بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟

بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟

با وجود این که طراحان وب سایت ها سعی دارند، از استاندارد های سئو و ترفند های مختلف برای جذب مخاطب استفاده کنند، متاسفانه درصد بسیاری از کاربران نه تنها جذب کسب و کار و فعالیت وب سایت نمی شوند، بلکه بعضی از آن ها پس از آن که مدتی فعال بودند، از ادامه خودداری کرده و حساب کاربری شان کاملا غیر فعال شده است.

گوگل ادز این فرصت را در اختیارتان می گذارد تا فعالیت کاربر خود در سایر وب سایت ها را تعقیب کنید و تبلیغ هایی را در معرض دید ایشان قرار دهید.

خوشبخاته یک روش کارامد برای بازگردانی مخاطب به وب سایت وجود داشته که می تواند سود آوری و گردش مالی را چند برابر کند. در این مقاله با این سوال مواجه هستیم. بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟

ریمارکتینگ و یا بازاریابی مجدد این فرصت را در اختیار کسب و کار ها می دهد تا با سرمایه گذاری بر روی انواع تبلیغ ها در گوگل ادز، کاربران را افزایش دهد و یا کاربران دیروز را که امروز قطع همکاری کرده اند، مجدد فعال کند.

بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟

تعریف بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز

برای رسیدن به پاسخ بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟ ابتدا باید هر کدام از عبارات به درستی معنا شوند.

در معانای لغوی سه کلمه ی بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ یک معنی دارند و به یک عمل اطلاق می شوند. قطعا بار ها تبلیغ های زیادی را وب سایت، گوگل و یا گوشی تلفن همراه خود دیده اید. تعجب نکرده اید که چرا همگی آن ها شبیه به هم هستند.

شما سوژه ای هستید که یک کسب و کار از طریق وب سایت، ایلیکیشن و سایر حساب های کاربری خود، بر روی شما متمرکز شده است. به عنوان مثال، امروزه اکثر افراد از اپلیکیشن دیجی کالا استفاده می کنند.

این بازار بزرگ انواع و اقسام کالا ها را عرضه کرده و یک آنلاین شاپ بزرگ می باشد. شما به محض آن که حساب کاربری خود را فعال کردید، پیام هایی از طرف دیجی کالا دریافت خواهید کرد.

در روند عادی شما کالایی را به سبد کالای خود اضافه می کنید، پس از چند دقیقه که پرداخت انجام نشد، فورا از طرف دیجی کالا یک پیام دریافت خواهید کرد که حاوی عبارت زیر است؛ (کاربر محترم لطفا هر چه سریع تر فرایند خرید خود را تکمیل کنید، چرا که ممکن است موجودی کالای  آن به اتمام برسد. )

پیامی که در بالا مشاهده می کنید، نمونه ی یک بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ می باشد. در صورتی که چند ماه از آخرین خریدتان از دیجی کالا گذشته باشد، پیامی به این صورت دریافت می کنید؛

( کاربر گرامی دیجی کالا، از آخرین خرید شما چند ماه می گذرد، دیجی کالا برای شما یک تخفیف در نظر گرفته است. این فرصت هیجان انگیز را از دست ندهید. کد تخفیف XXXX ) این پیام بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ را به بهترین شکل ممکن خود انجام داده است.

مثال بالا بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟ را به خوبی بیان کرد. در فضای گوگل نیز با چنین تبلیغ هایی مواجه هستیم که صفحه ای برای کاربر باز می شود و با وعده های تخفیف و معرفی یک کالا، کاربر را وارد عملیات و چرخه ی خرید کرده است.

بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟

تاثیر بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز در کسب و کار

کمپین تبلیغاتی می تواند توجه کاربر و افراد را معطوف کسب و کار کند و اولین همکاری آنان را با مجموعه رقم بزند. اما بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ کاربر ها را دوباره به پای سبد خرید کشانده و ایشان را دوباره به یک عضو فعال تبدیل می کند.

بار ها و بار ها بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ این چرخه را تکرار می کند، بی آن که کاربر متوجه این استراتژی خفن شود. کسب و کار های اینترنتی و آنلاین شاپ ها زمانی سرپا و زنده اند، که کاربر ها آنان را نا دیده نگیرد و دست از خرید اینترنتی نکشد.

شاید با خود فکر کنید که هر بار با اعمال تخفیف بخواهیم مخاطب را وادار به خرید کنیم، بی شک موسسه را متضرر خواهیم کرد. نکته اینجاست، در بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ هدف تنها خرید کاربر نیست، بلکه ادامه دار کردن فعالیت های وی می باشد.

شاید خرید اول به واسطه ی تخفیف اعمالی چندان سود آور نباشد. اما در اثر یک سری از تبلیغ های بولد شده کاربر کالا های دیگری را نیز مشاهده کرده و چندین محصول مورد نیازش را خریداری خواهد کرد.

این چنین سود آوری برای مجموعه ادامه دار خواهد بود. بی شک مقوله ی بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟ برای سود آوری مجموعه می تواند بسیار موثر باشد.

کلام آخر

در این مقاله با هدف بررسی . بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟ چندین مطلب را ارائه کردیم. بازاریابی مجدد عملیاتی است که طی آن کاربر های غیر فعال و یا کم فعالیت به یک عضو دائم تبدیل شده و فعالیت های خود را در وب سایت و اپلیکیشن بیشتر می کنند.

تبلیغات ابزار بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ می باشد. تخفیف ها نیز وسوسه ی خرید را در زیر دندان کاربر های می آورند و ایشان به صورت ناخود اگاه چندین خرید را انجام خواهند دارد.

در مبحث بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ در گوگل ادز چیست؟ تاثیرات مثبت این فرایند نیز کاملا تشریح شد، اما زمانی نتایج موفقیت آمیز می باشد و از متضرر شدن مجموعه جلوگیری خواهد شد که به صورت اصولی و حرفه ای بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ انجام شود.

مجموعه ی رشد 360 در زمینه ی طراحی وب سایت و فعالیت های این چنینی ید بیضایی داشته و می تواند تمام این خدمات و مشاوره های مربوطه را در اختیارتان قرار دهد.

چگونه می توان برای بازاریابی مجدد به شماره ی کاربر دسترسی داشت؟

کافی است، حین تکمیل حساب کاربری آیتم ایمیل و شماره تلفن را داشته باشید.

چگونه یک کد تخفیف هیجان انگیز بسازیم؟

برای کد تخفیف بازه زمانی فعال کنید و مبلغ های ناچیز در آن قرار ندهید. به عنوان مثال تخفیف 50 هزار تومانی برای خرید بالای 100 هزار تومان، تنها تا 24 ساعت دیگر زمان دارید.

گوگل چگونه برای بازاریابی مجدد از کسب و کار ها پشتیبانی می کند؟

گوگل ادز برای همین موضوع در اختیار وب سایت ها قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link