بازاریابی اینترنتی محصولات

بازاریابی اینترنتی محصولات

قبل از اینکه در این محتوای‌ آموزشی به برسی بازاریابی اینترنتی محصولات بپردازیم، باید قبل از آن با معنا و مفهوم دقیق بازاریابی آشنا شویم.. منظور از بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی آنلاین  یا تبلیغات اینترنتی می‌باشد.

دربازاریابی اینترنتی از اینترنت برای ارسال پیام تبلیغاتی به مشتریان استفاده می شود. همچنین  از طریق کانال های دیجیتالی همانند موتورهای جستجو، وب سایت ها وایمیل‌ها و رسانه های اجتماعی بهره برده می‌شود.

یک محصول می‌تواند مواردی همچون پوشاک، غذا، لوازم برقی و الکترونیک، لوازم آرایشی و …. باشد. تفاوتی در نوع محصول نیست اگر روش‌ها و معنای بازاریابی اینترنتی محصولات را به خوبی درک کنید، در این صنعت موفق و سربلند خواهید بود.

بازاریابی اینترنتی شامل استراتژی‌های ویژه‌ای است که  اصول SEO، ایمیل، رسانه های اجتماعی و طراحی وب ‌سایت را دربرمی‌گیرد. در عصر حاضر ایمیل مارکتینگ  کارآمد ترین روش بازاریابی اینترنتی به حساب می‌آید.

در ایمیل مارکتینگ ایمیل‌های گروهی به تعداد زیادی از کاربران ارسال می‌شود و آن‌ها را تشویق می‌کند تا از وب سایت بازدید کنند و ترقیب به خرید محصول شوند.

در استفاده از ایمیل مارکتینگ باید توجه زیادی کرد که بازاریابی اینترنتی شامل ارکانی می‌باشد که باید در نظر گرفته شوند. احترام به مشتری مهم ترین رکن در قوانین ایمیل مارکتینگ است زیرا تا مشتری رضایت نداشته باشد، هیچ یک از عوامل جلو نخواهد رفت و پیشترفتی وجود ندارد.

 

تغییرات بازایابی اینترنتی محصولات از گذشته تا به امروز

بازاریابی از گذشته تا به امروز تغیرات زیادی  کرده‌ است برای مثال در زمان‌های قدیم با استفاده از حضور افراد در پاساژها و مغازه‌ها صورت می‌گرفت. اما امروزه صنعت دیجیتال مارکتینگ پیشرو در بازاریابی می‌باشد و روش‌های آنلاین را جایگزین روش‌های قدیمی کرده است.

بازاریابی به معنای جذب مخاطبان و مشتریان است و در همین راستا بازاریابی اینترنتی به معنای جذب مشتریان از طریق فعالیت‌های اینترنتی است. در این مقاله قصد داریم در رابطه با بازاریابی اینترنتی محصولات صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا با انواع روش‌های بازاریابی و درآمدزایی از طریق آن صحبت کنیم.

کسب درآمد از طریق اینترنت امروزه یک امر رایج شده است اما به سادگی آن چه که فکر می‌کنید نیست. بعضی از افراد سال‌ها برای اینکه بتوانند از طریق اینترنت درآمدزایی کنند تلاش می‌کنند اما نتیجه‌ی دلخواه را نمی‌گیرند. از این امر این گونه برداشت می‌شود که هر فردی قادر به درآمدزایی از طریق اینترنت نیست و به قول معروف فوت و فن‌های زیادی دارد.

تغییرات بازایابی اینترنتی محصولات از گذشته تا به امروز

تاثیر رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در بازاریابی اینترنتی محصولات

امروزه کمتر کسی است که از رسانه‌های جمعی و برنامه‌های مجازی دور باشد. این برنامه‌های مجازی میلیون‌ها طرفدار دارند و افراد زیادی را به خود معتاد کرده‌اند.

اینفلوئنسر کیست و چه فعالیت و حرفه‌ای در بازاریابی اینترنتی محصولات دارد؟ اینفلوئنسرها در اینستاگرام و برنامه‌های مجازی مشابه با آن، تبلیغ و بازاریابی اینترنتی محصولات و  معرفی مکان ویژه‌ای را برعهده می‌گیرند.

در نهایت با جذب فالوور و مخاطب به بازاریابی و فروش اینترنتی کمک شایانی خواهند کرد. البته بر خلاف آن که تصور می‌کنید کار آسانی نیست و چالش‌های زیادی به همراه دارد.

برای‌ دیده شدن یک پیج مهم‌ترین نکته برنامه‌ریزی مشخص و صحیح است. شما باید به صورت روزانه پست‌ها و استوری‌های پرمحتوایی در رابطه با موضوع پیجتان  به اشتراک بگذارید و سعی کنید مخاطبین و تماشاگران را به خود وابسته کنید.

برای داشتن یک صفحه‌ی پر طرفدار در شبکه‌های مجازی باید ادمین مناسبی داشته باشید که به موقع پاسخ دایرکت‌ها را دهد، برای مخاطبان وقت بگذارد و نشان دهد کن برای آن‌ها ارزش قائل است. ادمین باید به بهترین نحو ممکن مدیریت صفحه را بر عهده گیرد. در غیر این صورت افراد از پیج اینستاگرام ناامید خواهند شد و دیگر آن را دنبال نمی‌کنند.

تاثیر رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در بازاریابی اینترنتی محصولات

استفاده از وب سایت‌های اینترنتی دربازاریابی اینترنتی محصولات

برخی از وب‌ سایت‌ها از شهرت بالایی برخوردار هستند و مسلما تبلیغات از هرنوعی به شکل بنر یا عکس و فیلم می‌تواند کمک شایانی به فروش یک محصول کند. امروزه یک شیوه‌ی رایج در بازاریابی اینترنتی محصولات همکاری با وب سایت‌های مشهور و دیده شده می‌باشد.

روزانه تعداد زیادی از افراد به سایت‌های خواندنی برای کسب اطلاعات می‌روند. حال شما در نظر بگیرید که یک محصول  در ابتدای سایت دیده شود این تبلیغات می‌تواند نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند.

لازم است که در بازاریابی اینترنتی تفاوت به وجود آورید. توجه داشته باشید که وب سایتی که در آن فعالیت می‌کنید به نحوی نشان‌دهنده‌ی کیفیت محصولات شما می‌باشد. در وب سایت خود تمامی اخبار جدید مربوط به برند خود، مصاحبه‌ها و مقالات مطبوعاتی را قرار دهید.

در وب سایتی که ایجاد کردید بخشی را به دیدگاه کاربران اختصاص دهید و بگذارید افرادی که محصول را تهیه و استفاده کرده‌اند تجربیات خود را با دیگران به  اشتراک بگذارند‌. زیرا زمانی که مردم نظرات خود را در رابطه با محصول بیان کنند و رضایتمندی خود را نشان دهند، موجب می‌شود دیگران که هنوز محصول را نخریده‌اند از تهیه‌کردن آن مطمئن شوند و یا جهت خرید آن اقدام کنند.

در وب سایت محصولات گوناگون حتما از تاریخ و نحوه‌ی تشکیل شرکت تولیدی، محصولات و پیشترفت در زمینه‌ی تولید و آن چه که به دست آورده‌اید صحبت کنید. جایگاهی که امروز در میان سایر رقبا به دست آورده‌اید را در وب سایت محصول خود بازگو کنید تا اعتماد مشتریان را جلب کنید. مورد ذکر شده یکی از انواع روش‌های بازاریابی اینترنتی محصولات می‌باشد.

 

تاثیر عکاسی در بازاریابی اینترنتی محصولات

مهارت در عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای در اینستاگرام به شدت کاربردی است. شما با عکس گرفتن از یک محصول می‌توانید؛ جلوه‌های زیبایی از آن را به دیگران نشان دهید.

درصورتی که عکس شما تعداد لایک زیادی بخورد مطمئنا بدان معناست که افراد زیادی آن را دیده و پسندیده‌اند و شما در دیده شدن محصول نقش زیادی را ایفا کرده‌اید و با این کار می‌توانید  پاداش خوبی از صاحبان فروش محصول  بگیرید.

عکاسی نه تنها در حوضه‌ی تبلیغ محصولات متنوع بلکه در مواردی مانند گرفتن عکس از طبیعت، اشیای خانگی، دوستان و روابط نیز می‌تواند برای دیگران جذابیت داشته باشد و در جذب فالوور یک پیج مؤثر واقع شود.

اگر حوصله‌تان از خانه ماندن  سر رفته‌است و اشتیاقی هم به کارهای بیرون ندارید، به وب سایت اینترنتی رشد 360 مراجعه کنید. با کارهای جذابی مانند مقاله نویسی، طراحی سایت، تولید محتوا و… آشنا شوید و از این طریق درآمد کسب کنید.

آیا بازاریابی اینترنتی فروش لباس و لوازم آرایش بخشی از بازاریابی اینترنتی محصولات هستند؟

بله هر نوع بازار یابی که با فروش یک محصول ار تباط داشته باشد بخشی از بازاریابی اینترنتی فروش لباس به شمار می‌رود.

ایا موارد ذکر شده در این مقاله در بازاریابی غیرآنلاین نیز تاثیرگذاراست؟

بله. هدف بازاریابی آنلاین و غیر آنلاین یکی است. اما استراتژی‌ها و سبک رسیدن به آن متفاوت می‌باشد.

چه حرفه‌هایی دربازاریابی اینترنتی محصولات نقش مهمی را ایفا می‌کنند؟

صنعت مدلینگ، سینما، موسیقی، عکاسی و....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link