایید و از آن‌ها رونمایی کنید.

برای اینکه طرح لباس‌ها بیشتر دیده شود، با افرادی که کار مدلینگ انجام می‌دهند و در صنعت مد وفشن حرفی برای گفتن دارند همکاری کنید. مدلینگ‌ها به علت اندام و چهره‌‌ی زیبا به محصولات شما جلوه‌ی خاصی می‌بخشند. البته در نظر داشته باشید که این همکاری‌ها ممکن است هزینه‌های زیادی در بر داشته باشد.

 

بازاریابی اینترنتی فروش لباس

قیمت‌ گذاری صحیح

موردی که هم دربازاریابی‌های آنلاین و هم حضوری مورد توجه می‌باشد قیمت‌گذاری است. هرچه قدرهم که شما مهارت و استعداد در فروش داشته باشید اگر قیمت محصولاتتان مناسب نباشد در نهایت با مشکل مواجه خواهید شد.

سعی کنید در زمان‌های مشخص و یا مناسبت‌های خاص تخفیف‌هایی برای مشتریان و مخاطبان خود قرار دهید. با این کار می‌توانید مشتریان زیادی جذب کنید و در فروش لباس موفق تر از قبل عمل کنید.

اگر تمایل دارید پیج شما و یا وب سایتتان بیشتر دیده شود قیمت لباس‌ها را زیر هر عکس یا پست مشخص کنید. زمانی که قیمت را نزنید مشتری تمایلش برای خرید را از دست میدهد.

نکات کلیدی در رابطه با بازاریابی اینترنتی فروش لباس

جدا از هر گونه استراتژی و سبک‌هایی که به شما در فروش و بازاریابی کمک می‌کند، این  برنامه ‌ریزی مناسب است که بازاریابی را به جلو هدایت می‌کند. برای مثال به صورت روزانه وب‌ سایت را چک کنید واگر مطالبتان مطابق با اطلاعات جدید نیست و به تغیراتی احتیاج دارد آن را به روز رسانی کنید.

بخشی را به نظرات مردم اختصاص دهید. درواقع بخش کامنت گذاری موجب می‌شود که مشتریان قدیمی تجربه‌های خود را با مشتریان جدید به اشتراک بگذارند. با این کار هم مسؤلین فروش متوجه کاستی و ضعف محصولات خود می‌شوند و هم مشتریان با اطمینان بیشتری به انتخاب می‌پردازند.

اگر در شبکه‌های مجازی برای تبلیغ محصولات فعال هستید حتما باید در بیست و چهار ساعت شبانه روز پست و استوری‌های دیدنی بگذارید. در واقع داشتن یک روتین و برنامه روزانه می‌تواند شما را در بازاریابی موفق و سربلند کند.

اگر به دنبال یک وب سایت خوب برای مقاله نویسی و تولید محتوا هستید حتما به سایت رشد 360 مراجعه کنید.

رویدادهای خاص در بازاریابی اینترنتی فروش لباس چه تاثیری دارند؟

مناسبت‌ هایی مانند عید نوروز و کریسمس چون ایده‌هایی برای نمایش محصولات به وجود می‌آورند روی فروش تاثیر گذار هستند.

منظور از خدمات مشتری در بازاریابی فروش لباس چیست؟

نوع تولیدی،‌ کیفیت لباس، متریال

اپلیکیشن‌های فروش چه کمکی به بازاریابی اینترنتی می‌کنند؟

امروزه اپبیکیشن‌هایی مربوط به فروش لباس وجود دارد که کمک می‌کنند افراد به راحتی و در خانه بتوانند لباس مورد علاقه‌شان را پیدا کنند و از قیمت‌ها مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link