بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟

بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟

در پاسخ به سوال بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟ می ‌توان گفت در این شیوه از بازاریابی که قدمت نسبتاً زیادی دارد، هم دوران برند ها برای فروش بیشتر از تایید چهره‌ های شاخص که تاثیر مستقیمی بر مخاطبان جامعه هدف دارند، استفاده می کنند.

در این روش بازاریابی یک چهره شاخص مشهور یا نیمه مشهور که با طیف گسترده ای از جامعه هدف در ارتباط است که به‌ صورت نا محسوس به تبلیغات درباره دریافت خدمات یا خرید یک کالای خاص می ‌پردازد.

در این نوع بازاریابی شخص تبلیغ‌ کننده به‌ عنوان یک شخص ثالث و عضوی از جامعه هدف محصولات یا خدمات مورد نظر را تائید و به افراد دیگر معرفی می کند. در بیشتر مواقع تایید یک محصول از سوی اینفوئنسلر ها، سبب ترغیب افراد به خرید و اعتماد سازی بیشتر در جامعه هدف می شود.

این روش بازاریابی در کشور ما طرفداران زیادی دارد و یکی از مؤثر ترین و پر طرفدار ترین روش ‌های بازاریابی است. در ادامه با مفهوم بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟ بیشتر آشنا خواهیم شد.

بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟

اینفولنسر کیست؟

در یک تعریف کلی برای فهم دقیق تر بازاریابی با افراد تاثیرگذارچیست؟ در ابتدا باید تعریف دقیقی از افراد تاثیر گذار داشته باشیم. همان طور که از اصطلاح تاثیر گذار مشخص است، این افراد کسانی هستند که به دلیل جایگاه، شرایط، دانش و… خود در بین افراد زیادی شاخص و شناخته شده هستند و می توانند بر افکار و تصمیمات طرفداران و دنبال کنندگان خود تأثیر بگذارند.

در کشور ما بیشترین سهم از بازاریابی افراد تاثیرگذار را چهره های شاخص فرهنگی، علمی، هنری و… ندارند بلکه بخش اعظم بازاریابی افراد ثایرگذار توسط تاثیرگذاران کوچک انجام می شود.

این افراد کسانی هستند که در یک فضای خاص مانند محیط کاربری یک شبکه اجتماعی پرطرفدار دنبال کنندگان زیادی دارند که ارتباط مشخص و منظمی با این افراد دارند.

افراد تاثیر گذار چه ویژگی هایی دارند؟

در ادامه توضیح مقوله بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟ می توان گفت افراد تاثیرگذار چهره ‌های شناخته ‌شده و مشهوری هستند که توسط بخش بزرگی از جامعه شناخته شده هستند. این افراد معمولاً تاثیر زیادی بر مخاطبان خود دارند؛ چهره‌ های تاثیرگذار ممکن است بازیگر، خواننده و ورزشکار، هنرمند و… باشند.

دسته دوم چهره‌ های شناخته ‌شده افرادی هستند که به واسطه افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند، این افراد که در اصطلاح عامیانه به بلاگر ها معروف هستند در زمینه‌ های مختلفی فعالیت دارند.

برخی از آن‌ها هنرمند یا وبلاگ نویس هستند، برخی دیگر از آن ‌ها طبیعت گرد، ورزشکار، آرایشگر و … هستند و برخی دیگر از آن ‌ها هم صرفاً لایف استایل خود را به اشتراک می ‌گذارند. این افراد معمولاً توسط دنبال کنندگان خود حمایت می‌شوند و تاثیر بسیار زیادی بر آنان دارند.

مزایای بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟

پس از توضیح بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟ در اینفوئنسلر مارکتینگ، اعتماد سازی به سادگی صورت می گیرد؛ در واقع، ارتباط مخاطب با چهره های تاثیرگذار همیشه بر مبنای اعتماد است.

زمانی که یک سلبریتی به عنوان مصرف کننده یک محصول آن را به عموم معرفی می کند، افراد زیادی تحت تاثیر این چهره شاخص قرار می گیرند. به عبارتی تایید یک چهره شناخته شده از سوی مخاطبان به معنی ارزش بخشی و اعتبار دادن آن سلبریتی به برند مورد نظر است.

چرا بازاریابی با تاثیرگذاران کوچک به صرفه تر است؟

همان طور که اشاره شد، در رابطه با مقوله بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟ بازاریابی با افراد تاثیرگذار تاثیرات چشمگیری در رونق کسب و کار ها دارد اما دسترسی به چهره های مشهور بسیار سخت است. زیرا آن ها از طریق یک فعالیت دیگر به این سطح از محبوبیت و شهرت رسیده اند پس احتمالا وقت گرفتن از آن ها برای حضور در مارکتینگ کار سختی باشد.

از طرفی افراد تاثیرگذاران کوچک معمولا به فعالیت های مارکتینگ به عنوان روشی برای کسب درآمد نگاه می کنند و برای آن ارزش زیادی قائل هستند، دنبال کنندگان این افراد هم اشتیاق بیشتری نسبت به مارکتینگ نشان می دهند.

البته شاید بتوان گفت مهم ترین دلیلی که بازاریابی با تاثیرگذاران کوچک را به صرفه می کند، هزینه پرداختی برای سفارش بازاریابی به افراد بسیار مشهور است. این یک اشتباه رایج است که در شروع فعالیت کاری خود برای تسریع سرعت برند سازی هزینه هنگفتی برای تبلیغات و بازاریابی توسط یک چهره بسیار مشهور بپردازید.

در حالی که با پرداخت مبالغ بسیار کمتری می توانید همان نتیجه را از بازاریابی توسط تاثیرگذاران کوچک دریافت کنید. پس بهتر است برای بازاریابی تاثیرگذار از افرادی کمک بگیرید که سابقه کاری مطلوبی در این زمینه داشته باشند و در عین حال از تاثیر گذاران کوچک باشند تا با صرف هزینه کمتر به نتیجه دلخواه خود برسید.

بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟

 سخن آخر

در این گفتار در پاسخ به سوال بازاریابی با افراد تاثیرگذار چیست؟ توضیحاتی ارائه شد. بازاریابی توسط افراد تاثیر گذار تنها بخشی از دنیای گسترده دیجیتال مار کتینگ است.

روش های متنوعی برای دریافت نتایج بهتر از فرایند بازاریابی وجود دارد که همگی آن ها می توانند نقش موثری در افزایش سوددهی و تداوم رفتار های وفادارانه مشتری با برند، داشته باشند. در بازاریابی با افراد تاثیرگذار یک چهره شاخص و شناخته شده می تواند با تایید کردن یک محصول یا معرفی یک خدمت نقش موثری در رونق کسب و کار های دیگر داشته باشد.

اگر به دنبال کشف راز های دیجیتال مارکتینگ هستید، می توانید به وب سایت رشد ۳۶۰ مراجعه کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد ۳۶۰ با بیش از ده سال سابقه درخشان گزینه های متنوعی را برای بهبود رتبه سایت و دریافت نتایج دلخواه از بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد.

آیا بازاریابی با افراد تاثیر گذار مفید است؟

بیشتر هشتاد درصد از افرادی که از بازاریابی با افراد تاثیر گذار استفاده کرده اند، از نتایج مثبت آن اعلام رضایت کرده اند.

بازاریابی تاثیر گذار توسط افراد بسیار مشهور بهتر است یا توسط تاثیرگذاران کوچک؟

به نظر می رسد بازاریابی تاثیر گذار با کمک تاثیرگذاران کوچک کم هزینه تر و پر بازده تر است.

آیا بازاریابی با افراد تاثیر گذار گران است؟

به نسبت روش های دیگر بازاریابی تحت وب، کمک گرفتن از یک چهره شاخص برای بازاریابی تحت وب نیازمند به پرداخت هزینه نسبتا زیادی است اما نتایج حاصل آن به اندازه کافی ایده آل و رضایت بهش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link