تأثیر محتوای تکراری در سئو چیست؟

تأثیر محتوای تکراری در سئو چیست؟

با وجود اطلاع رسانی های رسمی و متعدد نسبت به خودداری از تکرار محتوا در صفحات یک وب سایت، هنوز هم بسیاری نسبت به این توصیه ها غفلت نموده و با اهداف عجیب و غریبی که در سر دارند، سعی در به نتیجه رسیدن در کوتاه ترین زمان ممکن می باشند.

شاید در گذشته به علت عدم هوشمندی کامل ربات های گوگل، کپی و تکرار محتوا به عنوان عاملی میانبر در بالا بردن سئو و رتبه سایت شما به حساب می آمد، اما دیگر این حقه در سئوی مدرن جایی ندارد.

چرا که به سرعت توسط الگوریتم های پیشرفته به عنوان اسپم شناسائی خواهید شد. به شما اطمینان می دهیم که این مسیر به علت عواقب تقریباً جبران ناپذیر آن، ارزشش را ندارد!

حال اگر می خواهید معیارهای یک محتوای تکراری، تأثیر آن بر سئو و راه های جبران هر چه زودتر عواقب آن را به خوبی بشناسید، پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید. بد نیست از دیگر مقالات سایت رشد 360 که در زمینه سئو و محتوا برای عموم تهیه گردیده اند، نیز بازدید به عمل آورید.

 

محتوای تکراری در سئو چیست؟

به بیانی ساده، محتوای تکراری به معنای آوردن دقیق محتوای یک صفحه در صفحه ای دیگر می باشد. جالب است بدانید خیلی ها ادعا دارند که تغییر برخی از جزئیات یک محتوا، باعث می شود که این محتوا دیگر تکراری شناسائی نشود! اما بهتر از هر چه زودتر از این خواب و خیال بیرون آیید.

محتوای یک محصول را تصور کنید. شاید تصور می کنید که اگر جزئیات کوچکی همچون نام محصول و برخی از مشخصات فنی آن را تغییر دهید و مابقی محتوا را عیناً طبق محتوای قبلی ثبت کنید، یک جورایی زرنگی نموده اید و در کمترین زمان صاحب دو مقاله شده اید.

در هر صورت، الگوریتم های گوگل، این دو محتوا را یکی خواهد شناخت و حتی زحماتی که برای یکی از محتواها کشیده اید را نیز با این کار به باد خواهید داد. چگونه؟! در ادامه متوجه خواهید شد.

محتوای تکراری در سئو چیست؟

اهداف ایجاد محتوای تکراری در سئو

اما اهدافی که باعث تولید محتوای تکراری در بستر وب می شوند، لزوماً یکسان نمی باشند. برخی با این هدف که بتوانند ارزش سئوی صفحه خود را دوبرابر گردانند، دقیقاً صفحه ای مشابه را ایجاد می نمایند، غافل از اینکه با این کار، گوگل در تشخیص این دو صفحه گمراه شده و نمی داند که کدام یک را به کاربر نشان دهد!

برخی نیز دو سایت متفاوت، اما دارای محتوای مشابه تولید می کنند، صرفاً با اهدافی همچون بالا بردن ترافیک، صرفه جویی در زمان و هزینه و یا پشتیبانی از محتواهای خود! به هر حال، این کار کاملاً اشتباه بوده و در سئوی مدرن، جایی ندارند.

اهداف ایجاد محتوای تکراری در سئو

تأثیر محتوای تکراری در سئو

عواقب استفاده از محتوای تکراری در سئوی سایت شما بسیار ساده است! الگوریتم های گوگل به راحتی قادر اند حقه های محتوای تکراری را شناسائی نموده و صاحبان آن ها را جریمه نمایند. این جریمه نیز بدین صورت است که سایت شما تا مدت ها و حتی شاید تا ابد از صعود به رتبه های بالاتر موتورهای جستجو، صلب خواهد شد.

در این میان نیز افرادی هستند که از روش تبلیغ سایت خود در پلتفرم های گوگل استفاده می کنند تا سایتشان به راحتی رتبه اول را از آن خود نماید. این نیز از تصورات غلطی است که تنها پول شما را هدر خواهد داد.

تبلیغات در ازای پرداخت هزینه بسیار کارآمد خواهد بود، به این شرط که سئوی سایت شما نیز در شرایط خوبی باشد و هیچگونه تکرار محتوا در صفحات آن دیده نشود.

 

جبران خسارات ناشی از محتوای تکراری در سئو

هنوز هم برای جبران خراب کاری ها دیر نیست! ممکن است جزو آن دسته از افرادی باشید که در تکرار محتواها کمی منصفانه عمل نموده اند و این کار را به حداکثر نیمی از صفحات خود اختصاص داده اند. در این شرایط، کافی است صفحات کپی شده را پاک و آن ها را با محتوای باکیفیت و جدید جایگزین نمایید.

اگر هم صددرصد کار شما تکرار و کپی می باشد، زحمتی نکشیده اید که چیزی را از دست دهید! اکنون می توانید به فکر ایجاد سایت و دامنه ای جدید باشید و کار خود را به عنوان فردی حرفه ای و مسلط به اصول سئو آغاز نمایید.

تولید محتوای سایت خود را به کدام مجموعه واگذار نماییم؟

متأسفانه حقیقت دارد که هنوز هم تصور بسیاری از فرآیند تولید محتوا، صرفاً کپی و پیست نمودن و انجام قدری تغییرات در ساختار متن می باشد! عدم توجه کافی به تولید محتوای سایت و تحصصی دانستن آن، باعث شده تا خیلی ها هنوز از رتبه مورد انتظار خود در موتور جستجوی گوگل، فاصله زیادی داشته باشند.

طبیعی است که تمام مدیران سایت در حرفه تولید محتوا از دانش و تخصص کافی برخوردار نمی باشند. از آن جایی که ایجاد یک محتوای ایده آل هم برای گوگل و هم برای مخاطبان نیازمند طی نمودن مراحل متعددی می باشد، خیلی ها ترجیح می دهند انجام آن را به متخصصان در این زمینه بسپارند.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ رشد 360، برترین کارشناسان تولید محتوا را به کار بسته ایم تا نیاز هر مشتری نسبت به هر نوع محتوا را برآورده سازند. مهم نیست سایت شما در زمینه کسب و کارتان مدیریت می شود یا صرفاً انتشار مقالات فیلدی خاص؛ ما می توانیم مناسب ترین محتوا را با در نظر گرفتن طیف کاربرانتان، تولید و منتشر نماییم.

آیا این تصور که محتوای تکراری در دو صفحه، ارزش سئوی هر دو صفحه را دوچندان می نماید درست است؟

خیر، شما با این کار تنها موتورهای جستجوگر را سردرگم و در نهایت، رتبه نامناسبی را از آن ها دریافت خواهید نمود. امروزه این روش در بالا بردن امتیاز سئو، کاملاً بی تأثیر می باشد.

آیا همچنان شانسی برای خلاصی از جریمه های گوگل به دلیل محتوای تکراری و کپی شده وجود دارد؟

این شانس در صورتی به شما تعلق می گیرد که حداقل نیمی از محتوای سایت شما از این قاعده مستثنی باشد. در غیر این صورت بایستی به فکر ایجاد دامنه ای جدید باشید.

چگونه می توان محتواهای غیر تکراری اما دارای زمینه مشترک را به یکدیگر ارتباط داد؟

می توان تنها با ایجاد لینک های داخلی در ساختار محتوای هر صفحه، بین آن هایی که حول موضوع مشترکی نوشته شده اند، ارتباط ایجاد کرده و انتقال بین آن ها را تسهیل نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم
ارسال
close-link