برای ساخت انیمیشن به چه چیزهایی نیاز است؟

برای ساخت انیمیشن به چه چیزهایی نیاز است؟

حوزه انیمیشن یک شغل بسیار گسترده و پیشرفته در دنیا محسوب می شود. اما در کشور ما به تازگی  رو به رشد قرار گرفته است و در چند سال اخیر  است که توانستیم تا حدی به سطح جهانی برسیم.

در کنار این موضوع بسیاری از افراد وجود دارند که علاقه بسیاری به این حوزه کاری دارند، اما نمی دانند که باید از کجا و با چه چیز هایی شروع به کار کنند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به تمامی مسائل مهم و  مربوط به انیمیشن بپردازیم که در واقع می خواهیم یک نقشه راه برای شما و کسانی که به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارند، ترسیم کنیم تا با توجه به سطح خود بهترین مسیر را انتخاب کنید.

برای ساخت انیمیشن به چه چیزهایی نیاز است؟ باید از کجا شروع کنم؟ برای انیماتور شدن باید چه مهارت هایی را یاد بگیرم؟ و… این سوالات چراغ هایی هستند که در شروع کار در ذهن انسان روشن می شوند. ما اینجا هستیم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

شروع این حرفه بسیار ساده است اما مسئله اصلی مسلط شدن به کار است که در این حرفه کمی دشوار است. در دنیای امروز می توان به سادگی یک منبع آموزشی برای یادگیری پیدا کرد و سپس شروع با یادگیری کرد.

نرم افزار های ساخت انیمیشن نیز به سادگی در دسترس هستند و می توان از آنها بهره برد. در گذشته، زمانی که انیمیشن دو بعدی هنوز پا به عرصه نگذاشته بود، یادگیری و آغاز این حرفه بسیار سخت تر بود، چرا که امروزه با کم ترین امکانات هم می توان شروع به یادگیری انیمیشن کرد و بر کار تسلط پیدا کرد.

در ادامه این مطلب برای شما  توضیح خواهیم داد  که چگونه شروع به کار کنید و برای ساخت انیمیشن به چه چیز هایی احتیاج دارید. با ما همراه باشید.

 

انیمیشن چیست؟ برای انیماتور شدن باید چه مهارت هایی یاد بگیرم؟

به طور کلی  انیمیشن یعنی خلق و ایجاد تعدادی تصویر  که به طور متوالی گرفته شده اند، برای ایجاد توهم حرکت در تصویر ها. این یک تعریف ساده برای انیمیشن بود اما انیماتور چیست؟ پویانما در واقع چیزی نیست بلکه شخص است. کسی که انیمیشن را می سازد انیماتور می نامند.

انیماتور ها نقاشی و مدل های روی صفحه را زنده می کنند و به آن ها شخصیت و کاراکتر می دهند. انیماتور ها می توانند چیز های بسیاری بسازند. انیمیشن های سینمایی، تیزر های تبلیغاتی، بازی های کامپیوتری، کارتون های تلویزیون، وب سایت ها و موزیک ویدئو ها  از جمله زمینه های کاری یک انیماتور است.

لازم به ذکر است که انیمیشن دارای قالب های متنوعی است. مانند دو بعدی، سه بعدی، کامپیوتری و تلفیقی.

انیمیشن چیست

توشه راه انیمیشن سازی

برای یادگیری انیمیشن باید از کجا شروع کنم؟ ابتدا باید به این سوال پاسخ داد. توصیه می شود افراد مبتدی از انیمیشن های دو بعدی شروع به کار کنند. سپس می بایست به این سوال که برای ساخت انیمیشن به چه چیزهایی نیاز است؟ پاسخ داد. در ادامه این مطلب به ابزار های لازم و پیشنهادی برای این سبک از انیمیشن سازی ارائه خواهیم داد.

  • نرم افزار
  • سخت افزار
  • کتاب

این سه مورد ذکر شده ابزار های ضروری و مهم انیمیشن سازی محسوب می شوند.

توشه راه انیمیشن سازی

نرم افزار ها

برای ساخت انیمیشن باید ابتدا به نرم افزار های فوتوشاپ و فلش مسلط شوید و سپس اقدام به یادگیری با سایر نرم افزار ها کنید. نرم افزار ادوب فلش یک نرم افزار حرفه ای و قوی است که در جهت ساخت و تولید محتوا های انیمیشنی مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از نرم افزار ادوب فلش این امکان وجود دارد تا بتوانید رسانه های مناسب برای دسکتاپ و دستگاه های دیگر مثل تبلت ها، تلفن های هوشمند و تلویزیون ها تولید کرد.

نرم افزار ادوب فوتوشاپ دیگر نرم افزار مورد نیاز در مسیر انیمیشن سازی است که یکی از قدر ترین و همچنین معروف ترین و مشهور ترین نرم افزار های ویرایش عکس، تولید مدل های سه بعدی، طراحی، نقاشی و انیمیشن سازی است.

ادوب فوتوشاپ چیزی بیش از  25 سال است که شروع به کار کرده است و به طور مداوم  به روز می شود. ادوب افتر افکت  نیز نرم افزاری حرفه ای است که در حرکت های گرافیکی پیچیده و جلوه های بصری سینمایی و انیمیشنی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سخت افزار

آپشن مورد نیاز بعدی که در انیمیشن سازی به کار می رود، سخت افزار مناسب است. کامپیوتر، کامپیوتر یک بستر برای اجرای نرم افزار ها است. به عنوان مثال شما وقتی قصد دارید از یک نرم افزار مانند ادوب فوتوشاپ و یا… استفاده کنید نیاز دارید یک کامپیوتر آن برنامه را برای شما اجرا کند.

لازم به ذکر است که برای اجرای این برنامه های گرافیکی نیاز با سیستم های کامپیوتری پیشرفته نیست و سیستم ها و کامپیوتر های معمولی هم می توانند این برنامه های گرافیکی را اجرا کنند. همچنین می توانید با استفاده از تبلت کار خود را آغاز کنید. اگر بخواهید با تبلت کار کنید می توانید از تبلت های نوری ارزان قیمت برای شروع کار خود استفاده کنید.

کتاب

کتاب ها در همه جا همیار و کمک کننده انسان ها هستند. در بحث انیمیشن نیز کتاب ها بسیار مفید واقع می شوند.  برای شروع انیمیشن سازی یکی از ابزار های کلیدی و اساسی که باید در توشه سفر خود داشته باشید کتاب است. ما نیز به تعدادی از مناسب ترین و بهترین کتاب های انیمیشنی اشاره خواهیم کرد و توصیه می کنیم حتما آن ها را بخوانید.

کتاب کیت بقای انیماتور نوشته ریچارد ویلیامز اولین کتابی است که به بررسی آن می پردازیم. کتاب کیت بقای انیماتور دارای 342 صفحه است و تمامی نکات و مطالب لازم در حوزه کارگردانی انیمیشن را تحت پوشش خود قرار داده است.

در این کتاب نکاتی ذکر شده است که هر ا نیماتوری به آن ها احتیاج دارد. فرقی ندارد شما حرفه ای باشید و یا مبتدی در هر صورت می بایست این کتاب را بخوانید و نکات آن را در یابید.

کتاب بعدی متحرک سازی- کارتون اثر پرستون بلر است. این کتاب هم شامل پنج فصل اصلی است که این فصل ها به ترتیب پرورش شخصیت، حرکت، تصویر متحرک، دیالوگ و مسائل فنی هستند. کتاب توهم زندگی اثر اولی جانستون و فرانک توماس هم از دیگر  کتاب هایی است که خواندن آن برای هر انیماتوری  واجب است.

انیمیشن در رشد

حالا که با مسیر آغاز انیمیشن سازی آشنا شدیم بد نیست تا به  کاربرد های آن بپردازیم. انیمیشن در حوزه های متنوعی کاربرد دارد.

یکی از جالب ترین حوزه های کاربردی انیمیشن ها در تبلیغات کسب و کار و در واقع دیجیتال مارکتینگ است. کسب و کار های کوچک و بزرگ روی آورده اند به استفاده از انیمیشن ها در تولید محتواهای جذاب و مشتری پسند برای جذب مشتری به سمت  خود.

در رشد 360 نیز خدمات تولید انیمیشن برای کسب و کار ها ارائه می شود. و اگر شما کسب و کاری دارید و به دنبال روش نوینی برای تبلیغات هستید حتما به رشد 360 یک سر بزنید و از شرایط آگاه شوید.

ابزار های لازم برای شروع انیمیشن سازی شامل چه مواردی هستند؟

نرم افزار ها سخت افزار ها کتاب ها

افراد مبتدی با چه حوزه انیمیشن سازی شروع کنند بهتر است؟

توصیه می شود افراد مبتدی با انیمیشن های دو بعدی شروع به کار کنند.

انیمیشن چیست؟

خلق تصویر هایی به طور متوالی برای ایجاد توهم حرکت را انیمیشن می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 2 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link