بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟

بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟

در دیجیتال مارکتینگ همواره شِگرد های را میتوان یافت که منجر می شود که برند شما در این بازار مر رقابت برنده شود. ولیکن این ترفند ها زمانی کاربردی و کارآمد هستند که شما دارای یک برنامه منظم و دقیق باشید.  

در واقع میتوان این ترفند ها را برگ برنده به حساب آورد؛ که به منظور ارائه این برگ شما بایستی برای یک دوره مشخص از یک برنامه دقیق و برنامه ریزی شده داشته باشید. در واقع بازاریابی قطره ای را میتوان تحت عنوان دوران ارزشمند به حساب آورد‌.

با همه ی این تفاسیر میتوان به این نتیجه دست یافت که بازاریابی قطره ای نوع تکنیک هوشمند به شمار می آید که به وسیله بیشتر بازاریاب ها بکار گرفته شده است. در حقیقت این بازاریابی این شرایط را برای برند ها فراهم می سازد تا با کاربران خود در ارتباط باشد.

تا بدین طریق بتواند همواره برند خود را در ذهن مشتریان خود جای دهد. به امید آنکه در هنگام خرید نام برند شرکت یا مجموعه آنها را به یاد بیاورد. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟ گفتگو نماییم.

بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟

بازاریابی قطره ای چیست؟

 در موضوع بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟ بایستی چنین مطرح کنیم که در واقع نوعی راهبرد ارتباطی و شیوه در بازاریابی به حساب می آید؛ که در این شیوه داده ها که در رابطه با محصول و خدمات، در حالت کلی مرتبط با کسب و کار می باشد.

به وسیله فرآیندی پیوسته و مداوم ولیکن قطره ای به کاربران منتقل داده می شود. منتقل نمودن پیام در این راهبرد در بیشتر موارد از طریق ایمیل انجام می گیرد. توجه کنید که شما این امکان را دارید این روند پیوسته را از طریق کانال های دیگر از قبیل کارت پستال ها، بروشور ها، تماس های تلفنی و یا روزنامه به وجود آورید.

در اوایل پیدایش این استراتژی این نوع بازاریابی بیشتر با پست های کاغذی صورت می گرفت. ولیکن با گسترش تکنولوژی امروزه برای مشارکت در این بازاریابی اینترنت و پیام رسان های متعدد که وجود دارد به بهترین و اصلی ترین راه تبدیل شده است.

تا به اینجا از مطلب بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟ به معنی این نوع بازاریابی پی برده اید.

بازاریابی قطره ای چگونه کار می کند؟

متداول ترین رسانه برای اجرای بازاریابی این بازاریابی بدون شک ایمیل می باشد. چرا که علاوه بر برخورداری از هزینه کم و در نتیجه مقرون به صرفه بودن دارای خودکارسازی آسان می باشد. Drip marketing اغلب با پر نمودن یک فرم آنلاین که توسط مشتری احتمالی صورت می گیرد آغاز می گردد.

که شخص را به یک صفحه ای پاسخگویی خودکار هدایت می نماید. در این صورت فرد به کمپین وارد می گردد. رسانه های اجتماعی در کمپین بازاریابی قطره ای بسیار کاربرد دارند. در این نوع بازاریابی مجموعه از داده های بزرگ به قطرات کوچک تقسیم می نماییم.

سپس در طول زمان به صورت قطره ای و مستمر برای مخاطب ارسال می کنیم. این شیوه به منظور ممانعت از سردرگم شدن و روبرو شدن کاربر با حجم بسیاری از اطلاعات می باشد. با یک مثال مطلب را برای شما باز تر خواهیم نمود. به احتمال بسیار با آبیاری قطره ای آشنایی دارید.

در این روش از طریق آبیاری قطره ای به ریشه مقدار آبی که نیاز است داده می شود. در بازاریابی قطره ای نیز مثل آبیاری قطره ای در حالت قطره ای داده های برای فرد فرستاده می شود.

با انجام این کار از غرق شدن کاربر در انبوهی از اطلاعات ممانعت می نماید. ما در این مطلب خواهان پاسخگویی به  بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟ بودیم.

در شیوه بازاریابی قطره ای به صورت پیوسته و آرام  داده ها را در ذهن مخاطب جای می دهیم تا در زمان خرید محصولات خدمات و محصولات مجموعه خود برای مشتری در اولویت قرار داشته باشد‌. بر طبق تحقیقات صورت گرفته تولید محتوای غنی در کنار منتقل نمودن پیوسته آنها با یک برنامه و زمان بندی مشخص میتواند به فروش شرکت ها کمک نماید.

در واقع به صورت قابل توجهی سبب بالا بردن فروش کمپانی شما گردد. بازاریابی قطره ای موجب می گردد که احتمال اینکه کاربران در زمان خرید نام کمپانی شما به یادشان باشد افزایش یابد. در نتیجه میتوان به اهمیت بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟ پی برد.

اهمیت بازاریابی قطره ای

در ادامه مبحث بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟ به اهمیت بازاریابی قطره ای خواهیم پرداخت. به احتمال بسیار اگر شما به یکباره همه ای داده و اطلاعات را برای کاربر ارسال کنید در این صورت از سوی وی بلاک خواهید شد و به کل از ذهن مخاطب خود پاک خواهید شد.

همین مطلب به خوبی میتواند اهمیت بازاریابی قطره ای را نشان دهد و از مهم ترین مزیت های این بازاریابی به حساب آید. با یک کلام مطلب را برای شما تمام می کنیم. چنانچه که شما اگر از بازاریابی قطره ای استفاده نکنید.

در این صورت از یاد مشتریان خواهید رفت و راه را برای رقبای خود باز خواهید کرد به این صورت که کاربران به سمت رقبای تان کشیده خواهند شد.

بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟

دلایلی که سبب می گردد شما از بازاریابی قطره ای استفاده نمایید

مقصود از استفاده از بازاریابی قطره ای این است که مشتریانی که تا حدودی با کسب و کار شما آشنا می باشند به مشتریان دائمی خود تبدیل نمایید.

علاوه بر این هنگامی که شما به صورت پیوسته محتوا و داده های مفید و موثری را در اختیار کاربران قرار می دهید. خواهید توانست برند خود را تحت عنوان یک برند معتبر معرفی نمایید. همچنین موجب خواهید شد که احتمال خرید افزایش یابد.

کلام پایانی

هر برند و کمپانی  صرف نظر از بزرگی و کوچیکی آن برای آنکه بتواند در یاد مشتریان خود بماند بایست از این شیوه استفاده نماید. امیدواریم این مطلب بازاریابی قطره ای؛ بازاریابی چکه ای یا drip marketing چیست؟ برای شما مفید بوده باشد.

مجموعه رشد  360 با شعار دیجیتالی شدن راه داره…. به شما کمک خواهد نمود‌ و تا مسیر دست یابی به این موفقیت شما را همراهی خواهد کرد.

بازار یابی قطره ای چرا دارای اهمیت است؟

بازار یابی قطره ای به دلیل آنکه سبب افزایش مشتریان شما فروش شما می شود بسیار اهمیت دارد.

برخی از کمپین های موثر در بازاریابی قطره ای را نام برد؟

بعضی از کمپین های تبلیغاتی قطره ای میتوان به مواردی از قبیل کمپین بازاریابی قطره ای اصل، کمپین بازاریابی قطره ای دانش و.... اشاره نمود‌

برای موفقیت در کمپین های بازاریابی قطره ای بایستی چگونه عمل نمود؟

توجه به تولید محتوای ارزشمند در کنار مشخص نمودن اهداف میتوانند به شما در اجرای هر چه بهتر این کمپین ها کمک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link