باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

شاید هیچ مدیر سایتی تصور نمی کرد که روزی ملزم به اجرا و رعایت اصولی به منظور مورد توجه قرار گرفتن در موتورهای جستجو باشد. مدت هاست که دیگر سئوی سایت، شرط اصلی تثبیت یک کسب و کار اینترنتی و چالشی به منظور قرار گرفتن در صدر موتورهای جستجو می باشد.

امروزه هر سئوکار کاربلدی از چگونگی عملکرد موتورهای جستجوگر به خوبی آگاه است، در حالی که تا همین چند سال گذشته، باورهای نادرست زیادی درباره آن ها وجود داشت که خیلی ها را دچار اشتباه نموده و این ناآگاهی به سئوی سایتشان آسیب وارد می نمود.

اگر در زمینه سئو تازه کار هستید، به طور یقین در کارتان اشتباهاتی را مرتکب می شوید و بایستی تا هر چه زودتر آن ها را اصلاح کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با چندی از معمول ترین باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو آشنا شوید.

قابل توجه تمامی علاقه مندان به حوزه سئو، شما عزیزان می توانید از دیگر مقالات مخصوصی که در سایت رشد360 برای شما تهیه شده است، نیز بازدید نمایید.

 

معمول ترین باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

معمول ترین باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

  • الزام به ثبت نام در موتورهای جستجو

شاید برایتان جالب باشد، اما تا دو دهه پیش، موتورهای جستجو از یک فرم ثبت نام برخوردار بودند که دارندگان سایت های مختلف بایستی ابتدا در آن سایت خود را ثبت می کردند تا پس از آن ربات ها به بررسی صفحات وب بپردازند.

از آن جایی که بسیاری از ثبت نامی ها چیزی جز صفحات اسپم نبودند و بر روی کیفیت نتایج جستجو تأثیر منفی می گذاشتند، این امکان در سال 2001 از موتورهای جستجو حذف گردید. اکنون بیش از دو دهه است که روش بررسی ربات ها، از طریق لینک صفحات می باشد.

متأسفانه هنوز هم مشاهده می شود که برخی از موتورهای جستجو از این قابلیت برخوردارند، که طبیعتاً این موتورها و فرم هایشان تنها باقی مانده ای از خاطرات گذشته محسوب می شوند و دیگر استفاده ای ندارند.

  • برچسب های متا

زمانی بود که برچسب های متا در سئو یا همان بهینه سازی موتور های جستوجو مطرح بودند. در داخل این برچسب ها، مجموعه ای از کلمات کلیدی صفحه شما توسط شما وارد می گردید تا پس از آن، کاربر با جستجوی این کلمات به صفحه شما دست یابد.

این قابلیت نیز زمانی برداشته شد که خیلی ها از این برچسب ها سوء استفاده کرده و انواع کلمات کلیدی بی ربط و دارای جنبه اسپم را به مقدار زیاد در آن ها گنجاندند. بدین ترتیب ربات های گوگل دچار سردرگمی و در انتخاب رتبه های برتر دچار اشتباه می شدند.

با این حال در حال حاضر برچسب هایی همچون توضیحات متا، برچسب عنوان و متا تگ روبات، از مهم ترین ابزارهای کمک کننده به موتورهای جستجوگر به منظور سهولت بررسی و بالا بردن سئوی سایت به حساب می آیند.

  • استفاده بیش از اندازه از کلید واژه

حتماً برایتان اتفاق افتاده است که در حال بررسی صفحه ای هستید و در ابتدای هر پاراگراف، با انبوهی از کلمات کلیدی به اشکال مختلف در دو زبان فارسی و انگلیسی مواجه می شوید.

در واقع صاحبان این صفحات، به جای ارائه محتوایی دارای مفهوم و کیفیت، تنها قصد صعود در موتورهای جستجو را داشته و تا می توانستند از کلمات کلیدی در لا به لای متن بهره برده اند. هنوز هم کسانی هستند که این باور نادرست را نسبت به موتورهای جستجو دارند.

سئوی مدرن، هوشمندتر از آن است که گول این کلک ها را بخورد! امروزه با انجام این حقه، تنها کار خود را دچار مشکل نموده و به عنوان یک صفحه اسپم شناخته خواهید شد.

استفاده بیش از اندازه از کلید واژه

  • تبلیغ های پولی در موتورهای جستجو

یکی دیگر از نادرست ترین باورها نسبت به موتورهای جستجوگری همچون گوگل که از پلتفرم های تبلیغاتی در ازای پرداخت هزینه ای بسته به نوع تبلیغ برخوردارند، این است که می توانید رتبه سایت خود را تنها با تبلیغ نمودن آن و پول دادن به گوگل، ارتقاء دهید.

حقیقت این است که شاید انجام این تبلیغ ها در بازدید خوردن سایت شما تأثیرگذار باشند، اما نه تا آن حد که باعث شود شما از اصول سئو غافل شوید. طبق تجربه، هیچ شواهدی مبنی قرار گرفتن در برترین رتبه های جستجوگر گوگل با تنها تبلیغ نمودن پولی آن وجود ندارد.

 

  • استفاده از عنوان های دروغین

بارها شده است که به دنبال مطلبی بوده ایم و در صفحه جستجو با عنوان مورد نظر روبرو و وارد لینک آن شده ایم، اما محتوای صفحه به کل با آن چه که عنوان شده بود تفاوت داشت! در واقع این نیز از روش های گول زدن ربات های گوگل توسط برخی سودجویان به حساب می آید.

این روش نیز در سئوی مدرن جایی ندارد و دیگر نمی توانید با این کار هم کاربر و هم الگوریتم ها را فریب دهید و به سرعت به عنوان اسپم شناسائی خواهید شد.

  • تبادل لینک غیر طبیعی

تبادل لینک عبارت است از قرار دادن لینک سایتی دیگر در ازای قرار گرفتن لینک شما در همان سایت به صورت توافقی. این روش به شرطی در بالا بردن ترافیک سایت جوابگوست که تبادل با صفحات مرتبط انجام شود.

تبادل لینک با صفحاتی که در واقع هیچ نقطه مشترکی با فیلد وب سایت ما ندارند، یک باور نادرست است که تنها باعث اسپم شناخته شدن صفحه شما موتورهای جستجو خواهد شد.

رتبه سئوی خود را با ما به دست آورید

تسلط بر تکنیک ها و ابزارهای سئوی مدرن در کنار تخصص در طراحی سایت، تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال، اصلی ترین عوامل موفقیت وب سایت شما به حساب می آیند. لذا اگر می خواهید در مسیر پررقابت سئو حرفی برای گفتن داشته باشید، می توانید به مجموعه رشد 360 اعتماد کنید.

عواملی که بر روی اعتبار صفحه و جلب اعتماد گوگل تأثیرگذارند، کدام اند؟

تاریخچه سایت و سرعت آن، فعالیت اصولی در شبکه های اجتماعی، تولید محتوای منظم و مطابق با سئو، لینک های داخلی و خارجی باکیفیت و...، همگی بر روی اعتبار تأثیر گذارند.

بهترین راه خارج شدن از لیست جریمه گوگل بر اثر باورهای نادرستمان درباره موتورهای جستجو چیست؟

بهترین و کم دردسرترین راه ها، پاک کردن هر چه زودتر صفحات اسپم، جایگزین نمودن آن ها با صفحات باکیفیت و ثبت نام در خدمات وبمستری گوگل برای جلب اعتماد آن می باشند.

چقدر طول می کشد تا اعتماد موتورهای جستجوگر به سایت ما جلب شود؟

بسته به اقدامات مورد نیاز شما و میزان اشتباهاتی که مرتکب شده اید، ممکن است این فرآیند هفته ها تا ماه ها به طول بینجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 14 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link