با چه برنامه‌ای می‌توان انیمیشن ساخت؟

با چه برنامه‌ای می‌توان انیمیشن ساخت؟

انیمیشن سازی دنیای بزرگی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. در این مقاله قصد داریم پرسش با چه برنامه‌ای می‌توان انیمیشن ساخت؟ را به درستی پاسخ دهیم.

برای ساخت انیمیشن با کامپیوتر، 4 برنامه مشهور وجود دارد که عبارتند از نرم افزار مایا که قدرتمند و جدید است.  برنامه lumion, ، نرم افزار تری دی مکس و Blender

تری دی مکس

تری دی مکس نام یک برنامه‌ ساخت انیمیشن است که پیچیدگی و گستردگی‌های زیادی دارد. یکی از ویژگی‌های برتر این برنامه این است که به صورت حدودی  با تمامی اپلیکیشن سه بعدی سازی موجود در بازار سازگار است.

یک قابلیت حائز اهمیت در این برنامه این است که کار سه بعدی سازی و هم انیمیشن را قادر هستید در داخل خود نرم افزار انجام دهید. اما این کاربرد ویژه در برنامه‌های انیمیشن سازی مانند در لومیون به این شکل نیست.

نکته: برای استفاده از این برنامه به یک کامپیوتر قوی احتیاج داریم. زیرا در رندر و ساخت انیمیشن، همچنین نورپردازی و بالا بردن سرعت سه بعدی کردن به یک سیستم جدید و قوی  نیاز داریم. در حال حاضر جدیدترین ورژن تری دی مکس مربوط به سال 2018 است. برای استفاده از این برنامه حتما باید از پلاگین vrey استفاده کرد.

با چه برنامه‌ای می‌توان انیمیشن ساخت؟

Lumion

نرم افزار لومیون که به صورت کلی  توسط معماران و طراحانی که انیمیشن را برای معرفی مختصر کارهایشان می خواهند، استفاده می شود، نرم افزاری  جدید و قدرتمند است که با سایر نرم افزارهای طراحی همچون اسکچاپ سازگاری دارد. سیستم مورد نیاز در این نرم افزار در حد متوسط بوده و به کامپوتر حرفه‌ای و خاصی جهت استفاده با آن نیاز ندارید.

می توانید رندرهای مناسب و خلاقانه‌ای در این برنامه بیافرینید. تنها باید مدل خود را در نرم افزار رویت، اسکچاپ، تری دی مکس بسازید سپس و وارد نرم افزار کنید و به راحتی آن را انیمت آن را انجام دهید. به رورترین ورژن این برنامه Lumion 8  است که می‌توانید روس سیستم‌های عادی و کامپیوترهای خانگی مورد استفاده قرار دهید.

نرم افزار قدرتمند Digicel FlipBook

DigiCel FlipBook یکی از سریع ترین برنامه‌های انیمیشن سازی می‌باشد که تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های لازم را برای طراحی و تولید فیلم یک انیمیشن در اختیار شما می گذارد. کاربری ساده ای دارد. شما در این برنامه قادر به استفاده از ابزار های طراحی و نقاشی هستید. همچنین می‌توانید از ابزارهای دوربین مثل زوم، چرخش و… بهره ببرید‌.

کاربردهای برنامه DigiCel FlipBook

  • رنگ آمیزی فریم‌ها به صورت همزمان
  • ایجاد کاراکتر فرضی و طراحی در خود نرم‌افزار Digicel FlipBook
  • قابلیت اضافه کردن عکس‌ها و ویدیوها به انیمیشن
  • به حرکت درآوردن اشکال مختلف در برنامه
  • سرعت بالا و حجم کم

DP Animation Maker

نرم افزاری قدرتمندی است که  با استفاده از آن  طراحی و ساخت انمیشن و تصاویر متحرک را می‌توانید تولید کنید. این برنامه ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا با صرف کمترین زمان و تنها با چند کلیک قادر به ساخت تصاویر پس زمینه متحرک، انیمشن های GIF به منظور استفاده در وب سایت ها و … باشید.

با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود؛  هر تصویری را متحرک کرده و به صورت یک ویدیو و انیمیشن حرفه ای و دیدنی تغییر دهید. برای چنین کاری تنها باید تصویر مورد نظر را انتخاب کنید و با اعمال افکت هایی مانند under water, fire, water mirror, glass ball یا افزودن سایر اشیاء مورد نیاز خود، به هدفتنان دست یابید.

Adobe animate CC

در میان نرم افزارهای انیمیشن سازی، به هیچ عنوان نباید نام برنامه کاربردی  Adobe Animate CC را فراموش کرد.  ادوبی انیمیت برنامه‌ای است که  تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت انیمیشن‌های ساده تا پیجچیده و  مربوط به بازی‌ها و…. را شامل می‌شود.

این نرم افزار علاوه بر ویژگی های فنی کاربردی مانند طراحی چندلایه، قادر است انیمیشن را در محیط‌های گوناگونی منتشر کند که عبارتند  تلویزیون، دسکتاپ و موبایل

برنامه کاربردی انیمیشن‌سازی Adobe Animate

Adobe Animate یکی دیگر از نرم افزارهای حرفه ای و پیشرفته برای طراحی وب ساخت انیمیشن 2d  می‌باشد‌. همچنین از این برنامه می‌توان در جهت طراحی کاراکترهای بازی‌های کامپیوتری بهره برد.

این نرم افزار ورژن آپدیت شده‌ نرم برنامه انیمیشن‌سازی adobe flash می‌باشد. این نرم افزار ترکیبی ازقابلیت‌های برنامه انیمیشن‌سازی flash و ابزارهای cloud creative است.

adobe animate این قابلیت را به استفاده کننده می دهد که نظرات و ایده‌های خود را با روش تعاملی و در محیطی پویا و منعطف اجرا سازد.

این برنامه با دارا بودن timeline در این نرم افزار امکان پویا نمایی و طراحی انیمیشن را به سادگی ایجاد کرده‌است‌. در ادامه مبحث ساخت انیمیشن بدون برنامه نویسی با برترین امکانات برنامه adobe animate آشنا خواهیم شد.

با چه برنامه‌ای می‌توان انیمیشن ساخت؟

Captivate

در پاسخ به پرسش با چه برنامه‌ای می‌توان انیمیشن ساخت؟ captivate پاسخ مناسبی می‌باشد زیرا  که قابلیت‌های زیادی دارد امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.  برخی از قابلیت‌های این برنامه شامل موارد زیر است.

  • تولید برنامه های آموزشی به صورت کاملا حرفه ای
  • امکان به وجود آوردن افکت‌های صوتی
  • ذخیره فایل نهایی بر روی سی دی یا دی وی دی
  • امکان بهره بری از فیلم، عکس، انیمیشن داخل پروژه و…
  • امکان طراحی نرم افزار، دارا بودن گالری کامل که شامل قالب، آیکون و…
  • ساخت اتوران که در نرم افزا رهای آموزشی مورد نیاز است. این برنامه انیمیشن‌سازی که مربوط به تولید محتواهای آموزشی است بدون نیاز به هیچ برنامه جانبی دیگر اجرا می‌شود و طراحی‌های فوق العاده را می‌توان با آن به انجام رساند.

Moho

MOHO نام یک برنامه انیمیشن‌ سازی حرفه‌ای است که کار با آن آسان است. نکته قابل توجه در این نرم افزار این است که  در عین حال که می‌توان انیمیشن‌های جذابی  در یک سیستم ریگینگ دو بعدی قدرتمند ساخت کاربران به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

این برنامه ترکیبی از ابزارهای انیمیشن سازی سنتی و مدرن است.. کاربران این برنامه قادرند با یک روش ساده نتیجه ای حرفه ای به دست بیاورند.

این برنامه قابلیت ترکیب کردن انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی را دارا می‌باشد. فیزیک شبیه سازی شده، اشیاء سه بعدی را طراحی کردن، کتابخانه ای از تصاویر در برنامه را ایجاد کردن که این قابلیت به کاربران مبتدی کمک فراوانی در ساخت انیمیشن می‌کند، از امکانات برنامه moho محسوب می‌شوند.

همچنین با استفاده از ضبط صدا می‌توانید در قسمت‌هایی از برنامه خودتان صداگزاری روی کاراکترها را انجام دهید.

رشد 360 یک وب سایت اینترنتی است که در زمینه‌های تولید محتوا، مقاله نویسی و طراحی سایت فعالیت زیادی می‌کند. اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، حتما به این وب سایت سر بزنید و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

آیا با برنامه موهو می‌توان انیمیشن‌های قوی مانند شکرستان طراحی کرد؟

بله موهو نرم افزار مناسب و قدرتمندی برای انیمیشن سازی است.

افتر افکت برای انیمیشن‌های واقع گرایانه مناسب‌تر است یا موهو؟

توجه داشته باشید که موهو بیشتر برای ساخت انیمیشن‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و افترافکت در این زمینه گزینه بهتری است.

آیا انیماتورها در ایران از درآمد خوبی برخوردار هستند؟

بله، زیرا انیمیشن سازی رشته‌ای است که اینده روشنی دارد. اگر به صورت حرفه‌ای و با علاقه کار کنید، مطمئنا پیشترفت زیادی خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link